2021-08-30, 07:47
Medlem
Lyssnade på samtal Ulf ringer till polisen.
En sak jag tyckte var märkligt är att när polisen frågar i början av samtalet ”är ni där?” Få svarar Ulf att ”ja, vi har kod till låset”. Dörren står på glänt kommer fram senare mitt i samtalet!
Varför säger han inte på en gång att dörren stod på glänt?
Citera
2021-08-30, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Skorna var torr nog för att användas på morgonen. Inga indikationer på att de var avspolad. Teknisk undersökning visar att de var inte maskintvättad heller.
Inga blodspår på utsidan alls!

Kanske tack vare skoskydden? Ev fuktfläck efter handtvätt fixar man med hårtork.
Det har ingenstans sagts att skorna aldrig varit avspolade. Har man skoskydd blir det ju betydligt mindre besudling så det kan ha räckt med handtvätt på fläckar.
Citera
2021-08-30, 08:19
Medlem
Citat:
En sak jag tyckte var märkligt är att när polisen frågar i början av samtalet ”är ni där?” Få svarar Ulf att ”ja, vi har kod till låset”. Dörren står på glänt kommer fram senare mitt i samtalet!

När jag lyssnar hör jag UW redan i början säga att de kom ett par minuter efter kl 6 och dörren stod på glänt.
Citera
2021-08-30, 08:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Tror du att UW är GM?

Jag hade det som en möjlighet, men det är ca 3 år sen. Det tror jag inte alls längre, gudskelov.
Citera
2021-08-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Som bilden av sin balle på prinsesstårtan, när han skulle bjuda kollegorna...

Va?! 😦 Nu skämtar du? Annars vill jag höra historien.
Citera
2021-08-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Anledningen till att åklagarnas så kallade "jätte mycket bevisning" inte höll visar sålunda att MGM var fullständigt oskyldig, enklare än så kan det inte blir hur man än vänder och vrider på det hela.

Sedan tycker jag att det är mycket viktigt att vi slutar upp med att kasta dynga över MGM, detta sagt med anledning av att TR har friat MGM från det tidigare av någon eller några begångna mordet på BO.

Med anledning av att TR friat MGM skall MGM fortsättningsvis betraktas som fullständigt oskyldig.

MGM har fått lida tillräckligt och fått tillräckligt med dynga över sig bland annat av mig @JokerMannen som kallat MGM för både det ena och det andra.

Sedan tror jag vidare att det mesta som har kommit fram om MGM handlar om rent byskvaller och hörsägen från olika människor som har agg mot MGM.

Jag tror även att det som tidigare sagts beträffande MGM att MGM skulle ha okontrollerat och i ren ilska slagit sin hand rakt in i en gipsvägg framför ett av B:en, det tror jag är en osann historia, det vill säga, något som i själva verket aldrig har hänt och ägt rum.

MGM är nog trots allt en mycket god och trevlig människa och jag tror MGM också är väldigt ärlig och tycker väldigt mycket om sin familj som MGM bryr sig väldigt mycket om.

Det verkar mer och mer klarna att BO var en riktigt ful fisk och dessutom en mycket oärlig person, en ren och skär egoist. Kanske det inte är så speciellt egendomligt trots allt när man tänker efter att det inte var så konstigt att UW till sist fick nog så som två av B:en också fick tillsist.

Jag börjar nog mer och mer luta mig åt ordspråket "som man bäddar får man ligga"

MVM tror jag väldigt mycket på som den riktige GM, men det som fortfarande stör mig mycket är den mystiske huvamannen,

Kan det möjligtvis ha varit så att huvamannen på något sätt hjälpte MVM ?

Vad tror ni övriga medlemmar om denna teorin gällande huvamannen ?

Mvh/ @JokerMannen

Inlägg 2020-06-17 kl 23.55 (sid 8960)

"Det verkar mer och mer klarna att BO var en riktigt ful fisk och dessutom en mycket oärlig person, en ren och skär egoist".

Så mycket var det med din vänskap med LW... ca 2 år efter att hon blev mördad!

Varför försvarar du inte henne? Skriver att det är inte så jag uppfattat LW i vår vänskap? Blev du vän med LW efter hennes död?
Citera
2021-08-30, 09:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
När jag lyssnar hör jag UW redan i början säga att de kom ett par minuter efter kl 6 och dörren stod på glänt.

Jamen exakt!

Jag är allergisk mot att felaktiga uppgifter går ut i tråden som sanningar eller att sanningen förskjuts något lite så att det verkar vara sanning, fakta, trots att det är en egen tolkning/slutsats.

Att spekulera och tolka, det gör vi alla. Vi drar slutsatser, ibland är de fel, ibland kan de vara rätt.

Att påstå något kräver källa, annars skriver man ut att man tar från minnet, spekulerarar eller tror.

Inringt samtal från UW 15 maj kl 06:43:
"LKC: Polisen Mikael!
U: Hej Mikael! Mitt namn är U*lf W*esström.
LKC: Hej!
U: Du .. mitt ex är försvunnet.. ehm .. har försvunnit ..
LKC: Ah okej ..
U: Ehm ..
LKC: När är senast du hörde av exet?
Mottaget datum
U: Ah det .. det som är så mysko .. det är såhär eh .. vi har tre gemensamma barn ..
LKC:Mm.
U: Vi har två bor hos mej å ett bor hos sin mamma.
U: Eh den yngsta fyller år .. idag ..
LKC: Mm.
U: Eh så vi skulle gemensamt gratulera honom hemma hos henne.
Tid
U: Eh och skulle träffas här klockan sex .. vi var nåra minuter sena eh .. ytterdörren står öppen ..
det är tända !amper .. ehm .. men hon är borta.
LKC: Ah okej .. så det var sex nu på morgonen som ni skulle träffas eller?
U: Ah ..
LKC: Ah okej.
U: Ah. Å det syns att hon har vart framme här de ligger liksom ett halvt inslaget paket..ehm ..
å det ligger grejer här men .. hon är puts väck!
LKC: Aja ..
U: Vi..barnen å ja har letat runt..
LKC: Ah men precis .. va äre .. är de du har nyckel till hennes bostad också eller?
U: Ah barnen har .. hon har sån här kodlås.
"
Citera
2021-08-30, 09:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen exakt!

Jag är allergisk mot att felaktiga uppgifter går ut i tråden som sanningar eller att sanningen förskjuts något lite så att det verkar vara sanning, fakta, trots att det är en egen tolkning/slutsats.

Att spekulera och tolka, det gör vi alla. Vi drar slutsatser, ibland är de fel, ibland kan de vara rätt.

Att påstå något kräver källa, annars skriver man ut att man tar från minnet, spekulerarar eller tror.

Mottaget datum
U: Ah det .. det som är så mysko .. det är såhär eh .. vi har tre gemensamma barn ..
Tid
U: Eh och skulle träffas här klockan sex .. vi var nåra minuter sena eh .. ytterdörren står öppen ..
U: Ah. Å det syns att hon har vart framme här de ligger liksom ett halvt inslaget paket..ehm ..
LKC: Ah men precis .. va äre .. är de du har nyckel till hennes bostad också eller?
"

Bra att du snabbt kunde lägga in detta, tack.
Citera
2021-08-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123fyrafem
Va?! 😦 Nu skämtar du? Annars vill jag höra historien.

Nej jag skämtar inte... SD tog ett kort där hans kuk ligger på tårtan som kollegorna skulle äta av till kaffet (de har ju sagt att han brukar dra snuskiga skämt) Det var någon skribent i tråden som la ut fotot en länk med en bildtagg tror jag det var. Minns inte i närtid det var, men säkert nån i tråden kan hjälpa dig. Fy faan vilken sliskig typ
Citera
2021-08-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen exakt!

Mottaget datum
Tid
"

Tack, bra att Du "hänger" kvar i tråden och kan ta fram svart på vitt!

Jag kände att något var fel i inlägget men har inte den koll som Du har och kan inte lägga ut något här i tråden från FUP!
Citera
2021-08-30, 09:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nej jag skämtar inte... SD tog ett kort där hans kuk ligger på tårtan som kollegorna skulle äta av till kaffet (de har ju sagt att han brukar dra snuskiga skämt) Det var någon skribent i tråden som la ut fotot en länk med en bildtagg tror jag det var. Minns inte i närtid det var, men säkert nån i tråden kan hjälpa dig. Fy faan vilken sliskig typ

I ett av de senare förhören med HD (AB 149) tar fhl upp detta. Även andra mindre trevliga bilder visas för henne. Jag har för mej att bilderna finns med som bilaga till förhöret.

Vidrigt!
Citera
2021-08-30, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Vart framkommer att det är till kollegor?

Det är skickat till LW och visas för HD i förhör.
Datum för klippet gällde nån gång i maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in