2021-08-29, 22:56
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ett skyddsförkläde i plast kunde passa till den övriga utstyrseln. Inte ett dugg skrymmande att ta med sej från jobbet (om man nu till exempel råkar jobba inom vården) lätt att ta på sej, även det lätt att knöla ihop och göra sej av med.
Och sedan in i Pelletspannan med både skoskydd, handskar och förkläde. Poff, borta för alltid. VEM åker till återvinningen med aska ? Det låter ju inte klokt, men alla spår måste bort….
Citera
2021-08-29, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Instagramkonto?
Vilka tider?
Familjen själva samt polisen loggade in ett år efter att polisen fått kännedom om att UW hade en lösning för att gå in och ta reda på LWs lösenord, via mail.
Han messade polis A.Morin men hon skulle undersöka om det var lagligt att logga in så, (eh, det handlar om MORD).
1 år senare, fick UW hjälpa polisen att logga in, tyvärr var mycket förlorat, konton som försvinner pga noll aktivitet osv. Bra jobbat polisen 🙌
Citera
2021-08-29, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad då inbillar?
Det är väl lite typiskt dig att genast börja med en nedsättande ton.
Om man påstår att någon "inbillar" sig något, innebär det att man själv sitter inne på sanningen, medan den andre inte har fattat något.

Det finns inte angivet i hans vittnesförhör såvitt jag kan se hur många av dessa burkar som hon inte själv varit på. Det enda som framgår är att:

"L*ennart berättar att när Team Davidsson splittrades så har Hanna skapat en egen användare "SysterHax" och börjat logga en massa cacher på det kontot. Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats. Hon har tagit iallfall 40 av mina cachar."

Här vet vi inte den kronologiska ordningen, när Lena berättar för L*åw om HDs "ful"loggningar och när L*åw ber HD enbart logga de cacher som hon själv närvarat på. Jag kan förstå att man som CO kan tycka att det är ett minimum att man själv har på någon nivå dletagit vid själva cachandet, men som jag ser det verkar det inte finnas en tydlig regel som uttryckligen kräver det när man delar upp ett gemensamt konto.

Vi vet inte hur det ligger till, eller hur? Vi kan bara spekulera. Och jag kan tänka mig att vissa geocachare är noggrannare än andra, vissa kan ha järnkoll på om någon skiljer sig och splittar konton, och att de inte har deltagit själva på cacherna, medan andra inte har koll eller bryr sig så mycket. Det kräver ju en del arbete av en CO att hålla koll på vilka cacher ma inte deltagit på. Man kan ju fasktiskt varit med på att lösa myster t ex innan.
Det var en fråga iom att du gissade att det nog var marginellt med favoritpoäng hon tappade:
"Jag tänker också att Lenas motiv som hon nämner, att hon tappar favoritpoäng, ändå borde vara ganska mariginell?"

Så jag undrar vad vill du ha sagt med det.
Att det i huvudsak är vrånghet från LWs håll då du sen nämner den infekterade relationen?
Att L*åw bara tycker så som kompis med Lena?

Det är två delar då HD börjar ta cacher som hon inte närvarat vid.
▪️ LW retar upp sig att HD ska ta FTF hon inte varit på.
▪️LW tappar favoritpoäng pga HDs tilltag.
Citat:
Det har jag hela tiden trott, att SD precis som mot Lena, kontrollerar och manipulerar, gaslightar HD.
Då tar jag om frågan.

Vad baserar du det på att SD manipulerar HD i att ta LWs cacher?
Du lär väl ha nåt mer konkret att komma med än ditt tyckande?

HD har öppnat kontot för länge sen, dock efter skilsmässan.
Hon gör sin första logg som nyinflyttad i lgh och är på ett frukostevent.

Vad menar du gör att SD skulle vilja ha ett gräl mellan HD och LW om han nu "kontrollerar och manipulerar, gaslightar HD"?

Han lär väl överhuvudtaget inte tycka att de ska ha kontakt sinsemellan av begripliga skäl.
Det vill säga risken att LW blir så uppretad att hon säger mer än hon ska och avslöjar honom?

HD var fullt medveten om att LW skulle reagera negativt, hon förväntade sig mail och hon kommer inte göra som LW vill.

Vilket gör hennes "om CO tycker det är ok" ännu mer patetiskt.

"Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar."
(..)
Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera och att jag förutsätter att hon skickat en lista bli S med vilka han ska radera."
Ab 165

Varför behöver HD förklara för SD vad LWs raderande innebar - om han nu manipulerat HD till detta?
Han verkar inte fatta nåt om sviten eller att HD inte var var kvar på samma nivå som honom via LWs raderande.

2018-04-26 HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."
Senast redigerad av develi 2021-08-29 kl. 23:52.
Citera
2021-08-29, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så. Om man tycker att det är en bagatell att ett barn har snott pennor i skolan - då är man som förälder ute och cyklar riktigt rejält. För var går i så fall gränsen och hur ska barnet förstå det?

En stöld är en stöld vad saker än kostar, det handlar bl.a om allmän moral och att kunna skilja på mitt och ditt.

Likaså om en örfil anses vara ok men inte ett slag med en knytnäve.

Så en person som är ok med att medvetet fuska inom geocaching har nog inte några större problem med att fuska även gällande annat.

Precis som du skriver om att fuska på proven i skolan och/eller att toppa sitt cv med kraftiga överdrifter.
HD lär inte ha fuskat på högskoleprovet iaf.
Det ska hon ha cred för.
Citera
2021-08-30, 02:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför klipper du i mina inlägg?
Det fetade skrev jag.

Sen undrar jag om du vet någonting om bipolär sjukdom?
Psykos och mani är endel av sjukdomen

Så du menar att du skrivit:

"Skulle det framkomma att LW tex var bipolär, skulle det kunna förklara mycket av hennes märkliga beteenden. Folk skulle kanske få en annan förståelse."
Citera
2021-08-30, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så du menar att du skrivit:

"Skulle det framkomma att LW tex var bipolär, skulle det kunna förklara mycket av hennes märkliga beteenden. Folk skulle kanske få en annan förståelse."
Nämen, du bytte ut HD till LW. fiffigt, har du inget bättre för dig.
Då ber jag om ursäkt, slarvigt av mig.
Citera
2021-08-30, 02:35
Medlem
Citat:
Tror inte det är kutym för de som är ärliga och lägger ner själ och hjärta för att göra roliga och fyndiga byrkar, till glädje för andra.
Det är som att sitta och spela vilket spel som helst med någon som fuskar, inte roligt.
Antar att de som fuskar så som JG och HD gjorde, drog sig nog inte för att fuska på proven i skolan, eller som SD som inte var ärlig på sitt CV.
Det är inte meningen att man ska fuska sig fram, glida på räkmackor, "pappa betalar".
Det är en jäkla skillnad mellan att leta burkar och göra någonting kul som familj och att maniskt logga, klippa och klistra med photoshop för att lura övriga.
Varför? Känns inte friskt.
Vad lär man sina barn?

Ja just det, vad var det med SD:s CV nu igen? Han hade väl "friserat" den för att komma i bättre dager kan jag tro. För att verka mer viktig, bildad & kompetent. Sååå tröttsamt med människor som måste skryta och hävda sig mest hela tiden. SD ser nog sig själv som en problemlösare av rang, en självutnämd och oumbärlig ledare som står över alla andra (det är vad jag tror)
Citera
2021-08-30, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Ja just det, vad var det med SD:s CV nu igen? Han hade väl "friserat" den för att komma i bättre dager kan jag tro. För att verka mer viktig, bildad & kompetent. Sååå tröttsamt med människor som måste skryta och hävda sig mest hela tiden. SD ser nog sig själv som en problemlösare av rang, en självutnämd och oumbärlig ledare som står över alla andra (det är vad jag tror)
Det framgår i förhör med SDs fd kollegor. Det sjuka beteendet och osmakliga skämt, samt att han inte klarade av att sköta de arbetsuppgifter som han enligt sitt CV borde klara av
Citera
2021-08-30, 02:50
Medlem
Citat:
Det framgår i förhör med SDs fd kollegor. Det sjuka beteendet och osmakliga skämt, samt att han inte klarade av att sköta de arbetsuppgifter som han enligt sitt CV borde klara av

Som bilden av sin balle på prinsesstårtan, när han skulle bjuda kollegorna...
Citera
2021-08-30, 02:58
Medlem
Citat:

Ja, de där två HD/SD förtjänade varandra. Endast en överlevde.
Fler avled och många skadades för livet. Sorglig historia.
Senast redigerad av Remark 2021-08-30 kl. 03:02.
Citera
2021-08-30, 06:06
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Byal*gsg*tan 6 ( bostadsrätter )

■ Byal*gsg*tan 4 ( bostadsrätter )

■ Mitt emot samt på andra sidan vägen i riktning sett ifrån L*na Wesstr*m:s bostadsrätt finns ett ljusgrönt hus adresserat vid
Byal*gsg*tan ( 7 ) därefter följer ( 5 ) och slutligen Byal*gsg*tan ( 3 )

■ Sett i kvartsrondellering samt huset adresserat vid Byal*gsg*tan ( 3 ) kommer infarten till Rättar*vägen
( 9 ), vägen löper sedan i riktning nedåt följt med
( 7:an ) därefter ( 5: an ) till ( 3:an )
samt slutligen ( 1:an )

■ Brottsplatsen där L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank, är nära angränsande till Rättar*vägen ( 9 ) så som även ( 7:an )

■ Rättar*vägen ( 11 ) vilken bostadsrätt också är adresserad nära brottsplatsen så som efterstående bostadsrätt ( 13 )

■ Rättar*vägen ( 11 ) går därefter i riktning till den sista bostadsrätten som är adresserad på vägnumret ( 35 )

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m cirka klockan 23:30 utsattes för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Enligt samtliga bostadsrätter inkluderat adresser, samt de hus vilka ligger utmed Byal*gsg*tan ( 7 )
och ( 5 ) samt ( 3 ) så och Rättar*vägen ( 9 ) -
( 7 ) - ( 5 ) - ( 3 ) samt slutligen ( 1 )

■ Frågan till det ovan skrivna vilken följande lyder:

■ Finns det verkligen någon möjlighet att anta, att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, var samtliga människor, på samtliga adresser enligt ovan skrivna bortresta och sålunda inte befann sig i sina hem ?

■ Enligt ovan ställd fråga, om möjligheten kan antagas, det vill säga, att samtliga människor, inte ! befann sig i sina hem under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, då skulle det innebära, att @dalaan:s, var de enda personerna som hörde de panikartade kvinnoskriken som emanerade från någonstans, på andra sidan motorvägen ?

■ Fråga nummer 2: ) Mot det ovan skrivna, finns det en möjlighet att antaga, att det faktiskt fanns flera personer som under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 kunde höra de panikartade kvinnoskriken, det vill säga, utöver @dalaan:s ?

■ Tilläggsfrågor 1: ) Varför mördades L*na Wesstr*m just bakom ! ett bullerplank ?

■ 2: ) Kan man verkligen påstå att mordet på L*na Wesstr*m inte ! var planlagt ?

■ 3: ) Kan man verkligen, och med bestämdhet påstå, att Yodinnan [ HD ] inte ! har haft sina fingrar med i spelet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet bakom bullerplanket, det vill säga, att Yodinnan [ HD ] inte ! på något sätt, varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-30 kl. 06:29.
Citera
2021-08-30, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt i de banorna.
Inte bara skoskydd.
Även skyddshandskar, såna som bl.a finns överallt inom vården, kan mördaren ha använt.

Lätta att gömma i en ficka, snabba att dra på sig. Lätta att ta av sig och att göra sig av med. Det förklarar i så fall en hel del.

Det är rimligt att tro. Funderar på i vilket läge han drog på sig skydden. LW borde ha börjat skrika när hon såg det om det inte var så att han redan fanns bakom planket efter att de stämt träff och att han då överrumplade henne bakifrån, med skydden på. Jag lutar mer och mer åt det alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in