2021-08-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Källa på alla de som åkt dit i Sverige för att de har satt in pengar på CFX eller är du efterbliven?

ingen kan åka dit på att ge sina pengar till mexikanska taxischafförer, eller misslyckade kryssnings reseförsäljare.

peninnigtvätt är det när du tar ut pengar ur ett bedrägeri.
Citera
2021-08-30, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
universitet, skalbart har jag sagt.

https://www.iosco.org/investor_prote...%20Varning.pdf

man kan inte höra ett leende, och saker som pågor inom dig är inte verkliga. men det hanterar du säkert redan varje dag, med samma framgång.
Jag kan höra ett leende men å andra sidan är jag ju med ett par ordnar där man får lära sig lite mer än ni andra dödliga.

I ett par månader nu har ni googlat och googlat och googlat men inte lyckats hitta en enda person i Sverige som blivit straffad för att hen satt in pengar på CFX, känns det inte pinsamt? Känner ni er inte utskrattade? Hade loggat ut för alltid och startat nytt konto, hade skämts som en hund och dessutom finns det ju ingen som kan ta nåt ni skriver på allvar längre.
Citera
2021-08-30, 07:57
Medlem
Citat:
Skalar du potatis, vilken utbildning gick du för att få göra det?
Min inkomst får jag från en oljeplattform där jag jobbar, investeringar är en hobby som tjänat mig väl och gjort mig förmögen. Driver även firma som ger mig ännu mer inkomster men eftersom jag inte behöver mer pengar tar jag inte ut nån lön från firman utan låter den bara växa sig fetare och fetare.

det är fint att du känner så, det har dock ingen bäring i att cashfx är ett bedrägeri, som du deltar aktivt i, och tar du aktivt ut pengar ur ett bedrägeri så är brottet du gör dig skyldig till penningtvätt.

skulle du rekrytera någon så lägger du till investeringsbedrägeri

såtillvidare du inte först skaffar dig ett tillstånd från FI ...

Citera
2021-08-30, 07:58
Medlem
Citat:
ingen kan åka dit på att ge sina pengar till mexikanska taxischafförer, eller misslyckade kryssnings reseförsäljare.

peninnigtvätt är det när du tar ut pengar ur ett bedrägeri.
Så det är alltså inte olagligt ”längre” nu då eller?
Så det jag skrev för flera månader sedan har alltså till slut gått in i din tafatta hjärna ser jag!
Citera
2021-08-30, 07:59
Medlem
Citat:
Jaha så en fyraåring är rikare än mig 😂 du är pinsam på riktigt, du diskuterar som ett litet barn, väntar bara på -min pappa är starkare än din 😂

Byfåne 😂

och moraliskt överlägsen, och gissningsvis "mer" rumsren. gissningsvis kommer han bli mycket längre än dig, även om det inte är helt omöjligt att han redan är det.
Citera
2021-08-30, 08:01
Medlem
Citat:
Jag kan höra ett leende men å andra sidan är jag ju med ett par ordnar där man får lära sig lite mer än ni andra dödliga.

I ett par månader nu har ni googlat och googlat och googlat men inte lyckats hitta en enda person i Sverige som blivit straffad för att hen satt in pengar på CFX, känns det inte pinsamt? Känner ni er inte utskrattade? Hade loggat ut för alltid och startat nytt konto, hade skämts som en hund och dessutom finns det ju ingen som kan ta nåt ni skriver på allvar längre.

att vara ett klappmongo är i sig långt värre än att dömmas för ett brott, det ena går att sona, det andra definerar än som individ.

ingen kommer straffas för att de ger bort sina pengar, du har fått förklarat för dig vad lagen säger och hur den tillämpas.
Citera
2021-08-30, 08:02
Medlem
Citat:
det är fint att du känner så, det har dock ingen bäring i att cashfx är ett bedrägeri, som du deltar aktivt i, och tar du aktivt ut pengar ur ett bedrägeri så är brottet du gör dig skyldig till penningtvätt.

skulle du rekrytera någon så lägger du till investeringsbedrägeri

såtillvidare du inte först skaffar dig ett tillstånd från FI ...

Har aldrig och kommer aldrig rekrytera någon, har nog skrivit det tio ggr nu, du måste var exceptionellt obegåvad och ha väldigt svårt för att ta in skriven text. Jag lägger inte en minut av mitt liv att jobba som nån jävla säljare för att sälja in CFX eller nåt annat.
Jag tar ut pengar så NU vill jag att DU lägger en länk på någon i Sverige som tagit ut sina pengar från CFX, betalat skatt på vinsten och blivit dömd för bedrägeri för detta?? In med länk NU din mytoman!
Citera
2021-08-30, 08:05
Medlem
Citat:
Så det är alltså inte olagligt ”längre” nu då eller?
Så det jag skrev för flera månader sedan har alltså till slut gått in i din tafatta hjärna ser jag!

jag har inte påstot att det är olagligt att ge bort sina pengar, det är ju ditt "bevis" på att Huscar är ett finansiellt geni och att fi inte varnar för hans bedrägeri (likt ett 10 tal länder till där klappmongon blivit blåsta), det kallas även för en halmgubbe, dvs, du ställer upp ett irrelvant eget påstående, och vill ha det nedbränt.

Istället för att förklara varför FI och Lagen inte är tillämpliga på just "ditt" bedrägeri.
Citera
2021-08-30, 08:05
Medlem
Citat:
och moraliskt överlägsen, och gissningsvis "mer" rumsren. gissningsvis kommer han bli mycket längre än dig, även om det inte är helt omöjligt att han redan är det.
Nu finns de ju inget fulare än att va en stork på 1,99 dessutom med minikuk, så om det är det enda du har att skryta om så tycker jag synd om dig på riktigt, dessutom förjävligt att behöva bli mobbad en hel uppväxt för detta eftersom man rår ju inte själv för att man blivit en stork med liten kuk (barn kan va grymma &#129394.
Citera
2021-08-30, 08:06
Medlem
Citat:
att vara ett klappmongo är i sig långt värre än att dömmas för ett brott, det ena går att sona, det andra definerar än som individ.

ingen kommer straffas för att de ger bort sina pengar, du har fått förklarat för dig vad lagen säger och hur den tillämpas.
Fast nu har vi ju inte fått nån länk på att någon blivit dömd så kan inte va ett brott då
Citera
2021-08-30, 08:08
Medlem
Citat:
du har fått förklarat för dig vad lagen säger och hur den tillämpas.
Nää du, den länken har vi aldrig fått, bara upprepning 30ggr att det är så du tror det ligger till, upp med länken nu på alla de som blivit dömda för att satt in pengar på CFX i Sverige, fram med länken nu.
Citera
2021-08-30, 08:09
Medlem
Citat:
Har aldrig och kommer aldrig rekrytera någon, har nog skrivit det tio ggr nu, du måste var exceptionellt obegåvad och ha väldigt svårt för att ta in skriven text.

du menar bedrägeri/investeringsbedrägeri.

jo, du har uppmanat mig såväl som andra att "testa" med 300dollar.
du vet att det är ett forum, skräpet du vräker ur dig finns kvar att läsa.

Citat:
Jag lägger inte en minut av mitt liv att jobba som nån jävla säljare för att sälja in CFX eller nåt annat.

och endå så uppmanar du andra att "testa".... du låter som en dålig säljare, så det är nog bättre att du skalar potatis och lök.

Citat:
Jag tar ut pengar
Nej det gör du inte.

Citat:
så NU vill jag att DU lägger en länk på någon i Sverige som tagit ut sina pengar från CFX, betalat skatt på vinsten och blivit dömd för bedrägeri för detta?? In med länk NU din mytoman!

du får vända dig till Fi resp Polisen, jag är inte ansvarig för hur väl myndigheter sköter sina arbetsuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in