Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vad då inbillar?
Det är väl lite typiskt dig att genast börja med en nedsättande ton.
Om man påstår att någon "inbillar" sig något, innebär det att man själv sitter inne på sanningen, medan den andre inte har fattat något.
Det finns inte angivet i hans vittnesförhör såvitt jag kan se hur många av dessa burkar som hon inte själv varit på. Det enda som framgår är att:
"L*ennart berättar att när Team Davidsson splittrades så har Hanna skapat en egen användare "SysterHax" och börjat logga en massa cacher på det kontot. Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats. Hon har tagit iallfall 40 av mina cachar."
Här vet vi inte den kronologiska ordningen, när Lena berättar för L*åw om HDs "ful"loggningar och när L*åw ber HD enbart logga de cacher som hon själv närvarat på. Jag kan förstå att man som CO kan tycka att det är ett minimum att man själv har på någon nivå dletagit vid själva cachandet, men som jag ser det verkar det inte finnas en tydlig regel som uttryckligen kräver det när man delar upp ett gemensamt konto.
Vi vet inte hur det ligger till, eller hur? Vi kan bara spekulera. Och jag kan tänka mig att vissa geocachare är noggrannare än andra, vissa kan ha järnkoll på om någon skiljer sig och splittar konton, och att de inte har deltagit själva på cacherna, medan andra inte har koll eller bryr sig så mycket. Det kräver ju en del arbete av en CO att hålla koll på vilka cacher ma inte deltagit på. Man kan ju fasktiskt varit med på att lösa myster t ex innan.
Det var en fråga iom att du gissade att det nog var marginellt med favoritpoäng hon tappade:
"Jag tänker också att Lenas motiv som hon nämner, att hon tappar favoritpoäng, ändå borde vara ganska mariginell?"
Så jag undrar vad vill du ha sagt med det.
Att det i huvudsak är vrånghet från LWs håll då du sen nämner den infekterade relationen?
Att L*åw bara tycker så som kompis med Lena?
Det är två delar då HD börjar ta cacher som hon inte närvarat vid.
▪️ LW retar upp sig att HD ska ta FTF hon inte varit på.
▪️LW tappar favoritpoäng pga HDs tilltag.
Citat:
Det har jag hela tiden trott, att SD precis som mot Lena, kontrollerar och manipulerar, gaslightar HD.
Då tar jag om frågan.
Vad baserar du det på att SD manipulerar HD i att ta LWs cacher?
Du lär väl ha nåt mer konkret att komma med än ditt tyckande?
HD har öppnat kontot för länge sen, dock efter skilsmässan.
Hon gör sin första logg som nyinflyttad i lgh och är på ett frukostevent.
Vad menar du gör att SD skulle vilja ha ett gräl mellan HD och LW om han nu "kontrollerar och manipulerar, gaslightar HD"?
Han lär väl överhuvudtaget inte tycka att de ska ha kontakt sinsemellan av begripliga skäl.
Det vill säga risken att LW blir så uppretad att hon säger mer än hon ska och avslöjar honom?
HD var fullt medveten om att LW skulle reagera negativt, hon förväntade sig mail och hon kommer inte göra som LW vill.
Vilket gör hennes "om CO tycker det är ok" ännu mer patetiskt.
"Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar."
(..)
Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera och att jag förutsätter att hon skickat en lista bli S med vilka han ska radera." Ab 165
Varför behöver HD förklara för SD vad LWs raderande innebar - om han nu manipulerat HD till detta?
Han verkar inte fatta nåt om sviten eller att HD inte var var kvar på samma nivå som honom via LWs raderande.
2018-04-26 HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."