2021-08-29, 23:55
Medlem
<
Citera
2021-08-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja rigidhet var rätta ordet, att hon prompt hade fått skjuts hem av GM. Jag blev också väldigt förvånad över GW's uttalande. Det verkar nästan som han hoppas att Kalla Fall är fel ute med CL (så han själv kan få rätt).

Tror du slog huvudet på där!
Handlar nog mycket om prestige för GW här.

Gissar det är svårt att ändra ståndpunkt efter 1000-tals timmar och 29 år av märkligt hopkok av händelseförlopp. För då måste vi kanske ifrågasätta både det ena och andra.

Han passa lägligt på att ytterligare ännu en gång framhäva sig själv, att det minsann var han som fått de att skicka in skorna till NFC då han såg det var blod (eller äggvita som han tidigare referat till).

Trodde det i gick i jobbet.
Senast redigerad av viperstyle 2021-08-30 kl. 00:29.
Citera
2021-08-29, 23:56
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Är namnet känt på den av de två vittnesmålen som satt i bilen på Hällristningvägen och som ska ha varit son till en polis?
Bodde polisen i närheten?

Jag bumpar mina egna frågor.
Behöver lägga denna idé åt sidan med kvitton som hittades.
De lämnades nämligen till en polis som bodde i närheten av HA.
Citera
2021-08-30, 00:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsgarden
Vill ändå lämna reservationer med detta. HA är jag 100 på. Den jag tyckte såg ut som PU gjorde mig osäker. Jag mindes inte PU som långhårig och så biffig från yngre år. Men jag tror det var han som låtit håret växa och tränat mycket på gym. Någon annan kan nog bekräfta om han såg ut så i 19-20 års åldern (hade inte sett han på något år). Om det även var BW jag såg så betyder det inte han o PU kände varandra bara för de låg nära varandra. Tycker ändå en del bör klargöras. Känns som en del här vill skifta ämne snabbt ibland annars.

Så "säkert" var det...
T.o.m. "Hanna's" vittnesmål framstår som stensäkert i jämförelse.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-30 kl. 00:21.
Citera
2021-08-30, 00:15
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Arbetade inte Helena extra på resebyrån?

Det vet jag inte.
Citera
2021-08-30, 00:17
Medlem
Citat:
Underbara nyheter? Då är väl bilden från någon fest dom sågs på.
så är det , men det är en liten stad , dom är i samma ålder dom sprang med säkerhet på varandra ofta , speciellt på fester , fick man reda på att det var en fest hos nån så drog man bara dit , ofta var det fullt hus . Och att dom inte skulle känna till varandra är helt otänkbart . Hoppas nån mer kan intyga detta .
Citera
2021-08-30, 00:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
så är det , men det är en liten stad , dom är i samma ålder dom sprang med säkerhet på varandra ofta , speciellt på fester , fick man reda på att det var en fest hos nån så drog man bara dit , ofta var det fullt hus . Och att dom inte skulle känna till varandra är helt otänkbart . Hoppas nån mer kan intyga detta .

Om det nu är så intressant att PU och BW sprang på varandra på fester på den tiden, kontakta Kalla Fall angående detta.
Citera
2021-08-30, 00:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Arbetade inte Helena extra på resebyrån?

Jag har hört att hon jobbade på turistbyrå. Sommarjobb? Någon som kan verifiera?
Citera
2021-08-30, 00:29
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

PK O BW är väl nästa lika gamla, PK -67a o BW -68, och enligt PK ska han o BW bott på "samma gård" under uppväxtåren o kände säkerligen varandra hyfsat väl. Med tanke på hur tighta PK o PU var under några år så är det nog inte så märkvärdigt om PU o BW hade en del koll på varandra.
Citera
2021-08-30, 00:34
Medlem
Citat:
.

Citat:
Om det nu är så intressant att PU och BW sprang på varandra på fester på den tiden, kontakta Kalla Fall angående detta.
Jag vet inte varför fokus hamnade på dom just nu .
Dom utreder ju CL nu och det är väl där fokus ska vara , och det är nog där vi ska gräva
Citera
2021-08-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
PK O BW är väl nästa lika gamla, PK -67a o BW -68, och enligt PK ska han o BW bott på "samma gård" under uppväxtåren o kände säkerligen varandra hyfsat väl. Med tanke på hur tighta PK o PU var under några år så är det nog inte så märkvärdigt om PU o BW hade en del koll på varandra.
Så tänker jag med
Citera
2021-08-30, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
1. Ramlat i vattnet och fastnat i botten och ingen har sedan funnit henne.

2. Mördad och begravd någonstans i Sverige.

3. Rymt utomlands och bor ett stilla och anonymt liv. (Dock tveksamt)

Tror själv på alt 1.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Tillåt mig att invända, hade hon (som jag förstår att du uttrycker det) av ren olyckshändelse hamnat i vattnet och sedan drunknat skulle det vara extremt osannolikt att man hittat hennes tillhörigheter utspridda på marken i skogsdungen. Varför kasta/ta av sig sådana saker om man av misstag faller i vattnet? Då låter det väl snarare som att skor, ringar mm skulle följa med kroppen ner i djupet.

Själv skulle jag isåfall gissa på alternativ 2.

Var hon inte berusad?
I så fall kan det hända att hon tog av sig skor och ringar för att bada, och sen drunknade hon och flöt ut i Vänern via ån Tidan och fastnade där.
Att simma med sommarkläder kan man göra, men att simma med skor är svårt, och det tar lång tid att torka dem sen. Och ringarna kan hon ha tagit av sig för att hon inte ska tappa dem i vattnet.

Och stämmer det att skorna var på varsin sida av en väg?

I så fall är det logiskt att hon själv har tagit av sig skorna, och kastat eller sparkat vänster sko åt vänster, och höger sko åt höger.
Jag tänker också att hon kan ha gått samtidigt som hon tar av sig ringarna, och därför kommer de av på annan plats än skorna.

Någon annan kan ha varit med och badat och skojat, därav "nej, så får du/ni inte göra".
Och sen försvinner Helena i vattnet efter en dykning, och man letar desperat efter henne ett tag, men man inser sen efter en lång tids letande att hon har drunknat och dött och får panik och sticker därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in