2012-07-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Förstår du är intresserad och nyfiken på mitt engagemang tråden det har du visat med dina inlägg. du är bra irriterad jag lyft fram dig i lyset, även att P.K har gjort det. och du är också beredd gå vidare med underförstådda hot och vill driva en civilprocess och vill försöka stoppa diskussionen "tråden helena" om dig med dina inlägg svar. inte seriöst.

Den där K.L - träffade du han under kvällen natten 13/14 - juni? och träffade du desutom han efterhand under en fest par dagar eller veckor efter försvinnandet? vad var sagt då? menar emellan dig och K.L. kommer du ihåg detta?

Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Vill bara påpeka vad lagen säger, medans du mer åberopar laglöshet, med övertramp.

K.L var ej någon i min bekanskapskrets -92, utan snarare runt slutet 93-94. Han har varit bekant genom bekanta, men inte -92.

Som tidigare sagt finns från min sida inga hot, som du vill göra gällande. Om vad???
Eller menar du att befogenheten att agera som du gör är legitimt för just dig???
Citera
2012-07-30, 16:16
Avstängd
Inspirit81s avatar
vad denna tråd dött då jag känner en polis i mariestad ganska bra och han har iaf sagt att dom vet vem som gjort det men har tyvärr inga bevis
Citera
2012-07-30, 17:01
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
vad denna tråd dött då jag känner en polis i mariestad ganska bra och han har iaf sagt att dom vet vem som gjort det men har tyvärr inga bevis

Vem är det denna gång ( initialer)
Citera
2012-07-30, 21:25
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:

Jag tror också att polisen vet betydligt mer än vad vi kan ana. Fast de skulle behöva en sista pusselbit. för att lägga tyngd på.
Citera
2012-07-30, 23:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ungefär när i tid sade han detta? Var det nyligen?
Citera
2012-07-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Vem är det denna gång ( initialer)
Vet du vem polisen tror att det är? Är det någon som är omtalad här i tråden eller någon helt annan?
Citera
2012-08-04, 23:26
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:

Vill bara påpeka vad lagen säger, medans du mer åberopar laglöshet, med övertramp.

K.L var ej någon i min bekanskapskrets -92, utan snarare runt slutet 93-94. Han har varit bekant genom bekanta, men inte -92.

Som tidigare sagt finns från min sida inga hot, som du vill göra gällande. Om vad???
Eller menar du att befogenheten att agera som du gör är legitimt för just dig???

Uppgifter kanske finns på att du enligt uppgifter från oberoende källor K.L hört berättat från dig fyllan, eller annat rus sagt under rus ett ev. förlopp som kanske kan röra Helena. Om det var -92 eller annat kan jag inte svara på.
Hur ställer du dig till denna anklagelse?

Uppgifter från flera oberoende källor säger vad helena eventuellt kan finnas. veriefera?
verifera gärna denna anklagelse.
Några tankar om detta resonemang ovan text mellan dig och K.L kanske kan upplysa oss andra på tråden om det är sant eller inte?
så ta gärna bladet från mun och diskutera påståendet från ovan text.
Citera
2012-08-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Uppgifter kanske finns på att du enligt uppgifter från oberoende källor K.L hört berättat från dig fyllan, eller annat rus sagt under rus ett ev. förlopp som kanske kan röra Helena. Om det var -92 eller annat kan jag inte svara på.
Hur ställer du dig till denna anklagelse?

Uppgifter från flera oberoende källor säger vad helena eventuellt kan finnas. veriefera?
verifera gärna denna anklagelse.
Några tankar om detta resonemang ovan text mellan dig och K.L kanske kan upplysa oss andra på tråden om det är sant eller inte?
så ta gärna bladet från mun och diskutera påståendet från ovan text.
Anklagelser om vad????
Har du källor som säger var eventuellt Helena skulle finnas borde nog detta lämnas till Polisen...eller vad tycker du???
Förstår inte riktigt var anklagelserna du vill få svar på finns i det du skrivit?
Citera
2012-08-06, 13:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nja, han sa väl lite mer än så ändå

Man kan faktiskt bli misstänkt för mindre.

Han blev åter igen aktuell i utredninge på nytt igen under år 2004. Idag vet jag inte hur polisen ser på hans inblandning.

Den s k "Dansken" blev ganska omgående efter Helenas försvinnande huvudmisstänkt och häktades i juli 1992. Han avfördes senare från utredningen.

Därefter misstänktes PR. Han anhölls i maj 1996, men avfördes i november året efter.

I maj 1998, har jag för mig att det var, gick polisen ut med att den hade en ny huvudmisstänkt. Denne person ska fortfarande ha varit misstänkt 2001.

Du, Lalajlaj, påstår i detta - förvisso gamla - inlägg, som jag här citerar, att PR "åter igen [blev] aktuell i utredninge på nytt igen under år 2004". Har du källa på detta påstående? Det skulle vara intressant att få veta varifrån denna uppgift kommer och omständigheterna kring detta.
Citera
2012-08-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den s k "Dansken" blev ganska omgående efter Helenas försvinnande huvudmisstänkt och häktades i juli 1992. Han avfördes senare från utredningen.

Därefter misstänktes PR. Han anhölls i maj 1996, men avfördes i november året efter.

I maj 1998, har jag för mig att det var, gick polisen ut med att den hade en ny huvudmisstänkt. Denne person ska fortfarande ha varit misstänkt 2001.

Du, Lalajlaj, påstår i detta - förvisso gamla - inlägg, som jag här citerar, att PR "åter igen [blev] aktuell i utredninge på nytt igen under år 2004". Har du källa på detta påstående? Det skulle vara intressant att få veta varifrån denna uppgift kommer och omständigheterna kring detta.

Jag tror Göterborgspolisen hade inne någon på förhör under slutet av 1998. OM uppgifterna stämmer skall Leif GW Persson blivit mycket störd på det dom utredde. Har du några uppgifter som kan bekräfta om det funnits något bakom allt, eller om det mest är skvaller...
Citera
2012-08-06, 23:56
Bannlyst
1. Ramlat i vattnet och fastnat i botten och ingen har sedan funnit henne.

2. Mördad och begravd någonstans i Sverige.

3. Rymt utomlands och bor ett stilla och anonymt liv. (Dock tveksamt)

Tror själv på alt 1.
Citera
2012-08-07, 13:04
Medlem
lindblomsgröns avatar
kanske inmurad i klinkergolvet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem