2021-08-29, 23:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Fel jag är inte ute efter uppmärksamhet, jag lägger som ett pussel där bitarna börja passa, ursäkta om jag frågar men ni som varit i tråden länge kommer med så mycket bra info..jag tror att den här killen som gjorde det hade mycketatt förlora efter våldtäkten kanske gift bra jobb han visste att hon skulle tjalla på honom,kanske har de träffats på nåt gym eller liknade.

Eller så var det en ensamvarg som inte hade något att förlora, det är ju det hetaste spåret i dagsläget.
Citera
2021-08-29, 23:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Hur många oskyldiga har dom häktat ? 1 ? Dansken hamnade i rättegång pga av att hans kompis PeNi angav honom , sen drog han tillbaks sin anklagan och blev själv dömd för mened ? Rätta mig nån om jag har fel . Det har varit 2-3 högintressanta GM för polisen under 28 år , jag tror o hoppas dom är på rätt väg den här gången , men inget är säkert , kan vara fel , då är det bara att köra vidare på nästa spår

Nja, den som vittnade falskt mot ErAn var en ung kille, 18 år då, från Töreboda, tror mig minnas att han hette Anders med nåt -son efternamn. PeNi däremot tror jag vittnade till ErAn's fördel men att det han sa var påhittat.
Citera
2021-08-29, 23:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsgarden
Vill minnas jag såg PU på badet vid ekudden när HA kom med sin hund. Kändes som 2 bekantskapsgrupper som låg intill varandra. Hon prata med någon och PU ställde sig upp. Tror inte hon tala direkt till honom men ev BW som jag tror var där med. Not! Detta är nog inte samma dag hon försvann och ev kanske inte ens samma sommar. Bilden av PU och HA nära varandra och de enda stående typ när de andra låg och solade har etsat sig fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Härligt. Sånt här älskar vi att höra! Tack för att du delar med dig. Fyll gärna på om du kommer ihåg något mer.

Nu har vi hux flux två intressanta vittnesmål: Ett som säger att det finns fotografier på PU och BW när de festade glatt tillsammans trots att PU lääääänge vägrade erkänna all kännedom om BW, och ett vittnesmål som med säkerhet säger att PU och Helena sågs stående nära varandra på Ekuddenbadet. Samma vittnesmål säger också med någorlunda säkerhet att PU var nära BW på Ekuddenbadet. Märk också att PK har sagt i tråden att PU hade sagt om Helena att "en sådan tjej skulle man ha", när de fick syn på henne när de var ute och åkte bil - varpå PK hade sagt till PU att han inte skulle ha en chans på en sådan ordentligt tjej.

Det tar sig!
Citera
2021-08-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Han låter inte som rätt typ, samt att åklagaren verkar ha mindre bra på fötterna. Det finns liksom för lite information i fallet för att hitta någon, tror jag i alla fall. Men det visar sig ju.

Nu vet vi inte exakt vad åklagarn har så det lär visa sig snart som du säger.

Jag får nog säga att jag ser CL som en rätt profil på potentiell GM. Men utesluter inte det kan finnas annan.

Varför är han inte rätt typ enligt dig?
Citera
2021-08-29, 23:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Ang MMPG som sannolikt är KM.
Man kan ju inte vara säker på att det är han, men då hörde jag från ganska säkert håll att han var sjukskriven hyfsat lång tid. Isolerade sig hemma.
Därav ser jag det som väldigt troligt att KM är MMPG.

Ja, det är flera som har sagt att det ska vara han. Och sedan jag själv pratade med någon som i sin tur pratat med KM:s arbetskamrat, så är jag så säker jag kan vara utan att veta, att det är han som är MMPG. Därmed inget påstående att han behöver vara gm.
Citera
2021-08-29, 23:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsgarden
Fel ordval kanske. Hoppas du har rätt! Annars tror jag polisen ska utreda de som nämnts ordentligt i tråden igen. Om det inte är en "okänd" galning så är det någon i närområdet som är stark, streetsmart.

Polisen har koll på många av namnen i tråden, om dom ansåg att någon av dom behövde utredas på nytt hade Kalla Fall gjort det.
Citera
2021-08-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det här är underbara nyheter! PU förnekade in absurdum all kännedom om BW, för att långt, långt senare pinsamt svagt gå med på att "de skulle kanske ha kunnat ses på någon fest".

Har du bilderna i ett typ fotoalbum? Fota av dem med mobilen och lägg sedan upp dem på nätet med Forumbilder.se. Där kan du ange hur länge bilderna ska vara sökbara, så välj lång liggtid! Annars fotar du av bilderna med mobilen och skickar till dig själv på e-posten. Sedan tar du datorn och går vidare via Forumbilder.se. När bilderna är uppladdade, kopierar du bara adresserna till dem uppe i adressfältet (en i taget, givetvis) och kopierar sedan in bilderna med respektive bildadress i ett nytt inlägg här på Flashback. Sedan behöver vi andra bara klicka på länkarna!
Ok vi får se , bilderna kan avslöja vem som tagit dom ps inte jag , och det är fler personer med på bilderna , och de är tagna hemma hos någon i stan .
Finns många i stan som vet att de festat ihop på slutet av 80 talet . På bilderna är det ju säkert 15 olika Mariestadsbor i samma ålder .
Citera
2021-08-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nja, den som vittnade falskt mot ErAn var en ung kille, 18 år då, från Töreboda, tror mig minnas att han hette Anders med nåt -son efternamn. PeNi däremot tror jag vittnade till ErAn's fördel men att det han sa var påhittat.
Ok så var det nog 👍
Citera
2021-08-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Härligt. Sånt här älskar vi att höra! Tack för att du delar med dig. Fyll gärna på om du kommer ihåg något mer.

Vill ändå lämna reservationer med detta. HA är jag 100 på. Den jag tyckte såg ut som PU gjorde mig osäker. Jag mindes inte PU som långhårig och så biffig från yngre år. Men jag tror det var han som låtit håret växa och tränat mycket på gym. Någon annan kan nog bekräfta om han såg ut så i 19-20 års åldern (hade inte sett han på något år). Om det även var BW jag såg så betyder det inte han o PU kände varandra bara för de låg nära varandra. Tycker ändå en del bör klargöras. Känns som en del här vill skifta ämne snabbt ibland annars.
Citera
2021-08-29, 23:12
Medlem
Ingen som vet var Peter Krämer håller till idag?
Citera
2021-08-29, 23:16
Bannlyst
Vad är det för slags "pilotglasögon" som avses gällande mannen på bron?
Var det sådana som ser ut ungefär som simglasögon?
I så fall finns det andra slags glasögon som ser ut ungefär så, tex jockeyglasögon, kikarglasögon och olika andra slags specialglasögon.

Om det istället var sådana pilotglasögon som man kan se om man googlar "helena andersson pilotglasögon", alltså sådana som ser ut som vanliga solglasögon, hur kunde brovittnet då skilja dem från vanliga solglasögon?

Och hur långt ifrån var brovittnet när hon såg dessa pilotglasögon?
Och var det upplyst där vid bron?

Och såg brovittnet "pilotmannen" gå bredvid Helena, hand i hand, eller var det några meter bakom, som om han förföljde henne?
Senast redigerad av eoku 2021-08-29 kl. 23:19.
Citera
2021-08-29, 23:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men tack för tipset!
Blev reprisen här i kväll men måste säga att jag är väldigt förvånad över GWs rigidhet över att hon prompt skulle åkt hem med en GM.
Här tror jag han är helt fel ute.

Ja rigidhet var rätta ordet, att hon prompt hade fått skjuts hem av GM. Jag blev också väldigt förvånad över GW's uttalande. Det verkar nästan som han hoppas att Kalla Fall är fel ute med CL (så han själv kan få rätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in