Citat:
Det är inte bara jag som påstår att det handlar om en fastställandetalan.Som vanligt förstår du ingenting, inte ens den allra enklaste svenskan.
Frågan var alltså vad du tror att punkt 2. och 3. är. Eftersom du tydligen inte heller förstod varför frågan ställdes, så kan jag meddela att det var mot bakgrund att du påstår att Ebba inte för någon fullgörelsetalan. Eftersom 2. och 3. är just detta, så undrar jag vad du, IQ-daggmasken, tror att de är.
Som sagt, jag förstår din mållöshet och dina imbecilla svar. Du känner dig precis så jävla korkad som jag påstår att du är, när du sitter och skriver detta trams bara för att undvika att svara på frågorna som blottar alla lögner och felaktigheter du vet att du skriver. Ingen skön känsla du sitter med där, din genomskinliga daggmask till korkskalle. Mer genomskinlig idiot än dig finns nog inte.
Frågan var alltså vad du tror att punkt 2. och 3. är. Eftersom du tydligen inte heller förstod varför frågan ställdes, så kan jag meddela att det var mot bakgrund att du påstår att Ebba inte för någon fullgörelsetalan. Eftersom 2. och 3. är just detta, så undrar jag vad du, IQ-daggmasken, tror att de är.
Som sagt, jag förstår din mållöshet och dina imbecilla svar. Du känner dig precis så jävla korkad som jag påstår att du är, när du sitter och skriver detta trams bara för att undvika att svara på frågorna som blottar alla lögner och felaktigheter du vet att du skriver. Ingen skön känsla du sitter med där, din genomskinliga daggmask till korkskalle. Mer genomskinlig idiot än dig finns nog inte.
Ebbas ombud skriver ju uttryckligen i stämningsansökan (aktbilaga 1) att det handlar om en fastställandetalan:
Citat:
Föreslår att du hör av dig till Ebbas ombud och talar om för henne att hon är en idiot som tror att hon gjort en fastställandetalan
4. SKÄL FÖR FASTSTÄLLELSETALAN
.Punkt 1:2 innehåller ett yrkande om att tingsrätten ska förpliktiga att betala vite 400 000 kr till Ebba om han inte ger henne ett undertecknat köpebrev inom en viss tid efter att domen fallit. .
Punkt 1:3 innehåller ett yrkande om att tingsrätten ska förpliktiga Esbjörn att flytta ut etc och ge Ebba möjlighet av avhysa Esbjörn på hans egen bekostnad om han inte inte gör det.
Förpliktigande betyder i det här sammanhanget att Ebba vill att tingsrätten ska ålägga eller beordra Esbjörn att göra vissa saker. Vite är ett påtryckningsmedel men inte så mycket mer. Tanken är att Esbjörn inte ska kunna betala och på så sätt slipp undan utan han ska indirekt bli tvungen att ge henne ett köpebrev. Men om Esbjörn betalar är det inte mer med det. Det går inte att tvinga Esbjörn att underteckna och ge Ebba köpebrevet om han totalvägrar.