Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag skriver:
"Om man ska vara riktigt ärlig så tror jag också att Lenas envisa avloggningar av HDs loggade cacher, även det kan ha gått till en gräns, som hon i vanliga fall kanske inte hade gått över om det hade handlat om helt vanliga vänner."
Du svarar:
"Eftersom tex L*åw reagerar likadant när HD tydligen jagar obrutna sviter - så finner jag det inte troligt att LW skulle ha struntat i om andra gjort likt HD.
Fighten är initierad av HD för att hon tydligen vill ha obrutna sviter på sitt nya konto och ligga på samma nivå som SD och JG."
Jag uppfattar L*åw som en vän till Lena i första hand, och det är inte alls konstigt att han tar parti för Lena här. Det gäller ju även en annan vän, som också tar parti för Lena. Lena har ju dessutom rätt som CO besluta detta.
Inbillar du dig att han enbart tar parti för LW när han själv tappar favoritpoäng?
Han pratar om 40-tal burkar som HD loggat.
Varför skulle han öht vilja tappa poäng om han
"har flest poäng i Örebro län när det gäller
favoritpoäng då han lägger ned mycket tid på sina cachar, han har cirka 50 st egna som han
gjort."
Likt LW lägger han energi och kraft på att göra fina cacher. Det är hans inriktning inom GC.
HD är tvärtom och jagar burkar för nån annan sorts statistik, nivåer via obrutna sviter.
HD (versus LW och L*åw) skor sig via att logga cacher hon inte rört en fena för.
Citat:
Jag tänker också att Lenas motiv som hon nämner, att hon tappar favoritpoäng, ändå borde vara ganska mariginell? Här kan nog Lenas motiv vara av flera skäl, vilka flera förstås är både enligt reglerna och fullt begripliga, medan andra även handlar om den infekterade relationen till paret. Jag försöker se det ur ett neutralt perspektiv, vilket är svårt, men nödvändigt om man ska förstå det hela.
Finns det nån anledning att misstro L*åw om det som LW stör sig på?
Varför ens sitta och gissa att det "borde vara ganska marginell"?
Självklart är LW förbannad som HDs antagonist men hon är även "förbannad över att Hanna hade förstört hennes procent av cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt."
Citat:
Du tolkar in att "andra" personer reagerar exakt som Lena, men då bortser du ju från att de känner varandra och att Lena har pratat med personerna.
Den som sitter och tolkar det han säger är snarare du. Nyss om att det nog är "marginellt" tapp bland annat.
Hade jag engagerat mig djupt och länge på ett visst tema och byggt en burk därefter så hade jag likaväl varit förbannad om nån gam som HD sitter och loggar som hon gör och det påverkar poäng negativt.
Jag finner det helt absurt att sitta och åka snålskjuts. Rent moraliskt och oavsett om regelverket inte är strikt.
Om nu CO äger cacherna, om nu HD skriver och hoppas det är ok för CO - och det inte är det.
Citat:
Ja, jag tror att alla är överens om att det ligger något oetiskt i de återloggade cacherna.
Svårbegripligt hur HD kunde göra det.
Inte ett dugg svårbegripligt för min del.
Hon är djupt egocentrerad för det första och hon jagar obrutna sviter.
Andra har upplevt henne känslokall, ful i mun, otrevlig och psykiskt instabil, så den sidan besitter nog HD.
När det mer specifikt kommer till LW så hatar hon henne såpass att hon hoppas hon är död.
Som sagt. Inte ett dugg förvånad och speciellt om det ligger hämnd, förnöjsamhet och triumf över det hela.
Citat:
Jag är som sagt inte alls lika övertygad som du är om att det är HD som startar cachekriget.
Då kan du ju förklara hur han styr HD i detta.
På hennes eget konto som hon hon öppnat och sen förfasar sig till SD att hon ramlade ner nån nivå men verkar njuta när hon sen hamnade före Taggis igen:
2018-04-26 HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."
HDs fokus på FTF-jakt hon inte närvarat vid har rötter i otrohet och svartsjuka:
SD till LW april 2017
-Vi är båda förvånade över hur hon tar det.
-Mycket lättad.
-Frågar om FTF-jakter.
-Olika platser här hemma.
-Om vi busat då.
(..)
LW: du har sagt det?
(..)
SD: Ja, svarar ärligt"
(..)
Ab 164
Citat:
Vet inte om man riktigt kan gör samma slutsats, eftersom du då utgårfrån att hon inte delatagit på några chaer alls i den jämförelsen. Hon har väl deltagit på några iaf?
Vad jag menar är att man måste försöka att vara något mer neutral och saklig när man drar slutsatser.
Så länge du drar egna slutsatser om HD så kan du sluta med pekpinnar om vikten av att vara neutral och saklig.
Jag skrev:
"För övrigt berör det dagbok över saker hon inte gjort."
Vad är det som är svårt?
Vi diskuterar konstant
de cacher hon inte deltagit vid, övrigt kan hon logga.
Eller så ska hon lyfta på arslet och anstränga sig.
L*åw:
"Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats."
LW till HD:
" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."