2021-08-29, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
På vilket sätt hånar jag henne?
Det är pinsamt att försöka hyscha och dölja sanningen.
Det är alltid bäst att vara ärlig, att tala sanning.
Du har inte hjälpt henne i tråden, med ditt anala synsätt, psykisk ohälsa är vanligt. Det vore ännu bättre om människor vågade prata och berätta om sin hälsa.
Nu är det så att DU har gått bananas när det framkom vilken medicin HD var ordinerad och DU hävdade att det minsann endast var för hennes sömnbesvär.
Vilket ifrågasattes och frågorna blev ännu fler.
Skulle det framkomma att HD tex är bipolär, skulle det kunna förklara mycket av hennes märkliga beteenden. Folk skulle kanske få en annan förståelse.
Det är inte jättevanligt att människor får psykoser, blir handlingsförlamade skal mm

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så du skrev det fetade? Du kanske ska läsa det en gång till.
Läs igen
Citera
2021-08-29, 18:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Inloggningen på mejlkontot kan ha skett med mobil enheten oxå. Det fler som skriver att mobilen är förstörd men det kan inte vara sant. Om npn tar ut simkortet ur luren behöver inte betyda att mobilen är förstörd. Enheten kan fortfarande koppplas till WiFi och välfungerade. Det räcker bara om den som har luren i handen kollar på inkorgen för att det ska produceras en så kallade ''Succesful login''.
IP adressen kan vara vad som helst. Den tillhör den router som mobilen är kopplad till dess WiFi.

Telias expert verkar ha varit oerhört kunig och om jag inte mins fel varit med om att bygga upp det system man har idag. Jag litar på att han vet vad han pratar om, själv har jag bristfälliga kunskaper runt det här.

Det framgår inte av förhören vems blod är i sängen. Men jag antar att det var LWs då. Eftersom de beskriver förekomsten av naturliga skäl.
Om åkl antagande om att SD tvättat blodiga kläder i tvättmaskinen är sant då skulle tvättmaskinen lyst en hel del när man sprejar med Lominol. De kläder som åkl påstår är tvätade i maskinen är ingen som har hittat ! Vart har de tagit vägen ?

Jag utgår från att det är SDs säng du pratar om?

Det står tydligt och klart att det har varit en kamp. Eftersom mycket blodspår har man hittat runtomkring och konstaterat att grenar har gått sönder runtomkring BP. Vilket tyder på att det har varit en kamp av högre grad mellan BO och GM. Det kasnke var en rejäl kamp i början innan BO ramlade på golvet.

Det står visserligen kamp, men med cituationstecken "kamp". Det finns inget som visar att Lena har slagits tillbaka, rivit sin mördare (inga hudavskrap/DNA under naglarna). Tvärtom är stänkbilden låg, och allt verkar ha skett inom ett begränsat område på 3 x 3 meter.

Från domen:

Citera
2021-08-29, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade ser ut att kunna vara ungefär det som Lasse48 skriver.

Men jag tänker att förhöret med ”Telia-killen” i HR förkastar detta alternativ.
Han är säker på att mobilen är förstörd 00.47
Detta grundar han till exempel på om och hur flera parallella datasessioner avslutas.

Nu har jag inte lyssnat på detta förhör på ett tag, så jag vet inte om det fortfarande är tillgängligt.

Ja, det verkar ju som att Telia- killen är gasnka säker på att det är det som har hänt, vilket också beskräfts av hur Halebop avslutas efter 54 min.
Citera
2021-08-29, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
.
Så fort ni fick veta vilken medicin HD får för sina sömnproblem så började ni ställa diagnoser på henne utifrån vad medicinen också kan användas mot.
Lägg ner. Antipsykotika tas till natten och orsaken till att dess användning diskuterats är för att HD säger att behandlingen för depression är livslång, för att det framkommer att hon haft psykos.
Hon uppvisar en blsndbild som inte stämmer med unipolär depression, ena stunden snudd på kataton och i nästa är hon manisk vandrande.
Vid bipolär depression är behandling livslång.
När hon krisar och får åka till psyket har hon samma tendens för depression enligt hennes mor, det är inte ångest el sömnproblematik som beskrivs.

Det framkommer att hennes tidigare medicinering inte hjälpt, att hon ätit Quetiapin i drygt tre år och det ses att det är år 2015 som hon börjar göra comeback.
För övrigt svänger hon i dagsform som en berg- och dalbana, ena dagen ältar hon och grubblar och sen är självförtroende åt det självöverskattande hållet - och beter sig rent psyko ang cacher.

Det är inte ovanligt att bipolär sjukdom debuterar i tiden efter att kvinnor fått barn, feldiagnosticeras med påföljd utdraget förlopp och recidiv.
Exakt så har diskussionen gått dvs med betydligt fler faktorer än du tydligen begripit.
Citat:
Jag vet bara vad HD själv sagt (i FUP). Jag har ingen anledning att misstro det. Hon borde väl veta bäst själv varför hon tar sina mediciner?
Vad har det med bipolär sjukdom att göra?
HD vill helst gå bakom lyckta dörrar i TR när hennes psyke disluteras. Inte mig emot men med tanke på att hon gör allt för att upprätthålla fasader, ljuger lättvindigt om saker som är helt onödiga så är jag rätt övertygad om att hon inte vill skylta med en ev bipolär sjd heller.
Hon säger inte ett ord om psykos i förhör heller men har tydligen sagt det till JBE.
Citera
2021-08-29, 18:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det verkar ju som att Telia- killen är gasnka säker på att det är det som har hänt, vilket också beskräfts av hur Halebop avslutas efter 54 min.

Vet du om och isåfall var man kan hitta ljudfiler från HR?
Citera
2021-08-29, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vet du om och isåfall var man kan hitta ljudfiler från HR?

Jag minns inte varifrån jag fått mina två ljudfilen där J*oachim Å*hlin vittnar. Misstänker att det var via @piastrone som i sin tur fått dom av någon?

Tyvärr har jag ingen aning om hur jag kan förmedla dom till tråden, plus att de verkar "märkta" i mitt namn.
Citera
2021-08-29, 19:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag minns inte varifrån jag fått mina två ljudfilen där J*oachim Å*hlin vittnar. Misstänker att det var via @piastrone som i sin tur fått dom av någon?

Tyvärr har jag ingen aning om hur jag kan förmedla dom till tråden, plus att de verkar "märkta" i mitt namn.

Ja, piastrone hade lagt upp via TS.
De filerna gick att lyssna på tom 30/6.
SloppySeconds delade en länk i ett inlägg igår, där finns mycket gott och blandat, dock kunde jag inte hitta ljudfilerna från HR.
Men jag ska ta och kolla en gång till.
Citera
2021-08-29, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, piastrone hade lagt upp via TS.
De filerna gick att lyssna på tom 30/6.
SloppySeconds delade en länk i ett inlägg igår, där finns mycket gott och blandat, dock kunde jag inte hitta ljudfilerna från HR.
Men jag ska ta och kolla en gång till.

Jo, den finns där!
Ganska långt ner.

https://gofile.io/d/hMbBls
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-29 kl. 19:29.
Citera
2021-08-29, 19:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, om det är någon som kan hjälpa dig så är det nog SlopySeconds. Hoppas att du kan få hjälp den vägen.

Och nu - på dagen och med glasögon på - så hittade jag det jag sökte!
Yes, då blir det Telia-killen ikväll, favorit i repris!
Citera
2021-08-29, 19:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och nu - på dagen och med glasögon på - så hittade jag det jag sökte!
Yes, då blir det Telia-killen ikväll, favorit i repris!

Ja, så bra!
Då får vi väl "höra" lite matnyttigt från dig?
Om batterier och förstörda mobiler osv.

Jag minns att du är en fena på, inte bara siffror utan även att sammafatta 😉
Citera
2021-08-29, 19:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, så bra!
Då får vi väl "höra" lite matnyttigt från dig?
Om batterier och förstörda mobiler osv.

Jag minns att du är en fena på, inte bara siffror utan även att sammafatta 😉

Jag ska spetsa öronen och antingen bekräfta eller dementera att mobilen är förstörd, kaputt.👂
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-29 kl. 19:50.
Citera
2021-08-29, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skriver:
"Om man ska vara riktigt ärlig så tror jag också att Lenas envisa avloggningar av HDs loggade cacher, även det kan ha gått till en gräns, som hon i vanliga fall kanske inte hade gått över om det hade handlat om helt vanliga vänner."

Du svarar:
"Eftersom tex L*åw reagerar likadant när HD tydligen jagar obrutna sviter - så finner jag det inte troligt att LW skulle ha struntat i om andra gjort likt HD.

Fighten är initierad av HD för att hon tydligen vill ha obrutna sviter på sitt nya konto och ligga på samma nivå som SD och JG.
"

Jag uppfattar L*åw som en vän till Lena i första hand, och det är inte alls konstigt att han tar parti för Lena här. Det gäller ju även en annan vän, som också tar parti för Lena. Lena har ju dessutom rätt som CO besluta detta.
Inbillar du dig att han enbart tar parti för LW när han själv tappar favoritpoäng?
Han pratar om 40-tal burkar som HD loggat.

Varför skulle han öht vilja tappa poäng om han "har flest poäng i Örebro län när det gäller
favoritpoäng då han lägger ned mycket tid på sina cachar, han har cirka 50 st egna som han
gjort."

Likt LW lägger han energi och kraft på att göra fina cacher. Det är hans inriktning inom GC.
HD är tvärtom och jagar burkar för nån annan sorts statistik, nivåer via obrutna sviter.

HD (versus LW och L*åw) skor sig via att logga cacher hon inte rört en fena för.
Citat:
Jag tänker också att Lenas motiv som hon nämner, att hon tappar favoritpoäng, ändå borde vara ganska mariginell? Här kan nog Lenas motiv vara av flera skäl, vilka flera förstås är både enligt reglerna och fullt begripliga, medan andra även handlar om den infekterade relationen till paret. Jag försöker se det ur ett neutralt perspektiv, vilket är svårt, men nödvändigt om man ska förstå det hela.
Finns det nån anledning att misstro L*åw om det som LW stör sig på?

Varför ens sitta och gissa att det "borde vara ganska marginell"?

Självklart är LW förbannad som HDs antagonist men hon är även "förbannad över att Hanna hade förstört hennes procent av cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt."
Citat:
Du tolkar in att "andra" personer reagerar exakt som Lena, men då bortser du ju från att de känner varandra och att Lena har pratat med personerna.
Den som sitter och tolkar det han säger är snarare du. Nyss om att det nog är "marginellt" tapp bland annat.

Hade jag engagerat mig djupt och länge på ett visst tema och byggt en burk därefter så hade jag likaväl varit förbannad om nån gam som HD sitter och loggar som hon gör och det påverkar poäng negativt.

Jag finner det helt absurt att sitta och åka snålskjuts. Rent moraliskt och oavsett om regelverket inte är strikt.
Om nu CO äger cacherna, om nu HD skriver och hoppas det är ok för CO - och det inte är det.
Citat:
Ja, jag tror att alla är överens om att det ligger något oetiskt i de återloggade cacherna.
Svårbegripligt hur HD kunde göra det.
Inte ett dugg svårbegripligt för min del.

Hon är djupt egocentrerad för det första och hon jagar obrutna sviter.

Andra har upplevt henne känslokall, ful i mun, otrevlig och psykiskt instabil, så den sidan besitter nog HD.
När det mer specifikt kommer till LW så hatar hon henne såpass att hon hoppas hon är död.

Som sagt. Inte ett dugg förvånad och speciellt om det ligger hämnd, förnöjsamhet och triumf över det hela.
Citat:
Jag är som sagt inte alls lika övertygad som du är om att det är HD som startar cachekriget.
Då kan du ju förklara hur han styr HD i detta.

På hennes eget konto som hon hon öppnat och sen förfasar sig till SD att hon ramlade ner nån nivå men verkar njuta när hon sen hamnade före Taggis igen:

2018-04-26 HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

HDs fokus på FTF-jakt hon inte närvarat vid har rötter i otrohet och svartsjuka:

SD till LW april 2017
-Vi är båda förvånade över hur hon tar det.
-Mycket lättad.
-Frågar om FTF-jakter.
-Olika platser här hemma.
-Om vi busat då.
(..)
LW: du har sagt det?
(..)
SD: Ja, svarar ärligt"
(..)
Ab 164
Citat:
Vet inte om man riktigt kan gör samma slutsats, eftersom du då utgårfrån att hon inte delatagit på några chaer alls i den jämförelsen. Hon har väl deltagit på några iaf?
Vad jag menar är att man måste försöka att vara något mer neutral och saklig när man drar slutsatser.
Så länge du drar egna slutsatser om HD så kan du sluta med pekpinnar om vikten av att vara neutral och saklig.

Jag skrev:
"För övrigt berör det dagbok över saker hon inte gjort."

Vad är det som är svårt?
Vi diskuterar konstant de cacher hon inte deltagit vid, övrigt kan hon logga.
Eller så ska hon lyfta på arslet och anstränga sig.
L*åw:
"Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats."

LW till HD:
" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."
Senast redigerad av develi 2021-08-29 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in