2021-08-29, 17:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det har förekommit barn som har varit rädda och mått dåligt då dom trott att deras och andras hus ska brinna upp och att dom kommer dö och till himmelen. Även barn som inte velat äta sin mat för Greta bestämmer vilken mat man får äta. Vi har satt oss ner med barnen och förklarat för dom.Några barn har behövt prata av sig väldigt mycket Vet också att flera tonåringar fått prata med psykolog Mina har klarat det bra förutom en tid då min dotter fick för sig att bli vegan då hon skulle banta. Då åt hon morötter kivi äpple och hummus.Tack och lov har hon slutat med detta och äter idag hushållskost. Nu mera nämns knappt Greta längre
Vad är hushållskost??
I övrigt låter det som rena rama rövarhistorier. Har inte hört ett uns av det du beskriver ifrån lärare eller elever ifrån ett flertal skolor.
2021-08-29, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är hushållskost??
I övrigt låter det som rena rama rövarhistorier. Har inte hört ett uns av det du beskriver ifrån lärare eller elever ifrån ett flertal skolor.

Husmanskost ska det stå. Nej det är det absolut inte. Detta är den verklighet som var när det var som värst.
2021-08-29, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Fint foto där Greta™ bär hörselskydd. (Peltor Kid om jag inte tar fel.) Ja, det är nog en god idé om man står intill Malena. (Är det en engångsmugg som Malena håller i?)

Jag tycker att det ser ut som en engångsmugg
2021-08-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag kan tycka att Greta är lite lik sin farfar Olof Thunberg, numera bortgången
Här är en bild på dom tillsammans, när Olof var på ålderns höst med mysbyxorna opretantiöst uppdragna.
https://pbs.twimg.com/media/ERpT1GiXUAATG-M?format=jpg&name=large

de ler båda två och kisar mot solen, annars tycker inte jag det finns nån likhet, särskilt inte bilder av en yngre olof thunberg.

:
Det var förresten olof thunberg som blev sjuk 6 dar efter att greta och svante hade besökt honom på äldreboendet efter att greta varit runt på diverse klimatevenemang.
Inkubationstiden för covid-19 är vanligen cirka 5 dygn.

Några dar senare dog han, den 24 feb 2020.
Man sa att det var vinterkräksjuka och lunginflammation.
Fast man kan undra om det testades, annars kan det varit covid-19 som kan ge liknande symtom som vinterkräksjuka.

Därmed inte sagt att det inte var vinterkräksjuka (som har kortare inkub.tid än covid).
2021-08-29, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger ju, att vi pekar på problemen, men att vi i F4F inte har lösningarna.

Hon tillägger, att vi inte heller har resurser för, att studera och utvärdera möjliga lösningar i F4F!

Vad gäller ätstörningar, kan man vara verkligt intelligent, till och med vara utpräglat särbegåvad, och ändå ha sådana.

-Har varit med Greta, när hon har viskat jag är så hungrig, och tittat med längtande ögon på en smörgås, men sedan fått uppleva, att hon ändå inte vågat köpa den!

Ätstörningar handlar om ångest, EJ om intelligens!
Men är ni beredda att leva som ni lär undrar jag med.
2021-08-29, 22:10
Medlem
rex144s avatar
Greta är 18 år, har hon haft samlag? Jag har svårt att se henne med jämnåriga, hon är lillgammal så om nån har fingerpullat henne så måste det varit nån äldre kille 30+ , kanske 40+?
Hon umgås jo med journalister, fotografer, producenter, mediafolk, marknadsförare, klimatexperter..., biologer... etc.
och då kan en sådan ge henne uppskattning, berömma hennes kunskaper och vad hon åstadkommit.

Jag misstänker att under hennes seglats till Amerika har nån av männen fingerpullat henne på natten när hon låg i sin koja, det är bara att sträcka ut handen... det är trångt och mörkt.
2021-08-29, 22:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Varför vågar Greta inte köpa en smörgås?
Varför skulle hon köpa en smörgås?
2021-08-29, 22:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
de ler båda två och kisar mot solen, annars tycker inte jag det finns nån likhet, särskilt inte bilder av en yngre olof thunberg.

På den här bilden är Olof Thunberg ganska lik Greta Thunberg, brukar många säga:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/Lauritz-Falk-Meg-Westergren-Olof-Thunberg-and-Inga-Gill-in-Always-on-a-Wednes-143025015311.jpg/368px-Lauritz-Falk-Meg-Westergren-Olof-Thunberg-and-Inga-Gill-in-Always-on-a-Wednes-143025015311.jpg

Jämför med:
https://www.svtstatic.se/image/wide/992/28361609/1601293795?format=auto
https://s.abcnews.com/images/US/WireAP_c9f67a39c49e46c699b0e73b012cfd42_16x9_992.j pg
2021-08-30, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Varför skulle hon köpa en smörgås?
För att hon var hungrig och vi var på ett café!
2021-08-30, 02:25
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.thegazette.com/business/persuasive-speaking-lessons-from-greta-thunberg/%3famp=1

Persuasive speaking lessons from Greta Thunberg

"Just because Greta Thunberg uses short, simple sentences doesn't mean her words lack meaning. In fact, the words she chooses paint vivid pictures.

'This is all wrong. I shouldn't be up here. I should be back in school on the other side of the ocean.”

Thunberg draws contrast and tension by acknowledging early on that she's a kid. She shouldn't be having to deal with a global epidemic.

Noting that she should be in school 'on the other side of the ocean” reinforces this by describing the great distance she's traveled as a child might.

Thunberg also uses repetition in her word choice to drive home her main idea. 'How dare you …?”, she repeats four times throughout her short speech in UN."
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-30 kl. 02:29.
2021-08-30, 06:08
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
För att hon var hungrig och vi var på ett café!
Varför vågade inte Greta köpa smörgåsen då?
2021-08-30, 07:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
https://www.google.com/amp/s/www.thegazette.com/business/persuasive-speaking-lessons-from-greta-thunberg/%3famp=1

Persuasive speaking lessons from Greta Thunberg

"Just because Greta Thunberg uses short, simple sentences doesn't mean her words lack meaning. In fact, the words she chooses paint vivid pictures.

'This is all wrong. I shouldn't be up here. I should be back in school on the other side of the ocean.”

Thunberg draws contrast and tension by acknowledging early on that she's a kid. She shouldn't be having to deal with a global epidemic.

Noting that she should be in school 'on the other side of the ocean” reinforces this by describing the great distance she's traveled as a child might.

Thunberg also uses repetition in her word choice to drive home her main idea. 'How dare you …?”, she repeats four times throughout her short speech in UN."
Det saknas något i texten! Nu vet jag!

” Gretas speech writer”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in