2021-08-29, 15:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, jag tror inte att de släppt ut viruset med flit. Dock räcker det bra med att CCP tillät två forskare att utföra sådan extremt farlig och vansinnig forskning under bara skyddsklass 2. Ett kinesiskt labb ligger, för övrigt, granne med den beryktade djurmarknaden.

Jag tror att du har rätt i att kineserna inte avsiktligt släppte ut viruset. Men att spridningen var oavsiktlig, motsäger inte att kineserna har passat på att dra ekonomisk fördel av händelserna.

En fråga som uppstår: Hade kineserna kunnat göra mer för att skydda omvärlden från viruset?

En stor skurk i sammanhanget är WHO's generaldirektör Tedros Adhanom Ghebreyesus, som insisterade på att Världens länder skulle fortsätta att ta emot resenärer från Kina även efter att viruset blev känt.
Citera
2021-08-29, 15:43
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Har du tagit alla 3 doser? Om inte så är du inte fullvaccinerad, se så, kavla upp.. för oss alla.
Det är bara riskgrupper som rekommenderas ta en tredje dos . Dessutom går det inte än

Du verkar ha dålig koll.
Citera
2021-08-29, 15:46
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Det är bara riskgrupper som rekommenderas ta en tredje dos . Dessutom går det inte än

Du verkar ha dålig koll.

Så lät det i början också.

"2 veckor för att dämpa kurvan.."
"Du blir immun mot Covid 19 om du tar vaccinet."
"Du kan åka ut och resa.."
"Bara en dos.."
"Max 2 doser.."
"Minst 8 månader mellan doserna.."
"Boostern behövs för Deltan."

Ta nu 3dje dosen och håll käft, vi måste tänka på solidariteten.
Citera
2021-08-29, 15:46
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Det är 5 gånger mindre risk för mig, som fullvaccinerad, att få Covid-19 än en ovaccinerad. Dessutom har jag nog lite immunitet kvar ifrån våren 2020. Men risken att jag infekteras av SARS-COV2 är inte noll. Jag vill ogärna föra smitta vidare. Så jag gör som vanligt: Försöker hålla 1,5 meters avstånd och testa mig när jag anser det befogat.

Tycker du att det verkar rimligt att leva som du beskriver bara för att du inte vill smitta ned någon annan? Levde du så tidigare när influensor, förkylningar, vinterkräksjukan och annat härjade varje år bara för att inte riskera att råka smitta ner någon?

Jag fattar inte, riskgrupper och äldre och de som är rädda och velat vaccinera sig har ju hunnit göra det nu, hjälper inte vaccinen eller vad är det som gör att du resonerar så här?
Citera
2021-08-29, 15:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Men du behöver ju inte testa dig, det är väl upp till dig? Du kan ju lika väl strunta i att testa dig då du redan haft covid och troligtvis inte insjuknar igen? Du har ju dessutom tagit 2 sprutor på det, litar du inte på skyddet?

För folk som har ett arbete till skillnad från dig, så lär nog inte arbetsgivaren bli speciellt nöjd om någon svagbegåvad kommer in på jobbet och smittar ner andra.

Hade det varit mig företag, hade personen sparkats med omedelbar verkan..
Citera
2021-08-29, 15:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Eller så döpte inte Kina om influensan till Covid 19 och körde sin ekonomi i botten.

Jag tror att kineserna gjorde mer än att bara döpa om ett befintligt influensa-virus. Jag tror mer på skribenten "Ola Schubert"s förklaring:
Citat:
Japp, typ för in mänskliga gener i försöksmöss och därefter infekterar dem med ett coronavirus ifrån fladdermöss. Så att viruset sedan får tillfälle att anpassa,sig till att lätt infektera människor. Och sedan sker ett misstag i labbet som bara har skyddsklass 2...
Ett av många "misstag" som CCP gjort och som kostat miljontals människoliv.

Processen med mössen kan även ha kompletterats med en del "klipp och klistra" i virusets genetiska material.

Citat:
Glöm inte, du är inte vaccinerad förens du har tagit alla 3 doser. Se till att ta 3dje dosen nu.

Jag tar den 3:e dosen när regionens sjukvård anser att det är dags för mig att ta den. Just nu är det viktigare att riskgrupperna får tillgång till påfyllnadsdoser.
Citera
2021-08-29, 16:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Väldigt bra poäng!!

Lättare att säga att ALLA ska ta vaccinet än att peka ut vissa grupper som borde ändra på sitt beteende för att stärka sin hälsa och på så sätt undvika bli sjuka i covid eller någon annan följdsjukdom som cancer, diabetes, etc.

Det här är mycket märkligt. För grottar man ner sig i statistiken ser man klart och tydligt att det inte är vem som helst som hamnar på sjukan och dör. Men inte ett pip om att man kanske ska sluta röka, kröka, äta skräpmat och börja motionera från myndigheterna.

Det enda man hör är att alla ska ta ett nödgodkänt vaccin trots att risken för allvarlig sjukdom är så olika beroende på ålder och hälsostatus.

Och börjar man säga emot narrativet och ifrågasätta att till exempel vaccinera barn är man en ”antivaxxer” och foliehatt.

Helt sjukt faktiskt.
Citera
2021-08-29, 16:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Din bedömning av siffrorna är att det är propaganda? Haha!

Ja vaxxpropaganda helt klart. Skulle allmänheten få redan på att de ” ovaccinerade” är multisjuka och storrökande fetknoppar så skulle nog intresset att vaccinera sig inte vara lika stort.

Risken för allvarlig sjukdom varierar kraftigt från individ till individ fortfarande oavsett om man är vaccinerad eller ej.
Citera
2021-08-29, 16:04
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tror att kineserna gjorde mer än att bara döpa om ett befintligt influensa-virus. Jag tror mer på skribenten "Ola Schubert"s förklaring:

Processen med mössen kan även ha kompletterats med en del "klipp och klistra" i virusets genetiska material.

Jag tar den 3:e dosen när regionens sjukvård anser att det är dags för mig att ta den. Just nu är det viktigare att riskgrupperna får tillgång till påfyllnadsdoser.

Jaha, så du tror att en fladdermus åts upp och spred influensan som man döpte om till Covid 19 och som ytterst få dör av?

Har du på dig foliehatten i duschen?
Citera
2021-08-29, 16:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vari består propagandan? Och vad exakt är det för djupare statistik du efterlyser?

Att man pekar ut ”ovaccinerade” utan att nämna exempelvis: ålder, socioekonomiska faktorer, rökare, alkoholvanor, BMI, bukfetma, bakomliggande sjukdomar osv osv.

De flesta av oss ”ovaccinerade” hamnar fortfarande inte på sjukan och klarar oss fint helt utan vaccin.
Citera
2021-08-29, 16:13
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Det är 5 gånger mindre risk för mig, som fullvaccinerad, att få Covid-19 än en ovaccinerad. Dessutom har jag nog lite immunitet kvar ifrån våren 2020. Men risken att jag infekteras av SARS-COV2 är inte noll. Jag vill ogärna föra smitta vidare. Så jag gör som vanligt: Försöker hålla 1,5 meters avstånd och testa mig när jag anser det befogat.

Är risken att du drabbas av hjärtinfarkt noll?

Vad gör du åt det?
Citera
2021-08-29, 16:24
Medlem
RamsesXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja vaxxpropaganda helt klart. Skulle allmänheten få redan på att de ” ovaccinerade” är multisjuka och storrökande fetknoppar så skulle nog intresset att vaccinera sig inte vara lika stort.

Risken för allvarlig sjukdom varierar kraftigt från individ till individ fortfarande oavsett om man är vaccinerad eller ej.

Har du fått reda på att de ovaccinerade uteslutande är multisjuka kedjerökare? Skulle vara kul att se den informationen. Däremot skulle jag kunna tänka mig att dom som är vaccinerade men inlagda är multisjuka storrökande fetknoppar. Det verkar mer logiskt. Men jag har samma evidens för det påståendet som du har för ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in