2021-08-29, 10:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Zhaka's röda kort är klockrent. Hur kan du kalla det tveksamt domslut???

Jag började titta på matchen. 2-0 underläge efter 13 min. En organisation av försvaret hade inte skadat!
Stängde av när Zhaka blev utvisad!
Såg som sagt bara ett kort klipp av den nämnda duellen där (X)haka fick rött..

Men vad jag syftar på, är att i Arsenal så får vi alltid domarna emot oss.
Citera
2021-08-29, 10:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns det någon som anser att Solskjaer förstört sin legendariska status med tränarjobbet?
Hur många titlar är det som Solksjaer har vunnit för Man Utd? Sanningen är att Solksjaer är en urkass tränare, vilken annan manager som helst hade gjort ett minst lika bra jobb med Man Utd som det Solskjaer har gjort - mtp de ekonomiska förutsättningarna och den breda spelartruppen.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-29 kl. 10:37.
Citera
2021-08-29, 10:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Sätter mitt vänstra öga på att dom inte gör det men känner mig ganska säker på mellan 11-14 plats.

Sen ser jag verkligen inte Conte ta tag i denna biff, säsongen har redan börjat och jag tror inte det är mycket spelare just nu hos Arsenal som är material för varken honom eller klubbens riktiga nivå.

Vet inte om en tredje fd spelare hade varit något att försöka med men... Jag tror faktiskt Vieira hade varit en ”liten” lösning. Svårt att föreställa sig honom ta arsenal tillbaka till att slåss där uppe samt CL men tror han faktiskt skulle kunna börjat ge klubben en ny identitet och sedan när man väl har börjat på nytt och skaffat sig en ryggrad ta in något utav större kaliber som fixar till det sista.

Men man måste verkligen sluta med vissa saker som ses som rent sagt ut korkade. Sluta gå efter äldre mätta spelare, få inte hybris och ge spelare löner som ingen annan klubb skulle ge. Titta efter kaptens / ledar material och låt spelarna få rösta om vem som ska bära bindeln.

Bara mina egna åsikter om Arsenal, vore kul och få höra andras om de inte dagdrömmer för hårt.

En sak till, Om inte Conte vem? Vet att det pratas om (bland fans) Potter. Men det känns så jäkla natt och dag att gå från en världstränare (Conte) till en som gjort det bra med en klubb som Brighton... Vad finns i mellan som har erfarenhet och kan vara spännande? Inget overkill och inget som varit längre ner på listan.

Får Arsenal Conte så får jag väl skriva grattis eller något men ja... Känns inte riktigt som det är något för Arsenal (just nu).

Hoppas tills vidare att ni får en trevlig söndag och kul att se (även om det inte varit länge) att pajkastningen har sjunkit lite. Keep it up!

// PoK
Givetvis så åker vi inte ur, vad några småtroll på FB skriver har noll med verkligheten att göra. Måste även säga att det är imponerandes av FB’s alla soffexperter att dra några slutsatser efter hela 3 omggr...

Conte har själv uttalat att han önskar sig tillbaka till EPL.. och vilken vore bättre att ta över än Arsenal? Dock så är inte jag så hypad på Conte.
Citera
2021-08-29, 10:50
Medlem
Ännu ett värvningsfiasko av arsenal.

Willian bryter sitt kontrak i förtid.
Citera
2021-08-29, 10:51
Medlem
MangoChutneys avatar
Med lite perspektiv på gårdagen så är jag ändå rätt nöjd med 1p mot Chelsea. De har lyft sig rejält under Tuchel, är välorganiserade i försvaret och spelar en fyndig anfallsfotboll när de får chansen. De skapade en del farligheter så länge de vara 11 man på plan och det hade mycket väl kunnat vara 2-0 en bra bit in i första halvlek. Sedan visade sig att Lukaku fick det svårare när han mötte världsklassförsvarare som Matip och VvD än vad han har mot svagare försvar. Målet de får kommer dock från en mindre bra insats försvarsmässigt på en hörna. Där måste man kommunicera bättre, lika delar Robertssons och mittbackarnas fel att Havertz får komma åt att sätta huvudet på bollen. Men ett snyggt fotbollsmål.

För våran del ser försvaret och mittfältet fortsatt starkt ut medan anfallarna i går hade svårt att komma till klara lägen. Klart bäst av våra spelare igår var i mina ögon Elliot. Där har vi en storstjärna i vardande om han fortsätter utvecklas och får vara hel. Även Salah och Jota gör det bra framåt. Firmino i princip osynlig innan bytet, medan Mané helt verkar ha tappat form och beslutsförmåga, många tveksamma beslut och bollsläpp i fel moment. Mané verkar inte vara riktigt bekväm längre på planen även om han tvingar fram utvisningen och straffen. Anfallsmässigt skulle vi nog må bra av lite mer skarp konkurrens till framförallt Mané.

Straffen är inte så mycket att säga om, den är med nuvarande regelbok solklar och bollen hade gått i mål om inte Chelsespelarens arm viftat bort den. I övrigt var domarnivån väldigt ojämn, Salah och Fabinho hade några agerande som borde renderat i gula kort samtidigt kom Chelseaspelarna undan med väldigt många tveksamma insatser och rena filmningar utan åtgärd.

Årets titelfight ser ut att bli en kamp mellan Oss, Chelsea och de två Manchesterklubbarna. Tottenham har förvisso öppnat starkare än förväntat men svårt att se dem hålla över en hel säsong
Citera
2021-08-29, 10:53
Medlem
Idag så hoppas jag att alla United spelare höjer sig ett snäpp nu när Ronaldo är tillbaka i omklädningsrummet.

Ronaldo är känd för att han ej tolerar spelare som ej ger 100% på match och träning.

Hoppas på 2 snabba mål så vi kan rotera lite spelare.

Varane ifrån start ?men som svensk så vill jag helst se lindelöf och varane .
Citera
2021-08-29, 10:54
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur många titlar är det som Solksjaer har vunnit för Man Utd? Sanningen är att Solksjaer är en urkass tränare, vilken annan manager som helst hade gjort ett minst lika bra jobb med Man Utd som det Solskjaer har gjort - mtp de ekonomiska förutsättningarna och den breda spelartruppen.

Jo vi såg ju hur bra det gick för Moyes, Giggs, Van Gaal och Mourinho ...
Citera
2021-08-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Med lite perspektiv på gårdagen så är jag ändå rätt nöjd med 1p mot Chelsea. De har lyft sig rejält under Tuchel, är välorganiserade i försvaret och spelar en fyndig anfallsfotboll när de får chansen. De skapade en del farligheter så länge de vara 11 man på plan och det hade mycket väl kunnat vara 2-0 en bra bit in i första halvlek. Sedan visade sig att Lukaku fick det svårare när han mötte världsklassförsvarare som Matip och VvD än vad han har mot svagare försvar. Målet de får kommer dock från en mindre bra insats försvarsmässigt på en hörna. Där måste man kommunicera bättre, lika delar Robertssons och mittbackarnas fel att Havertz får komma åt att sätta huvudet på bollen. Men ett snyggt fotbollsmål.

För våran del ser försvaret och mittfältet fortsatt starkt ut medan anfallarna i går hade svårt att komma till klara lägen. Klart bäst av våra spelare igår var i mina ögon Elliot. Där har vi en storstjärna i vardande om han fortsätter utvecklas och får vara hel. Även Salah och Jota gör det bra framåt. Firmino i princip osynlig innan bytet, medan Mané helt verkar ha tappat form och beslutsförmåga, många tveksamma beslut och bollsläpp i fel moment. Mané verkar inte vara riktigt bekväm längre på planen även om han tvingar fram utvisningen och straffen. Anfallsmässigt skulle vi nog må bra av lite mer skarp konkurrens till framförallt Mané.

Straffen är inte så mycket att säga om, den är med nuvarande regelbok solklar och bollen hade gått i mål om inte Chelsespelarens arm viftat bort den. I övrigt var domarnivån väldigt ojämn, Salah och Fabinho hade några agerande som borde renderat i gula kort samtidigt kom Chelseaspelarna undan med väldigt många tveksamma insatser och rena filmningar utan åtgärd.

Årets titelfight ser ut att bli en kamp mellan Oss, Chelsea och de två Manchesterklubbarna. Tottenham har förvisso öppnat starkare än förväntat men svårt att se dem hålla över en hel säsong
Lukaku hade detta problem i man utd med.

Mot topplagen hade han svårt att prestera men mott mittenlag var han gudomlig ibland.
Citera
2021-08-29, 10:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Jo vi såg ju hur bra det gick för Moyes, Giggs, Van Gaal och Mourinho ...
Samt Solskjaer..
Citera
2021-08-29, 10:58
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Samt Solskjaer..

Du lider av svårartat tunnelseende ...
Citera
2021-08-29, 10:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Inga titlar alls. Men han har stabiliserat laget efter jojo-åren som blev när Ferguson lämnade.
Har aldrig stött på någon röd som anser att Solskjaer gjort ett dåligt jobb, ingen förväntade sig en demontränare.
Hans gloria är helt intakt i United-kretsar.
Citera
2021-08-29, 11:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Lukaku hade detta problem i man utd med.

Mot topplagen hade han svårt att prestera men mott mittenlag var han gudomlig ibland.
Lukaku var ju en dunderflopp i Man Utd, precis som di Maria m.fl. Dock så blev det helt annorlunda för de när de hamnade i mer välfungerande klubbar.

EDIT: Såg självklart inte att det var forumets största tomte som jag citerade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in