2021-08-29, 01:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Vad är min "tes"?
Din tes är att jorden är platt, tvärt emot all all vetenskap.
Citera
2021-08-29, 01:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Visst, att ha fel är en väldigt naturlig del av att luta sig åt vetenskapen.
Vad menar du med det?

Förstår du ens vad vetenskap är?
Citera
2021-08-29, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad menar du med det?

Förstår du ens vad vetenskap är?

Jag menar precis det jag skrev. Har du något att tillföra där?
Citera
2021-08-29, 01:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag menar precis det jag skrev. Har du något att tillföra där?
Näe, bara konstatera att du inte vet vad vetenskap är.
Citera
2021-08-29, 01:55
Avslutad
Vad händer om det visar sig att jorden är platt? Slipper jag någon jobbig syssla i livet? Blir jag rik? Vad tillför det? Är inte frågan en ickefråga egentligen? Huruvida vi bor på en platta eller en boll har ju ingen inverkan på våra liv? Eller har jag missförstått något här?
Citera
2021-08-29, 01:58
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Hahaha på riktigt finns det verkligen människor som tror att jorden är platt??
Citera
2021-08-29, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Vad händer om det visar sig att jorden är platt? Slipper jag någon jobbig syssla i livet? Blir jag rik? Vad tillför det? Är inte frågan en ickefråga egentligen? Huruvida vi bor på en platta eller en boll har ju ingen inverkan på våra liv? Eller har jag missförstått något här?

Nja gravitationen skulle ju inte funka tex., det skulle ju ha ganska stor inverkan på våra liv, typ 😂
Citera
2021-08-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe, bara konstatera att du inte vet vad vetenskap är.

Okej Constant, tack för ditt svar.
Citera
2021-08-29, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Nja gravitationen skulle ju inte funka tex., det skulle ju ha ganska stor inverkan på våra liv, typ 😂
Jo det förstår jag men ponera att jorden faktiskt är platt och <valfri ond makt> har lurat oss från början. Allt vi gör idag kommer ju fortsätta fungera. Ett kilo bly väger ett kilo i mårrn också... Fysikens lagar ändras ju inte eftersom dessa då egentligen gäller en platt jord från början?

Känns rätt så irrelevant huruvida jorden är platt eller ej. Nästan så man undrar om någon kommit på frågeställningen för att få folk att diskutera detta ämne i stället för något viktigare?
Citera
2021-08-29, 03:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det är ni som jämför att titta uppåt mot att titta längst med en platt yta av en viss storlek. Inte jag. Det alltså ni som larvar, inte jag. Min fråga är relevant, era försök att bortförklara frågan är det inte.
Förklara skillnaden istället. I båda fallen är det ljus som går rakt från objektet till mitt öga och i båda fallen finns det inga objekt i vägen som hindrar ljuset.
Citera
2021-08-29, 03:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är ni som jämför att titta uppåt mot att titta längst med en platt yta av en viss storlek. Inte jag. Det alltså ni som larvar, inte jag. Min fråga är relevant, era försök att bortförklara frågan är det inte.
Vad tror du skulle skilja?
Citera
2021-08-29, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Jo det förstår jag men ponera att jorden faktiskt är platt och <valfri ond makt> har lurat oss från början. Allt vi gör idag kommer ju fortsätta fungera. Ett kilo bly väger ett kilo i mårrn också... Fysikens lagar ändras ju inte eftersom dessa då egentligen gäller en platt jord från början?

Känns rätt så irrelevant huruvida jorden är platt eller ej. Nästan så man undrar om någon kommit på frågeställningen för att få folk att diskutera detta ämne i stället för något viktigare?

Haha tänkte skriva "whaaaaaat??" först, men insåg sen hur din filosofiska tanke gick😂👍

Jag undrar nog mer i så fall hur det kommer sig att människan har utvecklat förmågan att kunna tänka i så abstrakta former som vi ändå kan göra....fantasin är gränslöst oändlig, och faktisk väldigt intressant...🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in