Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har googlat fram wiki åt dig och de har referenser till seriösa källor som givetvis inte håller med dig i din fantasi om vad ett liv är.

och jag har svarat, embryon uppfyller inte dessa kriterier, alltså är det INTE ett "liv".
Citera
2021-08-29, 01:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och jag har svarat, embryon uppfyller inte dessa kriterier, alltså är det INTE ett "liv".

T.o.m. bakterier räknas som liv.
Life is the aspect of existence that processes, acts, reacts, evaluates, and evolves through growth (reproduction and metabolism). The crucial difference between life and non-life (or non-living things) is that life uses energy for physical and conscious development. Life is anything that grows and eventually dies, i.e., ceases to proliferate and be cognizant. Can we say that viruses, for example, are cognizant? Yes, insofar as they react to stimuli; but they are alive essentially because they reproduce and grow. Computers are non-living because even though they can cognize, they do not develop biologically (grow), and cannot produce offspring. It is not cognition that determines life, then: it is rather proliferation and maturation towards a state of death; and death occurs only to living substances.

https://philosophynow.org/issues/101/What_Is_Life
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2021-08-29 kl. 01:09.
Citera
2021-08-29, 01:09
Medlem
Citat:
T.o.m. bakterier räknas som liv.

japp och det är för att bakterier uppfyller alla dessa kriterier, det gör alltså INTE embryon.
Citera
2021-08-29, 01:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
japp och det är för att bakterier uppfyller alla dessa kriterier, det gör alltså INTE embryon.

Vilket av nedanstående kriterium uppfylls inte?
Life is the aspect of existence that processes, acts, reacts, evaluates, and evolves through growth (reproduction and metabolism). The crucial difference between life and non-life (or non-living things) is that life uses energy for physical and conscious development. Life is anything that grows and eventually dies, i.e., ceases to proliferate and be cognizant. Can we say that viruses, for example, are cognizant? Yes, insofar as they react to stimuli; but they are alive essentially because they reproduce and grow. Computers are non-living because even though they can cognize, they do not develop biologically (grow), and cannot produce offspring. It is not cognition that determines life, then: it is rather proliferation and maturation towards a state of death; and death occurs only to living substances.

Citera
2021-08-29, 01:21
Medlem
Citat:
Vilket av nedanstående kriterium uppfylls inte?

Du är verkligen så blåst som du verkar....

där finns inga "nedstående kriterium" .

Ett embryo får hela sin näring "färdigserverat" direkt in i blodomloppet, redan och färdigbehandlat av moderns kropp. Den "lever" alltså på modern metabolism. Och har ingen förmåga själv att spjälka mat etc etc.
Citera
2021-08-29, 01:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du är verkligen så blåst som du verkar....

där finns inga "nedstående kriterium" .

Det är klart det gjorde, jag citerade en källa som listade en rad kriterier, såg du inte det?

Citat:
Ett embryo får hela sin näring "färdigserverat" direkt in i blodomloppet, redan och färdigbehandlat av moderns kropp. Den "lever" alltså på modern metabolism. Och har ingen förmåga själv att spjälka mat etc etc.

Detta fanns inte med som kriterium i källan jag gav dig.
Citera
2021-08-29, 01:27
Medlem
Citat:
Det är klart det gjorde, jag citerade en källa som listade en rad kriterier, såg du inte det?

Detta fanns inte med som kriterium i källan jag gav dig.

metabolism.....
reproduktionsförmåga
reaktion på stimuli.

kriterierna för liv...enligt DIN källa.

Inget av detta kan ett embryo, men minst 2 kan alltså en bakterie.

En bakterie är alltså vid liv men inte ett embryo.

Lär dig lite konsekvens tack.
Citera
2021-08-29, 01:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
metabolism.....
reproduktionsförmåga
reaktion på stimuli.

kriterierna för liv...enligt DIN källa.

Inget av detta kan ett embryo, men minst 2 kan alltså en bakterie.

En bakterie är alltså vid liv men inte ett embryo.

Lär dig lite konsekvens tack.

Skulle inte ett foster kunna reagera på stimuli, vad är det för smörja?
Citera
2021-08-29, 01:32
Medlem
Citat:
Skulle inte ett foster kunna reagera på stimuli, vad är det för smörja?
EMBRYO!
Citera
2021-08-29, 01:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
EMBRYO!

Som lever och kan reagera på stimuli.
Citera
2021-08-29, 01:38
Medlem
Citat:
Som lever och kan reagera på stimuli.
Nej,

herregud är som att diskutera med en 3 åring....
Sorry jag pallar inte diskutera med 3 åringar....
Citera
2021-08-29, 01:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej,

herregud är som att diskutera med en 3 åring....
Sorry jag pallar inte diskutera med 3 åringar....

Hur kan det växa om det inte lever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in