2021-08-28, 23:05
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Men kan de neka mig. Jag visar ju var pengarna kommer från

Du kommer att bli misstänkliggjord och banken kommer inte att stå upp för dig och ta några risker utan avsluta er relation. Det är den bittra sanningen. Det har ingen som helst betydelse att du till punkt och pricka kan visa vart pengarna kommer ifrån. Även om du filmat allt, bokfört det noggrant och har vittnen kommer du ändå få problem som är riktigt jobbiga.

Anledningen till att jag berättar detta är att jag har en god vän som utan anledning fick enorma problem med sin egen bank som han haft i 40 år. Just beroende på kontanter. Det är många många som fått sina affärsrelationer med sin bank avslutade i år och detta helt utan grund.
Citera
2021-08-28, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Du kommer att bli misstänkliggjord och banken kommer inte att stå upp för dig och ta några risker utan avsluta er relation. Det är den bittra sanningen. Det har ingen som helst betydelse att du till punkt och pricka kan visa vart pengarna kommer ifrån. Även om du filmat allt, bokfört det noggrant och har vittnen kommer du ändå få problem som är riktigt jobbiga.

Anledningen till att jag berättar detta är att jag har en god vän som utan anledning fick enorma problem med sin egen bank som han haft i 40 år. Just beroende på kontanter. Det är många många som fått sina affärsrelationer med sin bank avslutade i år och detta helt utan grund.
Det är skrämmande hur bankerna ter sig i Sverige. De gör allt för vi ska vara i deras klor. I Europa ökar kontanterna. I Tyskland är det väldigt vanligt att köpa bilen kontant. De glömde inte stasi
Citera
2021-08-28, 23:13
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturallime
Visar du verkligen var pengarna kommer ifrån? Hur ska banken veta om du spenderar pengarna du tar ut i kontanter, och att de nya kontanterna kommer från någon försäljning eller liknande? Eller om du sparar de uttagna pengarna och sätter in dem igen?

Bara för att man kan visa att man har tagit ut pengar (kontoutdrag och bankomatkvittot), så betyder det inte att det är samma pengar som man vill sätta in på banken igen.

Skulle eventuellt kunna fungera om han filmar när han tar ut pengarna och samtidigt dokumenterar serienumren på sedlarna, så att banken kan se att det är exakt samma sedlar? Vad tror Ni?
Citera
2021-08-28, 23:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Det är skrämmande hur bankerna ter sig i Sverige. De gör allt för vi ska vara i deras klor. I Europa ökar kontanterna. I Tyskland är det väldigt vanligt att köpa bilen kontant. De glömde inte stasi

Det är egentligen inte bankernas fel utan regeringens som stiftat de nya lagarna om penningtvätt osv. Bankerna är livrädda och vågar ALDRIG stå upp för en kund. För det blir deras problem om något blir snett
Citera
2021-08-28, 23:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Tycker verkligen att det är ett kvitto. Här ser ni, jag har gjort kontantuttag på 100k. Mycket bättre kvitto går väl inte få

Då är du antingen dum eller naiv. Kanske både och. Tror du att du skulle kunna komma med ett kvitto på en såld skördetröska 1985 och använda det?
Citera
2021-08-28, 23:23
Medlem
Scamps avatar
Använd en insättningsautomat.
Citera
2021-08-28, 23:24
Medlem
Du vill veta om du kan tvätta svarta pengar genom att felaktigt hävda att de är pengarna du tidigare tagit ut?
Citera
2021-08-28, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Då är du antingen dum eller naiv. Kanske både och. Tror du att du skulle kunna komma med ett kvitto på en såld skördetröska 1985 och använda det?
Nä, du verkar lite trög. Men om jag visar att jag från mitt konto har tagit ut 100k i kontanter från sep till dec, bör jag ju rimligen få sätta in 100k när jag svart på vitt visar att jag tagit ut ett 100k
Citera
2021-08-28, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är egentligen inte bankernas fel utan regeringens som stiftat de nya lagarna om penningtvätt osv. Bankerna är livrädda och vågar ALDRIG stå upp för en kund. För det blir deras problem om något blir snett
Det är inte regeringen, det är Eu. Men Sverige är det enda landet som tillämpar det så här. I många andra länder kan du sätta in upp till 100k utan trams. Typiskt Sverige att jag Svensson. Själva tvättar bankerna miljarder i Baltikum
Citera
2021-08-28, 23:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nä, du verkar lite trög. Men om jag visar att jag från mitt konto har tagit ut 100k i kontanter från sep till dec, bör jag ju rimligen få sätta in 100k när jag svart på vitt visar att jag tagit ut ett 100k

Kan du bevisa att det är samma pengar menar du?
Citera
2021-08-28, 23:47
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Misstänker att han sparar kvittona på själva uttagen, inte på något som som köpts för summan. Hypotesen var ju att plocka ut pengar för att sedan stoppa in dom igen.
Citera
2021-08-28, 23:54
Avslutad
Citat:
Kan du bevisa att det är samma pengar menar du?
Så Overkill kan det ju inte vara. Om du säljer en bil för 40k så visar du ett kvitto på det. Men kan du då bevisa att det är just dom 40k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in