2021-08-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nja, det var inte det ni vazzzers sa.

Ni sa immunitet och ingen spridning.

När har jag skrivit det?
Citera
2021-08-28, 21:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Määän, ser du inget SARS-COV2 virus???? Ja du, det är ju svårt att se något som är 50-140 nanometer, (en miljarddels meter). Men du kanske har sett plexiglaset vid kassorna, för att skydda personalen och kunder, markeringarna på golvet, kanske en skylt som uppmanar kunder att hålla avstånd, och i bästa fall: vissa kunder som försöker hålla 1,5 meters avstånd.

Du blev, tydligen, så rädd i början av pandemin att du slutade se på nyheter, och istället har ägnat dig åt att hjärntvätta dig själv med hjälp av en massa skumma webbsidor och videos. Det skulle vara enbart skrattretande, om det inte, dessutom, vore så patetiskt!

Bara så du är medveten om detta och inte svävar iväg alltför långt i ditt GOD-mode, Flashback ses som en "skum websida" av majoriteten av Sveriges befolkning.
Citera
2021-08-28, 21:43
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Hur går det med vaccinationsprogrammen i Afrika? Jag antar att de ligger långt efter oss. Det finns flera miljonstäder i Afrika där de bor tätt ihop. Ändå hör man inget om att det dör massvis av människor av Covid-19 i Afrika.

Varför är det så? Är de kanske mer härdade och har bättre immunförsvar i miljön där de lever eller att det inte finns lika stor andel gamla och sjuka där?

Kan det möjligtvis hänga ihop med att det är vanligt att man medicinerar mot malaria?
Citera
2021-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Så vi ska länka till bevis på mutor?

Alltså? Seriöst. Hur jävla naiv får man vara?

Pfizer har uppenbarligen gett alternativet muta eller död till politiker, media och myndighetspersoner världen över.

Media behöver de inte muta eftersom media är ägda av samma bolag som äger Pfizer.

Hur kan man inte förstå detta?

Ja, kommer du med störda teorier så bör du inte bli förvånad att en källa efterfrågas.
Citera
2021-08-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Låter ungefär som att hela jorden skulle gå under pga Covid 19. Det vill säga, fake news.

Men Ryssland kanske vill öppna upp för att sprida Covid 19 till hela världen? Har du på dig foliehatten?

Inget av det du skrev har jag påstått. Du, å andra sidan, svarade inte på min fråga.
Citera
2021-08-28, 21:46
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du valde att inte följa rekommendationerna, inte förvånande.

Varför är du då inne och skriver i den stora tråden om sars-cov2? Det finns säkert trådar för dig, exempelvis vi som inte tror på viruset. Du kan kolla efter trådar som passar dig bättre här:

(FB) Coronaviruset och covid-19

För att erat skitsnack måste bemötas. Ni sprider lögner och skräckporr om något som inte finns utan bara är influensan omdöpt.
Citera
2021-08-28, 21:48
Medlem
Sökte källa om att WHO ändrade kriterierna för en pandemi före svininfluensan och inte efteråt och hittade denna artikel från Svd från 2011 https://www.svd.se/pandemiplan-underkanns

WHO får kritik för bland annat (följande är kopierat från artikeln)://
• dålig information.
• hemlighetsmakeri som skapade onödig förvirring och ryktesspridning.
• ovilja att besvara kritik.

Följande krav riktas nu från utredarna till WHO:
• sjukdomens svårighetsgrad måste övervakas kontinuerligt under en pandemi.
• förloppet ska hela tiden redovisas öppet och styra hur pandemin hanteras nationellt och internationellt.
• en uppdelning i mild, moderat och allvarlig sjukdom föreslås.
• en bättre riskbedömning och därmed mer flexibelt agerande.//

“Ovilja att besvara kritik“, känner vi igen det kanske?

“Svårighetsgraden övervakas inte“, det mesta jag läst är att delta KAN vara farligare. Allting är bara gissningar. När rubriken säger OVACCINERADE SPRIDER SMITTAN står det i artikeln att de tror det iaf. Ja hur fan ska de bevisa vem som smittat vem. Gissningar och svagsint fipplande med statistik är inget som får mig att vaccinera mig.

"En bättre riskbedömning och därmed mer flexibelt agerande". Jösses...

2009 skrev jag i ett kommentarsfält på Facebook att jag inte tänkte vaccinera mig, mammor skrev att jag var en BARNAMÖRDARE. Folk har inte blivit mer rationella med tiden.

(ja det är mitt första inlägg vem fan är jag gå å vaccinera mig bums wäääääää)
Citera
2021-08-28, 21:50
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
https://youtu.be/EQYHx7drUWE

Det är lönlöst att skriva med dem här efterblivna människorna.

Är inte en av styrelseledamöterna på Pfizer en f.d högt uppsatt inom CDC? Eller var det tvärtom?

Enligt foliehattarna är dessa vaccinbolag (och dess förespråkare och shills) änglar som bara har folkets bästa i åtanke.

Hur mycket var det Pfizer fick betala i böter för 10 år sedan p.g.a mutor och bedrägerier? 2 miljarder dollar?
:
Citera
2021-08-28, 21:55
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Määän, ser du inget SARS-COV2 virus???? Ja du, det är ju svårt att se något som är 50-140 nanometer, (en miljarddels meter). Men du kanske har sett plexiglaset vid kassorna, för att skydda personalen och kunder, markeringarna på golvet, kanske en skylt som uppmanar kunder att hålla avstånd, och i bästa fall: vissa kunder som försöker hålla 1,5 meters avstånd.
Ja, absolut professorn.

Konsekvenserna av påhittet är absolut synliga, men påhittet lyser med sin frånvaro. Folk lever som vanligt, p.g.a. självförtroendet från ”jag är ju vaccinerad”, men viruset i sig lyser med sin frånvaro, ingen är rädd för viruset finns ju inte om man inte är vaccinerad, likt det inte finns om man inte tror på det. Ren psykologi.
Citat:
Du blev, tydligen, så rädd i början av pandemin att du slutade se på nyheter, och istället har ägnat dig åt att hjärntvätta dig själv med hjälp av en massa skumma webbsidor och videos. Det skulle vara enbart skrattretande, om det inte, dessutom, vore så patetiskt!
Jag läser faktiskt ingenting om viruset.
Jag litar till min känsla.

Och känslan är att herr Schubert inte är ett troll, bara vettskrämd hjärntvättad gammal gubbe.
Citera
2021-08-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du valde att inte följa rekommendationerna, inte förvånande.

Varför är du då inne och skriver i den stora tråden om sars-cov2? Det finns säkert trådar för dig, exempelvis vi som inte tror på viruset. Du kan kolla efter trådar som passar dig bättre här:

(FB) Coronaviruset och covid-19

Du lever som du lär och skriver bara i trådar där du tror på trådens topic förstås?

Annars tycker jag man kan avläsa lite avundsjuka i din röst, du som bor i corona delen av forumet sen 1,5 år tillbaka.. Skulle nog säga att det är dags att du går ut och får lite frisk luft, det unnar iaf jag dig. Gå ut sent och håll dig borta från folk så ska du nog se att det går bra.
Citera
2021-08-28, 22:31
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Kan det möjligtvis hänga ihop med att det är vanligt att man medicinerar mot malaria?

Kanske det. Men hur skall man övertyga miljoner och åter miljoner afrikaner att de måste vaccinera sig mot Covid-19 om de knappt märkt av någon pågående pandemi? Förutom svårigheterna med att genomföra vaccinationsprogram där.

Det hjälper inte att Sverige och våra grannländer har 70-80 procent vaccinerade . Alla i hela världen måste med om smittspridningen och pandemin skall upphöra om vi inte litar på naturlig immunitet.
Citera
2021-08-28, 22:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
För att erat skitsnack måste bemötas. Ni sprider lögner och skräckporr om något som inte finns utan bara är influensan omdöpt.

Bara det faktum att du påstår det diskvalificerar dig från den här tråden. Du läste inte ens det jag klistrade in från Folkhälsomyndigheten att influensan ff är kvar och högst välmående om än decimerad? Hur känns det att stå med kalsongerna nere vid anklarna och framstå som en idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in