Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
En platt yta är platt, jag håller med. Vad har det att göra med hur en platt yta av en viss storlek yttrar sig från där vi står och tittar oss omkring?
Problemet är att ni låtsas veta hur något ska se, när ni inte vet. Det är otroligt störande att ni inte vågar erkänna en så enkel sak som att ni inte vet. Vilka otroliga egon ni besitter.
Den med otrolig ego är du som hävdar dig veta att saker faller precis likadant på en platt som en rund jord trots att du omöjligen kan ha befunnit dig på både en platt jord och en rund jord för att observera detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Saker faller precis likadant på en platt jord som på en rund.
Sen kommer lögnaren i dig fram när du påstår dig på din platta jord i din verklighet ha sett bilder på hur saker faller på en rund jord:
Citat:
Dendummasillen
Ja, det har jag. En rund jord på bilder, en platt jord i min direkta verklighet.
och i samma bilder ha sett att det är en annan kraft bakom varför saker faller än i din verklighet:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Det är kraften(om det nu är en kraft) som ligger bakom fallet som skiljer sig åt. Inte fallet i sig.
Förklara nu hur du kan veta att saker faller precis likadant på en platt jord som en rund, men att det är olika krafter som verkar bakom fallen.
Har du besökt både en en platt jord och en rund jord eller fantiserar du bara utifrån bilder du sett?
Hur kan det komma sig att du sett bilder på en rund jord om din verklighet är en platt jord?
Ljuger du?
Svara även på frågorna i detta inlägg:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt