2021-08-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man går på hur Johann Binninge agerat tidigare så är allt en produkt av hans fantasi, det har aldrig funnits någon mystisk figur. Jag tvivlar på att Esbjörn ens känner till att en av hans ombud är en dömd barnmisshandlare. våldtäktsman och lögnhals.

Jag gissar på att någon hemlig person från Flashback var den som försökte upplysa Esbjörn genom att leverera ett dokument till honom med den informationen. Även kallad i media "det anonyma budet".
2021-08-28, 20:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är förmodligen få i det här landet som kan plocka fram fyra miljoner till ett husköp utan att behöva låna. Det finns ingenting suspekt med det annat än i trollskogen.
Jag har heller aldrig påstått att det skulle vara något suspekt med att Ebba lånar till en bostad.
Du missar helt poängen i mitt inlägg.
2021-08-28, 20:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Så är det verkligen, undrar om hon någonsin tagit en nej. Känns som det har rätt mycket med hennes bakgrund i livets ord att göra. En rätt skev bild av vad som är rätt och fel.

Men oavsett så tycker jag faktiskt att det är jättekonstigt att hon inte backat ur detta ännu, även om hon vinner i rätten förlorar hon. Och drar med sig sitt parti i fallet liksom. Vill hon så gärna ha exakt det huset att hon betalar vilket pris som helst eller vad kan det vara frågan om?
Esbjörn stackaren försökte säga Nej, men han hade inte en chans. Ebba hade bestämt sig, det var där hon skulle bo och varje cell i hennes kropp var inställd på att få Esbjörn att skriva på.

Jag tror att det faktum att Ebba har hela sin uppväxt i frikyrkan och att livets ord på fult alvar tror hon är en halvgudinna. Är avgörande för att hon kan tycka att hon har bättre rätt till huset. Hon är van att ha en upphöjd ställning. Och hon är van att det blir som hon vill. Frireligiösa har dessutom ett sätt att se ner på alla som inte tillhör juste precis deras sätt att tro. De tycker att de andra är mörka, lägre stående varelser och det är inte så farligt att lura dom.

Jag tror på riktigt att Ebba tycker partiet finns för henne, och inte hon för partiet. Partiet måste för övrigt bestå av ett gäng konflikträdda fjantar. Annars hade de sparkat henne. Någon i det för partiet måste inse att hon begår politisk självmord och tar hela partiet med sig.

Som jag sagt förut tycker jag juridiken inte spelar någon roll. Man gör bara inte så, bondförnuftet, etiken och moralen. Förbjudet det.
Uttalandet som Ebba gjorde.
-Det är klart att jag inte genomför affären om Esbjörn inte vill.
Tyder på att Ebba någonstans oxå vet det.

Men suget till huset är som heroin. Hon kan bara inte motstå det. Hur kan hon inte se att hon förvandlats till Gollum i sin jakt på huset.
2021-08-28, 20:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Intressant ifall han har påstått det. Kanske räknade han med att det skulle bli han och Ebba och när förhållandet avbröts drog han sig ur affären.

Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det var i ett mycket tidigt skede i tvisten som pedofilen försökte med denna lögn, men fick så klart väldigt fort frågor från journalisterna som inte gick att besvara, varpå lögnen dementerades och begravdes. Men lögnen framfördes icke desto mindre.
Så Ebba gick så långt med sina förförelsekonster så hon fick Esbjörn att tro det skulle bli Esbjörn o Ebba till slut som skulle stå inför prästen För jävligt klart att hon förnekar det och får det på Esbjörns fantasikonto. Vilken jävla bondfångarfitta hon är den här E.T.-Ebba, som jag själv ratar rakt av och det både pga utseende och egenskaper. Ja på alla sätt och hennes f.d. make Niklas är verkligen att gratulera till sin befrielse från denna demon. Vilken jävla ärkeragata

Ja MarryBlunt - närmare ett (grovt) åldringsbrott än så här går ju inte.

Att Ebba på fullaste allvar tänker sig bo tillsammans med sina små barn i ett hus som hon med berått mod har anförskaffat sig på ett så tarvligt sätt säger allt om den "högreligiösa" partiledaren. Säkert får de höra hur dumma de andra människorna är som inte låter dem utan strid få sitt från begynnelsen utsedda hus. Stackars hennes barn - det äldsta ska väl börja i första klass nu?
2021-08-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag är inte så säker på att Ebba hade pengarna med tanke på dokumentet från Swedbank (aktbilaga 95).

Om Ebba Busch inte har pengarna måste jag le. Har hon sålt smöret och tappat pengarna?

Hon har haft hög lön under lång tid. Vet någon vad den fastighet som bodelades vid skilsmässan såldes för, och hur mycket den var intecknad för?

Jag tycker inte heller det är konstigt att man tar ett bolån med de låga räntor vi har nu, och har kvar de pengar man investerat. I normalfallet.

Men när man inger en talan i domstol, med ett avtal som grund för talan om bättre rätt, är det ytterst märkligt att man själv inte följer avtalsvillkoren och fullgör sina prestationer enligt avtal. I den slags avtal där köpeskillingen är central, och ger en säljare rätt till hävning av avtalet.

Esbjörn förstod inte att avtalet var bindande. Ebba förstår inte att hon måste betala kontant innan hon får köpebrev.

Vilket skitavtal!!!
Senast redigerad av Vresrosen 2021-08-28 kl. 20:41.
2021-08-28, 20:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så Ebba gick så långt med sina förförelsekonster så hon fick Esbjörn att tro det skulle bli Esbjörn o Ebba till slut som skulle stå inför prästen För jävligt klart att hon förnekar det och får det på Esbjörns fantasikonto. Vilken jävla bondfångarfitta hon är den här E.T.-Ebba, som jag själv ratar rakt av och det både pga utseende och egenskaper. Ja på alla sätt och hennes f.d. make Niklas är verkligen att gratulera till sin befrielse från denna demon. Vilken jävla ärkeragata

Att Ebba på fullaste allvar tänker sig bo tillsammans med sina små barn i ett hus som hon med berått mod har anförskaffat sig på ett så tarvligt sätt säger allt om den "högreligiösa" partiledaren. Säkert får de höra hur dumma de andra människorna är som inte låter dem utan strid få sitt från begynnelsen utsedda hus. Stackars hennes barn - det äldsta ska väl börja i första klass nu?
Apropå åldringsbrott.
31 § avtalslagen är granne med 9 kap 5 § brottsbalken
2021-08-28, 20:29
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:

Tror du verkligen på det själv att EB skulle försökt lura Esb att dom skulle ha ett förhållande. Det är ju så dumt att det borde inte ens vara möjligt att tro på. Hahahahahahahaha, så jävla sjukt påsående.
2021-08-28, 20:39
Medlem
Citat:
Det är ostridigt att köpekontraktet uppfyller kraven I Jordabalken, ja.

Men om Ebba tänkt lite hade hon inte lagt fram ett köpekontrakt där det står att hon ska erlägga köpeskillingen kontant och sedan få köpebrev. Precis som Vresrosen påpekad. Även ett köpekontrakt gällande köp av fastighet faller under avtalslagen.

Det blir en konstig situation om Ebba Busch får igenom sina ursäkter på varför hon inte följt avtalet till punkt och pricka, när Esbjörn ska tvingas följa avtalet, trots minnesluckor,, kognitiva svårigheter, oförstånd mm. I en situation i sken av en kandelaber. Där vi nu vet att han inte förstod det rätta värdet på sina fastigheter och konsekvensen av att ett köpekontrakt är bindande!

Avtalet är ombesörjt av Ebba Busch där hon har fått rådgivning av mäklare. Hon har haft tid att bearbeta de olika klausulerna. Nu har damen krav på att en tingsrätt ska förstå att hon inte har kontanta pengar!
2021-08-28, 20:45
Medlem
kungenslillapigas avatar
Eftersom det verkar vara så viktigt för Ebba att bo i just detta område, hur kommer det sig att det inte var hon som bodde kvar i huset som hon hade med sitt x och löste ut honom istället? Han lär ju enligt uppgifter dessutom valt att inte själv bo kvar utan har bostad i centrala Uppsala.

Det är verkligen olyckligt att hon inte haft förståndet att dra sig ur denna affär på ett tidigt stadium. Snart är det val och många ser fram emot byte av regering. Blir svårt att tänka sig henne inta en ministerpost efter alla dessa skandaler. Vilken ministerpost skulle isf vara lämplig? Bostadsminister
2021-08-28, 20:53
Medlem
Citat:
Det är ostridigt att köpekontraktet uppfyller kraven I Jordabalken, ja.

Men om Ebba tänkt lite hade hon inte lagt fram ett köpekontrakt där det står att hon ska erlägga köpeskillingen kontant och sedan få köpebrev. Precis som Vresrosen påpekad. Även ett köpekontrakt gällande köp av fastighet faller under avtalslagen.

Som det tidigare nämnts, så skulle man även göra en likvidavräkning innan man sände över köpeskillingen på tillträdesdagen. Då behöva det båda parter går genom det.
Efter det kan banken öppna upp för sända över pengarna till säljarens bank. Banker gillar inte man sänder stora summor av pengarna hur som helst.
2021-08-28, 20:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Om man går på hur JB agerat tidigare så skulle det inte förvåna mig om han själv anlitat någon för att lämna över uppgifterna till Esb. Allt för att få ut ett större skadestånd senare. Han är som dom riktigt skumma advokaterna som brukar uppträda i diverse Hollywoodfilmer.

Det låter som ett mycket troligt scenario då Binninge inte visste mycket om Esb, inte hur gammal han var inte om hans vilja var det Binninge framförde, men han visste att han fått ett brev något Esb knappt visste själv
2021-08-28, 20:59
Medlem
Citat:

Din läsförståelse är ju på en femårings nivå. Det var Pedofilen/Esbjörn som snabbt vände sitt lögnaktiga påstående till en dementi och sedan har de inte yppat ett ord om den saken. Så epitet som "bondfångarfitta" kan du rikta emot pedofilen, Esbjörn och deras "bondfångarfittor" till entourage.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in