Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Jättebra av dig!
Tyvärr rent anekdotiskt..
Sett över hela befolkningen är det mestadels stora egoister/efterblivna som spelar ner viruset som är ovaccade och lär därför inte testa sig för ”förkylningen” med ”tester som inte fungerar”
Mja du får nog hålla tillbaka din hyllning. :P Tippar jag är en sådan som spelar ner viruset enligt dig så en "fiende"/"foliehatt" i mångas ögon (jäkla trist hur polariserat samhällsklimatet blivit, är tragiskt). Min ståndpunkt är att vaccinet är bra för riskgrupper och äldre. Ser dock ingen anledning för andra att ta det. Därav mitt beslut att inte vaccinera mig. Tror inte vaccinet är speciellt farligt men tar inte mediciner jag inte anser mig behöva. Spelar ingen roll vilket grupptryck jag utsätts för. Press och försvårande åtgärder gör bara att jag blir ännu mer beslutsam att gå min egna väg.
Levt mitt liv helt normalt under pandemin förutom regler då som man tvingats följa via jobb och för att visa hänsyn och liknande. För egen del har jag inte gjort någonting extra för att undvika bli sjuk. Sprintar/tvättar inte händerna efter jag varit och handlat tex. Är skön inställning för det egna mentala välbefinnandet, att helt ignorera pandemin många konstant oroar sig för, men jag kan såklart vara fel ute. Att jag borde vara rädd.
Är dock så pass trygg i mitt beslut att jag (löjligt hypotetiskt exempel för att illustrera) skulle gå med på att skriva under papper på att jag inte kommer få läkarvård vid insjuknande av covid på grund av att jag vägrar vaccinera mig. Livet är fullt av potentiella risker och ingen lever för evigt.