2021-08-28, 17:54
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du kan ju prova att gå in i en arbetsbod på en byggarbetsplats och skrävla om att du är antivaxers. De kommer garanterat slänga ut dig.
Så är läget på de flesta arbetsplatser. Antivaxers kan hålla sig för sig själva.
Känn dig utanför.
Testa får du se.

Jag är långt ifrån rädd då jag är fullvaccinerad.
Du kan känna dig utanför.
Du är halvvägs vaccinerad i bästa fall
Citera
2021-08-28, 17:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Det här är ju saker du gör mot dig själv?

Vad menar du med att öppna upp? Det är ju bara att sluta?

När tänker du öppna upp? Vad väntar du på? Jag är genuint intresserad. Vad menar ni?

Är det när Tegnell gör en Danmark och tar bort klassificeringen som samhällsallvarlig sjukdom?

Är det när 100% är vaccinerade?

Jag tycker synd om er äldre som dom skrämt upp så här :-/
Jag har själv "öppnat upp" om man nu ska kalla det så. Dock ingen som vill hälsa som vi gjorde förr.
Känner ingen mer oro för att drabbas då jag och resterande av familjen är fullvaccinerade. Visst vi kan ändå bli smittade och sjuka men då väldigt lindrigt.
Ofattbart med så många mesar som inte vågar ta vaccinet så vi helt kan öppna samhället.
Vi vet nu att vaccinet fungerar bra, inte 100% skydd men tillräckligt och danskarna har redan uppnått sitt mål och kan öppna upp.

Sådan som du är emot att öppna upp.
Citera
2021-08-28, 17:57
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Du kan ju prova att gå in i en arbetsbod på en byggarbetsplats och skrävla om att du är antivaxers. De kommer garanterat slänga ut dig.
Så är läget på de flesta arbetsplatser. Antivaxers kan hålla sig för sig själva.
Känn dig utanför.
Testa får du se.

Jag är långt ifrån rädd då jag är fullvaccinerad.
Du kan känna dig utanför.
Var det inte lågutbildade (byggarbetare) som var anti-vaxxers i era teoretiska modeller? Hur ska ni ha det?
Citera
2021-08-28, 17:58
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du är halvvägs vaccinerad i bästa fall
Glöm det.
Det skydd jag har räcker att bra tag till. Sedan tar jag gärna en påfyllnad om det behövs.
Presentera gärna motbevis som är trovärdigt. Det FHM nyligen presenterade räcker väldigt långt för mig.
Vaccinet fungerar bra.
Citera
2021-08-28, 18:00
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ofattbart med så många mesar som inte vågar ta vaccinet så vi helt kan öppna samhället.
Vad är det som ska öppnas? Arenor och diskotek? Okej, jag tycker inte att det är värt att sprutas för att folk ska få gå på idrott, konserter och nattklubbar. Tyvärr.
Citera
2021-08-28, 18:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Var det inte lågutbildade (byggarbetare) som var anti-vaxxers i era teoretiska modeller? Hur ska ni ha det?
Jag har aldrig presenterat sådant.
Ge faen i att tillskriva mig skit du försöker med.

Byggjobbare är rationellt agerande och tar det skydd som finns. De är vana vid att hantera risker.
Endast idioter som du hade gått in på ett bygge utan hjälm.

OBS, jag är inte hedersam byggjobbare men känner flera.
Citera
2021-08-28, 18:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Glöm det.
Det skydd jag har räcker att bra tag till. Sedan tar jag gärna en påfyllnad om det behövs.
Presentera gärna motbevis som är trovärdigt. Det FHM nyligen presenterade räcker väldigt långt för mig.
Vaccinet fungerar bra.
Du kan börja med att kolla Forbes breaking news youtube kanal. Där har du massor av info som kanske ger dig lite klarhet i vad som försiggår. Händer mycket I kongressen gällande "Dr Pepper".
Citera
2021-08-28, 18:03
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Vad är det som ska öppnas? Arenor och diskotek? Okej, jag tycker inte att det är värt att sprutas för att folk ska få gå på idrott, konserter och nattklubbar. Tyvärr.
Nej det är inte dina bögklubbar jag avser utan arrangemang som nu får köras utan full publik.
Svårt att förstå läget som ni antivaxers ställer till med?

Ta nu sprutan du också och sluta vara fegis.
Citera
2021-08-28, 18:03
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Jag har aldrig presenterat sådant.
Ge faen i att tillskriva mig skit du försöker med.

Byggjobbare är rationellt agerande och tar det skydd som finns. De är vana vid att hantera risker.
Endast idioter som du hade gått in på ett bygge utan hjälm.

OBS, jag är inte hedersam byggjobbare men känner flera.
Blir du inte lite arg när dina pro-vaxx kompisar på internet klankar ned på dina lågutbildade byggarbetsvänner?
Citera
2021-08-28, 18:06
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Svårt att förstå läget som ni antivaxers ställer till med?
Vi ställer inte till med någonting. Det är inte vi som bestämt om restriktioner.

Det är bara att ta bort era restriktioner om ni vill, eller behålla dem om ni vill. Mig kvittar det.
Citera
2021-08-28, 18:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Blir du inte lite arg när dina pro-vaxx kompisar på internet klankar ned på dina lågutbildade byggarbetsvänner?
Hahaha
De må vara lågutbildade men väldigt bra människor. De tänker rationellt och väler det skydd som erbjuds.
Du då, är du inavlad från något stall?
Citera
2021-08-28, 18:08
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Okej för mig är en kraftig förkylning ”snuva” så vi kanske ser lite olika på begreppet. Så länge man inte hamnar på sjukhus och är på benen efter nån vecka placerar jag det i samma kategori som förkylning och influensa, alltså en infektion som självläker snabbt och inte belastar vården (utanför riskgrupperna givetvis). Dessutom är det ju ett stort mörkertal av smittade med milda eller inga symptom. Att riskgrupperna behöver skydd är dock tydligt. Detta är en sjukdom som har en väldigt snäv riskgrupp och det jag tror på är fokuserat skydd eftersom covid kommer fortsätta spridas. Det är inget direkt fel på vaccinet men jag tycker att strategin är fel då den initialt byggde på drömmen om flockimmunitet på medicinsk väg. Den idén är stendöd när vaccinet har låg effektivitet. Jag är rädd att vaccinets effekt kommer sjunka drastiskt då vi ger mutationer en fördel om de bryter igenom. I slutändan får riskgrupperna betala priset när vi vaccinerat massor av folk i onödan.

Min poäng är att antalet fall med milda eller inga symtom alls är få. Majoriteten av alla ovaccinerade som smittas blir sjuka med symtom.

Vaccinet har hög effektivitet när det gäller att förhindra svår sjukdom och död, det syns tydligt i flera länder där smittspridningen är hög men belastningen på sjukvården är låg. Det räcker så, att vaccinerade blir infekterad men får ett milt sjukdomsförlopp är bra, det blir som en påfyllnad av skyddet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in