2021-08-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det stod tidligere på hans Facebookside at han jobbet som konsulent i Kvitfjell Eiendom.

Interessant nok, er dette fjernet nå. Når det skjedde vet jeg ikke.

Er han skjøvet ut, eller er det andre grunner til at dette ikke lenger er oppgitt som arbeidsplass?

Jeg vet ikke. Det var snakk om at han hadde alvorlige psykiske problemer, muligens måtte legges inn på behandlingssted etter hendelsen med hans mor.

Hva som er sant om dette vet jeg ikke.

Om han ble ute av stand til å arbeide, skal han bli sykemeldt i første omgang. Men det er nå nærmere 3 år siden AE ble drept. Kan hende han går på stønad fra NAV nå. Enten som arbeidsledig eller ufør eller såkalte arbeidsavklaringspenger. Eller han har skaffet seg annen jobb.
Citera
2021-08-28, 13:16
Medlem
Legokatts avatar
--- Lego's Krimhjørne --- Lørdag's spesialutgave.
Betraktninger om saken du ikke får i VG!

Med tanke på at krimtekniker EBR mener det kan være uendelig mange forklaringer på saken. Her er tre hypoteser.

- AEH ble hentet av sykepleiere hypotesen.

At AEH skulle hentes og leveres på et billig gamlehjem i Polen, glemte TH like etter han la inn bestillingen på dark-web. På grunn av dårlig kosthold med høyt inntak av snitter og alkohol hadde TH og AEH blitt så glemske at de nesten var å betrakte som senile. AEH kjempet tappert, men mot sykepleiere på stereoider måtte hun gi tapt og hun ble slept ut i tvangstrøye. Trusselbrev ble lagt igjen av semi-kriminelle sykepleiere for å skaffe penger til nytt strømgjerde rundt anstalten i Polen

- Sirkus Arnardo hypotesen.

Siden yrket på reisefot la en demper på dating-mulighetene, ønsket sirkusdirektøren å finne seg en kone. Samtidig trengte det skakkjørte sirkuset sårt penger for å overleve. Han hadde sett seg ut en skjønnhet på første rad da de opptrådte på Lørenskog. Da det viste seg at hun i tillegg var konen til den sparsomme milliarderen TH, grep han muligheten. Dyrepasseren på sirkuset, Pingvinmannen, spanet området om morgenen og da kysten var klar kjørte en sirkusbil fyllt med klovner, dverger og tryllekunstnere mot S4. På grunn av Halloween la ingen merke til noe unormalt. Trusselbrevet ble forfattet av klovnen Baltazar. Forklarer språket i brevet

- De var alle skyldige "griser" hypotesen.

Alle var ekstremt leie av AEH's vaskemani. Det måtte "vaskes, stages og ryddes" dagen lang uansett hvor hun befant seg. De orket ikke vasketerroren mer. På en ukentlig ridetur med MB og HHB2 fikk TH en ide da hesten hans prompet. "Je e så lei av at det ska være reint hele tida". "La oss planlegge et plott med avføring!!" MB og HHB2 jublet og galloperte hjem for å starte planleggingen.

TEH som hatet å vaske seg ropte hurra da han hørte om planen og stille villig opp med en "badekar-historie som gikk galt", HHB1 ba om tilgivelse på forskudd, og alle på Futurum svarte spontant tilbake med smilefjes da TH sendte ut en felles-mail med presentasjon av planen om skylle AEH ned i do. De var så ivrige at de utførte plotte morgenen etter og septiktank-bilen hentet AEH kl Kl 08.56. De pustet lettet ut da de endelig ble kvitt henne og de kunne alle leve lykkelig, som griser, uten vasking resten av livet
Citera
2021-08-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Teh skal visstnok være glad i moren og usikker om han stiller seg bak samtlige uttalelser fra denne bistandsadvokaten.

Visstnok som i at du kjenner fyren. Eller står det i boken?
Citera
2021-08-28, 14:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Visstnok som i at du kjenner fyren. Eller står det i boken?

Brukere på forumet som kjenner ham har tidligere bekreftet dette.
Citera
2021-08-28, 16:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du skjønner vel hva jeg mener. De var kledd som de 2 maskemennene og han som satt ved siden av sjåføren var ekstra godt tildekket, de brukte jo lue og hette, han ene hadde hettegenser og bind i ansiktet og begge maske og han ene er en del høyere og større. Det er damene selv som har kommet med opplysningene og minst en av de har sagt dette. Og en av de fikk med seg at bilskiltet var tilsølt/nedgriset/nedskitnet for at det ikke skal synes.

Det er svært uheldig at den som leder etterforskningen velger å starte i ny stilling etter noe tid og at det nå har vært mange utskiftninger allerede. Jeg gjetter på at den som leder etterforskningen gir opp etter hvert og er redd for sin egen karriere og at vedkommende vil bli sett på som mislykket dersom den ikke løser saken, og at vedkommende dermed gir stafettpinnene videre. Jeg synes hele etterforskningsteamet er veldig mislykket, det må jeg bare si. Det skulle vært en leder av etterforskningen gjennom hele etterforskningen. Snakk om å kaste bort ressurser. Nå må den nye lederen sette seg inn i 20 000 sider med dokumenter, og vedkommende har ingen hast med å løse saken. Det får ta den tiden det tar.

Det er klart. Det kan jo være samme folkene. Men jeg tenker slik at det var jo i slutten av oktober. Vi kan se på kameraet at alle rundt denne mystiske hettemannen også hadde hetter på seg, så da er det kanskje ikke så mystisk likevel, vet ikke. Det var 3 grader kaldt på morgenen og høy fuktighet. Da er det guffent ute. De som var utenfor Futurum tror jeg ikke hadde tildekt fjes.

Det er ikke bra at det byttes etterforskningsledere hele tiden.
Da kan det forsvinne informasjon/detaljer underveis. Informasjon som han bare har i minnet, og ikke nedskrevet. Ansiktsuttrykk, små kommentarer, reakasjoner etc. som igjen gir en magefølelse og pekepinn. Den nye må bruke lag tid på å sette seg inn i saken.
Det positive er jo selvsagt at saken blir sett på med nye friske øyne.
Citera
2021-08-28, 16:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSailor1900
hvorfor - ikke modig nok? jeg spørre deg om et et enkelt spørsmål.

Hva skal du fram til?
Citera
2021-08-28, 17:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
“The suggestions that Goog...

Hvis du sletter din egen søkehistorikk, unngår du å få opp det siste, og får et realistisk bilde.

Jeg har aldri søkt "tom Hagen Psykopat". Det hender at jeg søker "Tom Hagen" bare for å se om det var kommet noe nytt i media, og det var da jeg merket dette.
Citera
2021-08-28, 17:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er ikke bra at det byttes etterforskningsledere hele tiden.
Da kan det forsvinne informasjon/detaljer underveis. Informasjon som han bare har i minnet, og ikke nedskrevet. Ansiktsuttrykk, små kommentarer, reakasjoner etc. som igjen gir en magefølelse og pekepinn. Den nye må bruke lag tid på å sette seg inn i saken.
Det positive er jo selvsagt at saken blir sett på med nye friske øyne.

Alt som er av relevans i en etterforskning blir dokumentert fortløpende, også etterforskning av
spor som ikke fører frem. Etterforskningslederens hovedoppgave er å ha oversikt
over alle etterforskningsskritt, og koordinere fremdriften i etterforskningen.

Når én etterforskningsleder blir erstattet av en ny, fortsetter den nye det arbeidet
som er blitt gjort før. En leder har ikke nødvendigvis noen autonom regi på en
etterforskning. Selv om det kan være nødvendig å utøve skjønn, så vil alle
viktige avgjørelser tas i plenum sammen med de etterforskerne som er
relevant for det skrittet som skal tas, eller det materialet som skal vurderes.

Det som er viktig å huske her er at i en så langvarig og kompleks etterforskning
som dette, så er det en fare for at den som har det øverste ansvaret rett og slett
mister motivasjonen til å gjøre den innsatsen som er påkrevd. Dette er etter det
jeg forstår den viktigste årsaken til at de jevnlig bytter ut lederen.
Citera
2021-08-28, 17:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Alt som er av relevans i en etterforskning blir dokumentert fortløpende, også etterforskning av
spor som ikke fører frem. Etterforskningslederens hovedoppgave er å ha oversikt
over alle etterforskningsskritt, og koordinere fremdriften i etterforskningen.

Når én etterforskningsleder blir erstattet av en ny, fortsetter den nye det arbeidet
som er blitt gjort før. En leder har ikke nødvendigvis noen autonom regi på en
etterforskning. Selv om det kan være nødvendig å utøve skjønn, så vil alle
viktige avgjørelser tas i plenum sammen med de etterforskerne som er
relevant for det skrittet som skal tas, eller det materialet som skal vurderes.

Det som er viktig å huske her er at i en så langvarig og kompleks etterforskning
som dette, så er det en fare for at den som har det øverste ansvaret rett og slett
mister motivasjonen til å gjøre den innsatsen som er påkrevd. Dette er etter det
jeg forstår den viktigste årsaken til at de jevnlig bytter ut lederen.

Motivasjon kan ha betydning. En veldig krevende sak dette. Skaper mye hodebry.
All villedning og manipulasjon fra TH, og sakens omfang ellers. Enorme mengder med etterforskningsmateriale å holde kontroll på.
Citera
2021-08-28, 18:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Motivasjon kan ha betydning. En veldig krevende sak dette. Skaper mye hodebry.
All villedning og manipulasjon fra TH, og sakens omfang ellers. Enorme mengder med etterforskningsmateriale å holde kontroll på.

Jeg tenker det er en jobb det ikke er så lett å legge fra seg når man går hjem for kvelden.
Dette handler jo om mennesker, på begge sider av "bordet". Samtidig som det er mange
skjebner knyttet til en slik sak, så skal etterforskerne være objektive og holde sitt sinn
klart og objektivt, og følelsene i sjakk.
Citera
2021-08-28, 19:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker det er en jobb det ikke er så lett å legge fra seg når man går hjem for kvelden.
Dette handler jo om mennesker, på begge sider av "bordet". Samtidig som det er mange
skjebner knyttet til en slik sak, så skal etterforskerne være objektive og holde sitt sinn
klart og objektivt, og følelsene i sjakk.

Ja, det krever nok mye. Det er ikke noe for hvem som helst å jobbe med slikt.
Vet ikke om de velger selv å bytte til noe annet, eller om det er politiledelsen høyere opp som sjalter ut.
Saken i Bergen, Dung-saken, der har det jo vært samme etterforskningslederen i alle disse årene. Tore Salvesen. Saken er litt lik. Trollete ektemann, kone forsvunnet, men ikke noe lik. Ektemann varetektsfengslet osv.
Men saken var ikke så komplisert og omfattende med alt dette sirkuset rundt som vi ser i Hagen-saken.
Citera
2021-08-28, 21:30
Medlem
Kan skytingen i Sarpsborg være villedning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in