2021-08-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ändå är Adaktusson i jämförelse med bojstenen Ebba ett mindre sänke. KD har haft sitt berättigade i Sveriges riksdag pga, partiets humana respekt för svaga och äldre. Dvs, exakt den prestige som Ebba saboterat med sina oetiska härjningar. Att hon inte fått foten säger en del om den dysfunktionella ledningen i KD.
Att Ebba inte får bete sig svinigt bara för att hon är en kvinna är lika tramsigt som att tro jag är abortmotståndare.

Då vet jag att du inte är en abortmotståndare. Ber om ursäkt för det. Trodde du var en som stödde Adaktusson för hans röstningar i EU.

Troligen är det bättre om de tar en helt ny.
2021-08-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag ser att din retorik nu nått nivån av den som barn brukar hänge sig åt - "spegel, spegel", " den som sat' han vat'".

Du kallar folk för något när de stödjer en part i detta fall Busch, så därför undra jag om du hade det för de som stödjer den andra parten( Esbjörn), som beter sig som de som stödjer Busch.
2021-08-28, 15:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Dödssynden avund är inte heller (vid sidan av högmod och girighet)det en hedervärd bevekelsegrund av en kristen partiledare för att förstöra livet för åldringen Esb.

Har ni som förvarar Ebbas besinningslösa begär reflekterat över hur den gamla mannen mår av att ha en trumpifierad, lagföraktande makthavare efter sig?

Vi får väl hoppas att någon som ex, Adaktusson kan tvätta KDs saboterade renommé som dom äldres beskyddare rent från hennes irreligiösa träck.

"Och Ebba Busch ledarskap börjar nu ifrågasättas."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig

Dom sista raderna i artikeln är det nog många håller med om.

"Att Ebba Busch ringde polisen för att erkänna grovt förtal mitt under regeringskrisen berodde självklart på att hon hoppas att väljarna ska glömma bort det som hänt.
Jag tror inte det kommer att fungera."

Tror inte heller att det kommer fungera eller snarare det ska inte kunna fungera.
Den tredje statsmaktens välmotiverade drev mot partiledar -Ebbas okontrollerade begär är endast i sin linda ännu.
Ebba har sedan ett år tillbaka ägnat stor möda åt att eliminera och minimera skadorna som hon åsamkat sig själv genom att "lura" Esbjörn att underteckna köpekontraktet. Jag tror att hon hela tiden och fortfarande är övertygad om att hon genom ren viljestyrka ska kunna tvinga Esbjörn att ge vika och gör han inte det kommer domstolen att vika sig för hennes vilja. Ebba ger sig a l d r i g men hon är varken tillräckligt slipad eller utrustad med tillräckligt stora finansiella muskler för att klara av Esbjörn och människorna runt honom.

Som vi sett har hon flera gånger agerat riktigt dumt och offentligt skrivit fast sig. Hon trodde att hon skulle eliminera Binninge och få Esbjörn på knä samtidigt som hon skulle få sympatierna på sin sida. Tre flugor i en smäll. Men det blev precis tvärtom. Det blev Ebba som drog det kortaste strået och blev straffad för grovt förtal. Esbjörn fick två nya ombud, denna gång två slipade advokater som kan avtalsätten innan och utan. Binninge lommade inte heller i väg med svansen mellan benen utan han stod upp för sin rätt att inte bli förtalad (på sätt och viss gav Ebba honom bränsle till hans kamp för att få resning).

Här någonstans tappade Ebba kontrollen på allvar. Hon försökte återta den genom att erkänna mitt under regeringskrisen, men hon kommer inte undan Binninges skadeståndstalan. Hon kan inte bestämma när Binninge och hans ombud kommer att sätta den bollen i rullning. De bidar sin tid. Binninge är fortfarande lojal med Esbjörn så min gissning är att han kommer att använda sitt vapen för att sätta maximal press på Ebba när hon är som mest pressad och sårbar. Något kan hända strax innan huvudförhandlingen.

Det har varit väldigt tyst från partiet. Det kan verka som om partiet står enat bakom henne och att Lars Adaktusson bara är en ilsk looser utan stöd inifrån. Jag tror att det är precis tvärtom. Tystnaden signalerar att man bidar sin tid och smider planer i det fördolda. Ledande medlemmar försökte få Ebba att ta reson och backa under hösten, men stämningsansökan satte effektivt stopp för alla sådana försök. Ebba skadar partiet och om hon inte vill förstå det och agera därefter måste hon bort. Socialdemokraterna har visat att det inte är för sent inpå valet att byta partiledare i höst.

Drevet mot Ebba är bara i sin linda. I höst kommer det att vara säsong för drevjakt och Ebba är bytet.
2021-08-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då vet jag att du inte är en abortmotståndare. Ber om ursäkt för det. Trodde du var en som stödde Adaktusson för hans röstningar i EU.

Troligen är det bättre om de tar en helt ny.

Fint av dig, tack!
2021-08-28, 15:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Min åsikt har varit att hela detta kunde varit löst på tillträdesdagen, om Esbjörn hade tagit med sig någon han lita på eller en advokat, och pratat med Busch.

Hoppas även på de kan förhandla och slippa tingsrätt.

Vad kallar du de som stödjer Esbjörn när fakta går emot han? De som blundar för fakta som talar emot Esbjörn, rakt av köper substanslösa påståenden som talar för honom samt vägrar att ta några steg bak för att se hela bilden, utan istället grottar ner sig i semantiska krumbukter och ovidkommande detaljer.
Av ren nyfikenhet, vilken lösning hade parterna kommit fram till på tillträdesdagen om Esbjörn hade tagit med sig en advokat till banken på tillträdesdagen?
2021-08-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Så är det verkligen, undrar om hon någonsin tagit en nej. Känns som det har rätt mycket med hennes bakgrund i livets ord att göra. En rätt skev bild av vad som är rätt och fel.

Men oavsett så tycker jag faktiskt att det är jättekonstigt att hon inte backat ur detta ännu, även om hon vinner i rätten förlorar hon. Och drar med sig sitt parti i fallet liksom. Vill hon så gärna ha exakt det huset att hon betalar vilket pris som helst eller vad kan det vara frågan om?

Tror inte Ebba måste ha just detta hus. Utan detta beror på den skitsituation team Esbjörn skapat främst genom att blanda in media innan ett seriöst försök till medling skett. Min personliga åsikt är att Ebba gjort denna affär på ett korrekt sätt och att Esbjörn vart med noterna tills något fick honom att ändra sin ståndpunkt, sedan vart det bara pajasfasoner från det hållet tyvärr. Har inte funnits ett bra läge för Ebba att avsluta detta på snyggt sätt, utan tinget är enda sättet att reda ut denna soppa. Sedan skulle det inte förvåna mig om, efter att Ebba vunnit detta, erbjuder Esbjörn att köpa tillbaks rucklet för självkostnadspris....
2021-08-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ebba har sedan ett år tillbaka ägnat stor möda åt att eliminera och minimera skadorna som hon åsamkat sig själv genom att "lura" Esbjörn att underteckna köpekontraktet. Jag tror att hon hela tiden och fortfarande är övertygad om att hon genom ren viljestyrka ska kunna tvinga Esbjörn att ge vika och gör han inte det kommer domstolen att vika sig för hennes vilja. Ebba ger sig a l d r i g men hon är varken tillräckligt slipad eller utrustad med tillräckligt stora finansiella muskler för att klara av Esbjörn och människorna runt honom.

Som vi sett har hon flera gånger agerat riktigt dumt och offentligt skrivit fast sig. Hon trodde att hon skulle eliminera Binninge och få Esbjörn på knä samtidigt som hon skulle få sympatierna på sin sida. Tre flugor i en smäll. Men det blev precis tvärtom. Det blev Ebba som drog det kortaste strået och blev straffad för grovt förtal. Esbjörn fick två nya ombud, denna gång två slipade advokater som kan avtalsätten innan och utan. Binninge lommade inte heller i väg med svansen mellan benen utan han stod upp för sin rätt att inte bli förtalad (på sätt och viss gav Ebba honom bränsle till hans kamp för att få resning).

Här någonstans tappade Ebba kontrollen på allvar. Hon försökte återta den genom att erkänna mitt under regeringskrisen, men hon kommer inte undan Binninges skadeståndstalan. Hon kan inte bestämma när Binninge och hans ombud kommer att sätta den bollen i rullning. De bidar sin tid. Binninge är fortfarande lojal med Esbjörn så min gissning är att han kommer att använda sitt vapen för att sätta maximal press på Ebba när hon är som mest pressad och sårbar. Något kan hända strax innan huvudförhandlingen.

Det har varit väldigt tyst från partiet. Det kan verka som om partiet står enat bakom henne och att Lars Adaktusson bara är en ilsk looser utan stöd inifrån. Jag tror att det är precis tvärtom. Tystnaden signalerar att man bidar sin tid och smider planer i det fördolda. Ledande medlemmar försökte få Ebba att ta reson och backa under hösten, men stämningsansökan satte effektivt stopp för alla sådana försök. Ebba skadar partiet och om hon inte vill förstå det och agera därefter måste hon bort. Socialdemokraterna har visat att det inte är för sent inpå valet att byta partiledare i höst.

Drevet mot Ebba är bara i sin linda. I höst kommer det att vara säsong för drevjakt och Ebba är bytet.

Utmärkt skrivet. Intämmer, det har varit lite för tyst förutom från Adaktusson. Tystnaden talar sitt tydliga språk.

Det vore intressant att veta vad senaste förlikningsförsöket bestod i. Misstänker att envisa Ebba erbjöd Esbjörn ett par hundra lax för att vinna hans gillande men att ronden gick till den ännu envisare Esbjörn som nobbade igen. Gamla sega gubbar kan vara lika tjuriga som gamla stubbar. Heja Esbjörn.

Frågan är om Ebba släpper fastigheten innan hon kickas från partiledarposten eller kickas från partiledarposten för att hon inte kan släppa fastigheten?

I första fallet är nog skadan oreparerbar så det andra fallet att hon tvingas offra partiledarposten är mer sannolik. Som du skriver så kommer hon inte undan skadeståndstalan. Ebba sitter i en rävsax.

Något säger mig att Ebba Busch pressas att avgå i detta nu.
Senast redigerad av 90510 2021-08-28 kl. 16:34.
2021-08-28, 16:26
Medlem
Citat:
2,5 miljoner var ju Ebbas första skambud

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Och ska man ta in brottslighet som en faktor på bristande trovärdighet så har ju Ebba betydligt färskare exempel på bristande omdöme och karaktär i sitt register...

Anne Ramberg, f.d. generalsekreterare för advokatsamfundet har påtalat att kriminella inte är sanningsvittnen. Just saying.
2021-08-28, 16:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Anne Ramberg, f.d. generalsekreterare för advokatsamfundet har påtalat att kriminella inte är sanningsvittnen. Just saying.

Det är därför som vi skall förhålla oss kritiska till vad Binninge har framfört.
2021-08-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Av ren nyfikenhet, vilken lösning hade parterna kommit fram till på tillträdesdagen om Esbjörn hade tagit med sig en advokat till banken på tillträdesdagen?

Vet inte.
Esbjörn kunde ha förklarat via sin advokat att han ångrat sig. Båda kunde diskutera fram en lösning.
Handpenningen kanske hade sänts tillbaka till Busch den dagen.
Tagit fram ett nytt avtal som ersätter köpeavtalet.
2021-08-28, 17:00
Medlem
Citat:
Vet inte.
Esbjörn kunde ha förklarat via sin advokat att han ångrat sig. Båda kunde diskutera fram en lösning.
Handpenningen kanske hade sänts tillbaka till Busch den dagen.
Tagit fram ett nytt avtal som ersätter köpeavtalet.

Precis som du säger, om Esbjörn tagit professionell hjälp från början så hade detta helt säkert löst sig på ett eller annat vis ganska omgående.

Istället tog han hjälp av en kriminellt belastad kluddare helt utan juridisk bildning, som omedelbart trängde in Ebba i ett hörn och därmed omöjliggjorde den lösning som Esbjörn eftersträvade. Det är pedofilen som genom sitt handlande har säkerställt att Esbjörn inte kan få sin vilja igenom, och därmed också verkat i direkt strid med sin klients intresse. Typiskt en kluddare som tror han vet bättre än en politiker hur man agerar politiskt.
2021-08-28, 17:00
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
2,5 miljoner var ju Ebbas första skambud

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Och ska man ta in brottslighet som en faktor på bristande trovärdighet så har ju Ebba betydligt färskare exempel på bristande omdöme och karaktär i sitt register...
"Enligt hans ombud Johann Binninge kom Ebba Busch ursprungligen med ett bud på 2,5 miljoner" är ju ett påstående från JB så det kan nog tas med en skopa salt .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in