2021-08-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det vi var med om, jag och frugan 1993 vill vi inte upplev igen.
Jag låg utslagen 10 dagar med hög feber. Vidrigt.
Nerkörda så blev det efterföljande otrevlig skit som bihåleinflammation mm.
Frugan som är utbildad sjuksköterska anestesi/IVA tyckte vi skulle ta till de vaccin som finns och det gjorde vi sedan dess. Frugan har senare fått astma och varje vanlig förkylning ger sig på henne på väldigt negativt sätt.
Vi är båda med rätt vikt och vältränade. Hon kom precis hem från sitt motionspass på att löpa ca 10 km vilket hon gör 3 gånger i veckan och däremellan gymmet. (jo vi har eget gym)
Jo vi har tagit influensavaccin sedan 35+ och jäkligt friska. Därför blir jag så förbannad på alla antikvaxers här som tror de är förmer.

Men frågan var varför blir vissa sjuk fast vaccinering medans andra som inte vaccinerat sig aldrig blir det? det är en genuin fundering, vad beror det på?

nu säger inte jag att jag aldrig kommer att få influensan.. har inte haft det än trotts min ålder
Citera
2021-08-28, 16:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant. Vilka studier visar att vaccinerade är s.k. superspridare?
Läs vad jag skriver.
Citera
2021-08-28, 16:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, med det blir synd om den danska sjukvårdspersonalen, anhöriga och vänner till antivaxarna om sjukvården blir överbelastad och många antivaxare avlider i/med Covid-19. Men innan dess så lär väl danskarna stänga ner samhället igen. Är det det som antivaxarna är sugna på?
Ja de får väl köra med tekniken vi körde mot äldre då vi saknade resurser. Ge dem morfin och låt dem somna in.
Jag tror danskarna är tillräckligt hårdhudade för att inte bry sig om de få antikvaxers som finns där.

-Vet du hur man man räddar livet på en antivaxer?
-Öh, nej
-Bra!
Citera
2021-08-28, 16:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Att vaccinerade skulle vara superspridare är inte alls troligt eftersom vaccinet gör att de flesta vaccinerade blir mindre sjuka, dvs. har mindre mängd virus.

Asymtomatiska personer, oavsett om de är vaccinerade eller inte, kan ju naturligtvis sprida smitta.
Någon som sett sett något vetenskapligt om skillnade mellan vaccinerade och ovaccinerade asymtomatiska smittspridare.
Hur svårt kan det vara att förstå? Känner man inte att man är sjuk så är man ute bland folk.
Citera
2021-08-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ja de får väl köra med tekniken vi körde mot äldre då vi saknade resurser. Ge dem morfin och låt dem somna in.
Jag tror danskarna är tillräckligt hårdhudade för att inte bry sig om de få antikvaxers som finns där.

-Vet du hur man man räddar livet på en antivaxer?
-Öh, nej
-Bra!

hmm ja det är kul att du gör narr av folk som inte kan ta vaccinet.. =( illa där
Citera
2021-08-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför måste man använda en metod som uppfanns innan man ens visste att virus existerade? Är du idiot på riktigt? Du är ju hjärntvättad bortom räddning om du går på den typen av argumentation..

Viruset är isolerat många många gånger, men inte enligt stenåldersprinciper..

Dock enligt en ny uppdaterad kochmetod som passar lite bättre nu när man upptäkt virus..

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7095368/

Är du snäll och drar åt helvete nu med dina jävla konspirationsteorier. Du riskerar att lura andra svagbegåvade stackare med ditt bullshit.
Du menar på fullaste allvar att man isolerade sars-cov2 redan 2003, eller vad vill du ha sagt med din länk?
Citera
2021-08-28, 16:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Men frågan var varför blir vissa sjuk fast vaccinering medans andra som inte vaccinerat sig aldrig blir det? det är en genuin fundering, vad beror det på?

nu säger inte jag att jag aldrig kommer att få influensan.. har inte haft det än trotts min ålder
Ett antagande.
De kan ha haft covid utan att märkt det. Alltså antikroppar.
Sedan är vaccin eller naturliga antikroppar inte 100% skydd.

Jo jag har en jobbarkompis som tror sig inte haft covid men umgåtts med sina barn som en efter en testats positivt utan han själv blivit sjuk. Skumt.
Antingen är han på något sätt immun sedan tidigare eller haft covid utan att märkt det. Han har vistats många timmar med sina barn i samma rum utan att blivit sjuk.
Citera
2021-08-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ett antagande.
De kan ha haft covid utan att märkt det. Alltså antikroppar.
Sedan är vaccin eller naturliga antikroppar inte 100% skydd.

Jo jag har en jobbarkompis som tror sig inte haft covid men umgåtts med sina barn som en efter en testats positivt utan han själv blivit sjuk. Skumt.
Antingen är han på något sätt immun sedan tidigare eller haft covid utan att märkt det. Han har vistats många timmar med sina barn i samma rum utan att blivit sjuk.

ok.. ja förstår men frågan var för influensan .. aja sak samma antar att samma kan användas till just influensan.
Citera
2021-08-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar på fullaste allvar att man isolerade sars-cov2 redan 2003, eller vad vill du ha sagt med din länk?
ja ser så ut hmm.. konstigt,
Citera
2021-08-28, 16:35
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
hmm ja det är kul att du gör narr av folk som inte kan ta vaccinet.. =( illa där
Jag vet att det finns de som av medicinska själ inte kan ta vaccinet men det är nog ingen här i denna tråden utan här finns det några inbitna antivaxers.

Är du en av de få som inte kan ta vaccinet så ber jag dig givetvis om ursäkt om du upplever det jag skriver som negativt eller kränkande. Full respekt.
Och då är det ännu viktigare att vi som kan ta vaccinet gör det för att skydda de som inte kan ta vaccinet.

Hur har du det själv? Vaccinerad eller kan inte ta vaccin av medicinska själ?

Jag vaccinerad med 2 doser och tar gärna den 3:e eller 4:e om så behövs.
Om det hjälper de som inte kan ta vaccin tar jag gärna 10 doser.
Citera
2021-08-28, 16:38
Medlem
HAARPs avatar
Vad är skillnaden mellan de 2 första vanliga vaccinsprutorna och den 3:e boostersprutan?
Är det bara olika innehåll vaccin i sprutorna eller någon annan skillnad?

Booster låter ju som något väldigt bra och något som man inte vill vara utan för de som annars kanske bara hade nöjt sig med 2 sprutor. Är det därför det kallas för booster?
Citera
2021-08-28, 16:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vi har levt som vanligt i 2 år haha, i vilken källare bor du i?

Är du helt oskyddad emot Delta-varianten av SARS-COV2? Eller har du haft en SARS-COV2 infektion någon gång? Hur gammal är du? Känner du någon som blivit svårt sjuk i Covid-19? Känner du till allt om din kropp? Om inte, och du inte redan haft covid-19, hur vet du hur sin kropp kommer att reagera på virus den aldrig varit i kontakt med tidigare? Har du övervikt? Då kanske du går omkring med t.ex dold diabetes eller högt blodtryck, två riskfaktorer som kan få dig lagd i en respirator. Även om du skulle vara ung, så räcker det med att du har lite otur och någon dold riskfaktor.
Men det är du för blåst för att inse!

Jag bjuder på den här killen också:

https://youtu.be/GB5tHyoLN3w
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-08-28 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in