2021-08-28, 13:50
Medlem
Alkohol gör ju att man släpper på kontrollen och impulskontrollen minskar. Jag tror det kan räcka för att utlösa ångest hos personer med någon typ av känslomässiga bekymmer.
Citera
2021-08-28, 14:02
Medlem
Riddarhusets avatar
Alkoholintag kan skapa ångestproblem, ja det vet du ju.
Om din ångest beror på alkoholintag kan ingen svara på, vet du också.
Man kan gissa att intaget var så litet att det inte skulle påverka, men har man en grundångest innan kan det nog alkoholmängden räcka.
Mitt tråkiga svar blir därför att för säkerhets skull avstå från alkoholen under en period.
ja det visste du också.
Men....svårare än så är det ju inte i detta läge.
Citera
2021-08-28, 14:09
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Goddagens.

Jag var på fest hos en polare igår, eftersom jag skulle upp tidigt idag drack jag endast en 33cl Carlsberg (ca 5%) ett lagom stort glas Prosecco (11%) och en rom och cola (ca 6 cl lord calvert och 18 cl cola). Jag kände av alkoholen lite men skulle inte säga att jag var onykter.

Hur som helst, idag vaknade jag med en hemsk ångest och den har suttit i hela dagen. Nog har jag haft dagen-efter ångest förut men det har varit vid mycket större intag. Efter en sådan liten mängd brukar jag må precis som vanligt dagen efter, men inte idag. Idag är ångesten påtaglig.

Brukar ni ha ångest dagen efter ni druckit? Även om det har varit små mängder alkohol?

Jag brukar som sagt inte ha ångest dagen efter av så små mängder. Men åldern kanske börjar göra sitt? Man har ju märkt att bakfyllorna blivit värre med åren.

Jag är lite bekymrad då jag haft problem med ångest förut (helt orelaterat till alkohol) och är rädd att det är en sådan period på gång igen. Så jag hoppas att det bara är alkoholen som spökar.

Mvh Dissociative
Ja. När jag har mina "nere-perioder" försöker jag dra ned kraftigt på alkoholen av just den anledningen. Alkohol ger ångest när den går ur kroppen, och är man på en redan låg nivå är det inget vidare. Plus att man kan lätt falla i fällan att dricka igen dagen efter för att må bra igen.
Citera
2021-08-28, 14:16
Medlem
Det vore märkligt att inte få ångest, efter att ha hällt i sig rent gift och lösningsmedel.
Din hjärna tar stryk rejält.
Hela tarm-balansen rubbas vilket tar ca en vecka att återställa, och i tarmen tillverkas många av de hormoner som påverkar ditt mående.
Du är alltså inte "dig själv", rent kemiskt i hjärnan, på ca en vecka efter alkohol. Hela kroppen och alla system försvagas då de förgiftats måttligt.
Din själ försvagas då auran blir klenare och "demoniska entiteter", alltså negativa känslor och förvirrade tankemönster, griper tag i dig. Ordet alkohol kommer från arabiska, från alkemin, al-ghoul, Ghoul betyder spöke/monster/demon, eftersom alkohol suger essensen ur andra ämnen, som när man gör en tinktur, lägger örter i alkohol. "Ghoulen", negativiteten, ohälsan, grabbar tag i dig och suger ur dig din livskraft och din connection till spirit, i några dagar.

När du väl börjat må skit av alkohol kommer det inte gå över, din kropp ber dig lägga av, för den vill inte ta mer skada. Det kommer bara bli värre. Ångest är obehag, inflammation, det är när vi omedvetet vet att vi gör något fel och måste bryta loss.
Jag tror på dig
Så, ska du lyssna på kroppen eller demonen, upp till dig.
Citera
2021-08-28, 14:28
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Nä. Jag blir aldrig ens bakis även om jag dricker en hel flaska sprit själv. Tror det har något med att jag skålar till livet och lyckan och inte super med mitt ego. Den som super själviskt får betala igen för varenda glas som dricks. Känslan och avsikterna ska finnas där. Det har med andlig mognad att göra.

Högre tolerans mot alkohol är ett tecken på att man är i riskzonen för alkolism.
Citera
2021-08-28, 14:29
Medlem
Har samma problem därför jag nästan helt slutat dricka, när den började komma så ignorerade jag det o fortsatte dricka på helgerna men tillslut så dök ångesten upp under redan när ruset börjat lägga sig på natten vilket ej var så roligt.

Jaja bara lägga ner med alkoholen se från drt postiva att du spar din kropp samt plånbok
Citera
2021-08-28, 14:42
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Känner igen min mycket väl.
Mår så sjukt dåligt dagen efter kvittar om de 1 grogg eller 10.
Sover sjukt dåligt med. Trött hela dagen efter. Ingen ork till nånting endå om det är småsaker.
Så därför är jag hellre nykter än onykter. Nyår o sådana tillfällen är väl undantag.
Antar att det har kommit med åren ? För när jag var yngre kunde jag lätt dricka varannandag sen vakna må bra åka till jobbet. Idag skulle det aldrig funka.

Skönt att höra att det inte bara är jag!
Jo det verkar ha kommit med åren haha.
Citera
2021-08-28, 14:42
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrews1
Får alltid ångest efter jag druckit för mkt man lär sig fan aldrig haha!

men kom ihåg att de går över. Ta hand om dig.

Tack
Citera
2021-08-28, 14:44
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Amatör.
En riktig gentleman blir inte bakis.

Intressant rom och cola som innehöll lord calvert.
Jag känner mig ju dock inte bakis, har bara ångest. Men den har börjat lägga sig nu tack och lov.
Brainfart menade givetvis whiskey och cola.
Citera
2021-08-28, 14:45
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Det är lätt att få ångest av alkohol då dopaminnivåerna "mixtras". Jag kan absolut känna igen mig i det.

Ja det är väl dopaminet som jävlas, gissar jag.
Skönt att höra att det inte bara är jag.
Citera
2021-08-28, 14:47
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranskOstkaka
Ätit dåligt under dagen? Alkohol och ångest är inga bra kombinationer.

Igår innan jag drack mådde jag bra och hade ätit bra, länge sen jag hade ångest dessutom. Men det triggade väl igång något längst bak i hjärnan kanske. Gissar att det är dopaminnivåerna som spökar.
Citera
2021-08-28, 14:48
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Alkohol gör ju att man släpper på kontrollen och impulskontrollen minskar. Jag tror det kan räcka för att utlösa ångest hos personer med någon typ av känslomässiga bekymmer.

Ja absolut, där har man också varit. Gjort dumma saker på fyllan alltså. Men igår var jag som sagt knappt ens onykter, så höll mig ju faktiskt i skinnet och gjorde eller sa inget dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in