2021-08-28, 11:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det är därför du behöver besvara varför du skrev att det gjorde det:

Varför skrev du att citatet bevisar att du har rätt på frågan om du kan citera den delen av meddelandet som visar att PCR-testet funkat som det var tänkt?

Varför fetade du "detection of SARS-CoV-2 only"?

Men då förstår jag, dina lögner har gått för långt för att du ska våga vara ärlig. Och du har helt rätt, det är inte lönt att diskutera med mig om du endast ska ljuga.

Kan du inte bara lägga ner? Vi är 1,5 år in på en pandemi. Att PCR-testerna fungerar är självklart. Du låter som någon plattjordsförespråkare med ditt jävla tjat om felaktiga PCR-tester.
Citera
2021-08-28, 11:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Varför ska man vaccinera sig när effekten avtar efter 3-10 veckor? Då förskjuter man bara tiden tills man får naturlig immunitet. Det är bättre att ta tjuren vid hornen. De som inte vet att de är i riskgrupp är en försvinnande liten grupp. Man kan aldrig skydda alla mot allt, folk kommer dö även om de är fullvaccinerade.

Det är dags att sluta med tramset och låta smittan gå. Alla som vill ha vaccin har fått det, och troligtvis har många av dem redan tappat skyddet ändå. Alla kommer bli smittade, vaccin förlänger bara pandemin. Du kommer också bli naturligt immun och bidra till flockimmuniteten så småningom.

”Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2.”

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01642-1/fulltext

Effekten avtar inte så fort. För att när du som vaccinerad blir infekterad så kommer förloppet vara mycket mildare.
Citera
2021-08-28, 11:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Oj, nu ljuger du igen, här under kommer frågan jag ställde:

Citat:
Hela ditt inlägg är en tolkning haha. Men citera gärna den delen i meddelandet som säger att testet bara kunde påvisa om du har sars-cov2.

Jag vet att du inte kan citera när jag "undrade varför testet dragits tillbaka" iom att jag aldrig ställt den frågan, men gör gärna ett försök, lögnare.

Det där är ingen fråga, är du imbecill? Ditt försök att såga mig i den meningen är ju helt kass. du misslyckas gång på gång, ge upp nu. Det var ett simplex test och du begriper inte att du inte ska läsa dokument du inte förstår. Det blir inte bättre av att du kallar mig lögnare heller.
Citera
2021-08-28, 11:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Att effekten avtar över tid är inget problem i sig!

Vi ser ju idag att vaccinerna fungerar bra!

80% som nu hamna på sjukhus eller dör är ovaccinerade trots att de bara utgör 20% av befolkningen.

Danmark med 80% över 12 år vaccinerade räknar nu med att avskaffa alla restriktioner den 10 september.

De anser att vaccinering nu gjort detta möjligt!

Heja Danmark!

Inget problem att vaccinet avtar över tiden?

Så effekten är typ 90% skydd efter 2 doser och går ner till runt 16% efter 6 månader.

Kan du berätta för mig hur det kommer se ut i Sverige runt Jul om vi säger att 40-50% av Sveriges befolkning hade tagit 2 doser runt midsommar?

Du måste ställa dig frågan hur många doser vaccin kommer svensken att vilja ta? Majoriteten av svenska befolkning är i tron att man måste ta två doser vaccin så är pandemin slut. Vilket är en osanning som kommer att synas nu under hösten.
Citera
2021-08-28, 11:51
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det är ju en snuva för de flesta (ett nytt coronavirus) och drabbar främst 70+ allvarligt. De flesta unga och friska märker knappt av det. Riskgrupperna står för ca 90% av belastningen på vården. När de är vaccinerade är vårdbehovet försumbart. Förutom för hysteriska politiker som är livrädda för att hamna i MSM som du älskar att citera. Ni presenterar ju aldrig någon statistik eller jämför med andra vårdtillfällen. Alkohol belastar just nu, när riskgrupperna vaccinerats, vården med hundra gånger fler vårdtillfällen. 1 miljon totalt sett under pandemin. Hur många unga friska individer har vårdats pga covid? Det har akutvårdats fler barn pga fallolyckor än människor av covid totalt i Sverige. Förstår inte riktigt vad dom dåliga nyheterna är. Förutom att du fortfarande använder ordet foliehatt i varenda inlägg. Dom goda nyheterna är att naturlig immunitet visat sig vara 13 gånger mer effektivt än vaccin så man inte behöver oroa sig för era boosters eller nya varianter.

Av alla jag känner som åkt på viruset så är det bara 2 som knappt märkt det. Övriga (20-25 st) har beskrivit det som ett mellanting mellan kraftig förkylning och influensa. Åldersgrupp 30-45.

De som får väldigt mild sjukdom eller inga symtom alls är vaccinerade.
Citera
2021-08-28, 11:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Därför att man minskar risken för att bli allvarligt sjuk. Läs fakta från FHM om skillnader mellan vaccinerade och ovaccinerade.
Visst antikropparna minskar men det fungera ändå.
Nej du tar inte in sådant för ditt filter är enbart att läsa allt som är negativt om vaccinet.

Han tar ju inte heller med hela citatet:

Citat:
Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2. These data are consistent with the decline in Spike-antibody and neutralising antibody levels observed after infection, although memory B-cell populations appear to be maintained.

Antikropparna sjunker precis lika mycket hos de som haft infektion. Så citatet i sig är rent nonsens taget ur sitt sammanhang.
Citera
2021-08-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kan du inte bara lägga ner? Vi är 1,5 år in på en pandemi. Att PCR-testerna fungerar är självklart. Du låter som någon plattjordsförespråkare med ditt jävla tjat om felaktiga PCR-tester.
Citera gärna vart jag skrivit att PCR-testerna inte fungerar

Att användaren sitter och ljuger om vad en artikel säger får man ifrågasätta trots att PCR testerna fungerar. Du låter som en plattjordsförespråkare dock när du backar upp att PCR testerna fungerar med att vi är 1,5 år in i en pandemi. Låter som bevisning hos en plattjordsförespråkare.
Citera
2021-08-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där är ingen fråga, är du imbecill? Ditt försök att såga mig i den meningen är ju helt kass. du misslyckas gång på gång, ge upp nu. Det var ett simplex test och du begriper inte att du inte ska läsa dokument du inte förstår. Det blir inte bättre av att du kallar mig lögnare heller.

Du besvade trots allt frågan som inte fanns. Och du ljög. Sluta ljug så ska du inte bli kallad lögnare ska du se. Jag fick förklara för dig under väldigt lång tid att dokumentet inte sa vad du ljög om att det sa och sen började du hålla med mig. Det är tydligt dokumenterat här (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-08-28, 12:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Flockimmunitet.
Kommer inte bli någon flockimmunitet. man smittar ju även mes vaccin. Med vaccin blir du mindre sjuk och tenderar inte till att vara hemma när du bär på smitta. Vaccinerade är superspridare.
Citera
2021-08-28, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Att effekten avtar över tid är inget problem i sig!

Vi ser ju idag att vaccinerna fungerar bra!

80% som nu hamna på sjukhus eller dör är ovaccinerade trots att de bara utgör 20% av befolkningen.

Danmark med 80% över 12 år vaccinerade räknar nu med att avskaffa alla restriktioner den 10 september.

De anser att vaccinering nu gjort detta möjligt!

Heja Danmark!

Vaccinen skulle UTROTA smittan, FHM påstår även att det endast är ovaccinerade som sprider smittan.

Det vaccinerade gör är att hålla smittan vid liv så det kan muteras och bli mer resistent.

Det är det som är problemet med för dödliga vaccin, de dör ut av sig själva.

Men det här vaccinet håller ju den vid liv.

Det hjälper mot allvarlig insjuknad nu ja, men om den muterar varje år blir det problem.
Citera
2021-08-28, 12:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Han tar ju inte heller med hela citatet:

Antikropparna sjunker precis lika mycket hos de som haft infektion. Så citatet i sig är rent nonsens taget ur sitt sammanhang.
Japp, rätt så vanligt bland dessa.

Och ändå verkar vaccinet fungera.

Om vi ser på läget i UK så har de nu en rätt så omfattande smittspridning men relativt få avlider.
Jämfört med tiden för Alfa varianten så borde smittspridningen varit mycket högre nu och om vaccinet inte fungerat och de hade då även haft en mycket stor dödlighet nu.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
Citera
2021-08-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Av alla jag känner som åkt på viruset så är det bara 2 som knappt märkt det. Övriga (20-25 st) har beskrivit det som ett mellanting mellan kraftig förkylning och influensa. Åldersgrupp 30-45.

De som får väldigt mild sjukdom eller inga symtom alls är vaccinerade.

Okej för mig är en kraftig förkylning ”snuva” så vi kanske ser lite olika på begreppet. Så länge man inte hamnar på sjukhus och är på benen efter nån vecka placerar jag det i samma kategori som förkylning och influensa, alltså en infektion som självläker snabbt och inte belastar vården (utanför riskgrupperna givetvis). Dessutom är det ju ett stort mörkertal av smittade med milda eller inga symptom. Att riskgrupperna behöver skydd är dock tydligt. Detta är en sjukdom som har en väldigt snäv riskgrupp och det jag tror på är fokuserat skydd eftersom covid kommer fortsätta spridas. Det är inget direkt fel på vaccinet men jag tycker att strategin är fel då den initialt byggde på drömmen om flockimmunitet på medicinsk väg. Den idén är stendöd när vaccinet har låg effektivitet. Jag är rädd att vaccinets effekt kommer sjunka drastiskt då vi ger mutationer en fördel om de bryter igenom. I slutändan får riskgrupperna betala priset när vi vaccinerat massor av folk i onödan.
Senast redigerad av hasse3344 2021-08-28 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in