2021-08-27, 23:18
Avstängd
Egentligen är Biden väldigt bra. Säkert den bästa någonsin i USA:s historia. Men hans egenkärlek till priset av sin egen familj är helt sjuk. Han är lika galen som Trump men det kommer inte att framkomma så snart.
Citera
2021-08-27, 23:19
Bannlyst
.
Citera
2021-08-27, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Egentligen är Biden väldigt bra. Säkert den bästa någonsin i USA:s historia. Men hans egenkärlek till priset av sin egen familj är helt sjuk. Han är lika galen som Trump men det kommer inte att framkomma så snart.

Om det finns bilder på stympade och sprängda jänkare som går viralt, är Bidéns dagar som president över.
Senast redigerad av Shageki 2021-08-27 kl. 23:22.
Citera
2021-08-27, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Om det finns bilder på stympade och sprängda jänkare som går viralt, är Bidéns dagar som president över.

Nej, varför det? Värre saker har hänt. Var det inte 3-400 som dog i Paris? Orlando? London? Bryssel? Orlando 2015? Kairo 2018 ? Bali? Här handlar det om 150 personer på sin höjd. Det är nada. Glömt om en vecka.
Citera
2021-08-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Som det stod i artiklarna.

Jag brukar bekanta mig med ägarna på de tidningar som skriver spekulativa artiklar. Foreign Policy verkar inte ha några uppenbart tvivelaktiga ägare vad jag kan se på Wikipedia. De stödde där i mot Hillary Clinton i valet 2016 och hon är väl inte känd som någon som vill dra ner på krigandet. Så det har uppenbart tagit politisk ställning så det är inte precis politiskt oberoende

Sedan så verkar det hålla på med att göra långsökta kopplingar så att man ska tro att de inte är några betydelsefulla skillnader mellan grupperna. De är väl en ganska haltande jämförelse men inte påstår så många i Sverige att S och SD är på något vis är samma parti. Ändå har väl ganska många S väljare gått över till just SD.
Citera
2021-08-28, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Trump var bara en dryg, narcissistisk con man som föll på eget grepp. Mycket snack men ingen verkstad. Bara en massa populistiskt clowneri och uttalanden som retade gallfeber på pressen med en lite halvläskig personlighetskult kring hans lättlurade redneck väljare.

Biden är å andra sidan läskig på riktigt. Dels för att han lyckas lura så många med hela den här "oj vad gammal, senildement och förvirrad jag är oj oj oj" grejen han kör med inför pressen. Det får högern att underskatta honom och vänstern att tycka synd om honom.

Att han också använder sina egna personliga familjetragedier som en sorts sköld politiskt och retoriskt är också väldigt sjukt.

Om du med "bäst" menar att han är bäst på att utnyttja systemet i USA och spela ett väldigt högt och sjukt spel politiskt så kan jag hålla med dig. Det är han ohotad etta i. Trump var och är en riktigt korrupt skojare själv, men inte alls på samma patologiska nivåer som Biden befunnit sig på i nästan 50 i års tid.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-28 kl. 00:19.
Citera
2021-08-28, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Trump var bara en dryg, narcissistisk con man som föll på eget grepp. Mycket snack men ingen verkstad. Bara en massa populistiskt clowneri och uttalanden som retade gallfeber på pressen med en lite halvläskig personlighetskult kring hans lättlurade redneck väljare.

Biden är å andra sidan läskig på riktigt. Dels för att han lyckas lura så många med hela den här "oj vad gammal, senildement och förvirrad jag är oj oj oj" grejen han kör med inför pressen. Det får högern att underskatta honom och vänstern att tycka synd om honom.

Att han också använder sina egna personliga familjetragedier som en sorts sköld politiskt och retoriskt är också väldigt sjukt.

Om du med "bäst" menar att han är bäst på att utnyttja systemet i USA och spela ett väldigt högt och sjukt spel politiskt så kan jag hålla med dig. Det är han ohotad etta i. Trump var och är en riktigt korrupt skojare själv, men inte alls på samma patologiska nivåer som Biden befunnit sig på i nästan 50 i års tid.

Seriöst så begriper jag mig inte på honom. Han är mycket konstig. Samtidigt som han ska vara så sentimental mm.m så är han helt hemlig.
Citera
2021-08-28, 01:21
Medlem
Tok-Franss avatar
USA:s tidigare administration anses vara skyldiga till dagens katastrof i Kabul.

Citat:
Aoc rantar vidare

https://youtu.be/W6F2XaXYCsI

Jaha!
Det var därför 85 biljoner-miljarders dollarns i material nu gått till spillo..
👌
Vi kör på den.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-08-28 kl. 01:23.
Citera
2021-08-28, 01:40
Medlem
Jirens avatar
Oddsen på att en del av krigsvapnen som Biden dumpat på talibanerna kommer sippra (eller forsa) iväg till våra folkkära klankrigare här i Svedala?

Jag skulle iaf satsa en rejäl slant på det. Även på en ny kött-tsunami. Spännande tider!
Citera
2021-08-28, 02:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Är "semester" exakt samma som att åka och träffa sina nära och kära, jag tycker inte det!
Det spelar väl ingen roll varför man åker? Ska du definiera begreppet semester? Om dina nära och kära bor i ett land du flytt från p g a trakasserier, hotbild eller dylikt, så åker du inte tillbaka om inte hotbilden ändrats.

Jag har gamla kollegor som är kurder som inte kan åka hem till sina familjer. Deras fruar och döttrar kan, men inte de då de blir sydda på flygplatsen och satta i fängelset. Anledningen? De har översatt turkiska böcker till kurdiska. De har så länge jag känt dem (25+ år) aldrig varit hemma, men heller aldrig gnällt. Om de vill träffa familjemedlemmar får de flyga till ett land som är säkert för dem båda.

Kan du åka hem till Afghanistan 2021 så har du fått visum på felaktig grund, helt klart.
Citera
2021-08-28, 02:46
Bannlyst
Video på en grupp talibaner har lagts ut när de är inne palatsets gym:

https://youtu.be/Hqn5YjwgvmM
Citera
2021-08-28, 02:53
Bannlyst
Här är namnen på USA: s specialstyrkor som detonerades av bitar av självmordsbombare: Max Soviak, Rylee McCollum, David Lee Espinoza, Kareem Nikou, Hunter Lopez, Taylor Hoover, Ryan Knauss, Daegan Page, Jared Schmitz och en namnlös specialstyrka soldat dödades alla i Afghanistan. Bilder på soldaterna finns också tillgängliga:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9933497/Pentagon-says-ONE-suicide-bomber-attacked-Kabul-airport-killing-170-including-13-troops.html
Senast redigerad av Shageki 2021-08-28 kl. 03:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in