2021-08-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Jag frågar inte om det enligt dig finns eller inte finns, jag frågar hur en sådan skulle se ut från där jag står i mitten av en sådan och tittar mig omkring.

Och det har jag förklarat. Saker skulle inte vara dolda under horisonten.
Citera
2021-08-27, 23:47
Medlem
Citat:
Du har förklarat utan att visa mig ett exempel på hur det skulle se ut.

....

Eftersom jorden inte är platt går det inte att visa något exempel.
Citera
2021-08-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
WilleGarwin gav dig ett svar men det dög ju inte åt dig.

För att han inte visade mig hur det ska se ut. Hoppas du förstår varför jag inte är nöjd med det svaret, om jag frågar hur det ska se ut.
Citera
2021-08-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Eftersom jorden inte är platt går det inte att visa något exempel.

Okej, tack för ditt svar.
Citera
2021-08-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Och det har jag förklarat. Saker skulle inte vara dolda under horisonten.

Och den slutsatsen baserar du på vilket expempel på en platt cirkel med en diameter på 10 mil?

Visa mig, så vi kan vara överens om din påklistrade säkerhet om hur något ska se ut.
Citera
2021-08-27, 23:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För att han inte visade mig hur det ska se ut. Hoppas du förstår varför jag inte är nöjd med det svaret, om jag frågar hur det ska se ut.

Citat:
Vilken platt yta med en diameter på 10 mil är det du tittar på när du påstår dig veta hur det ska se ut? Visa mig är du snälla.

Du frågar ju hur den skulle se ut. Alltså en beskrivning. Sen när då får den så vill du genast veta vilken platt cirkel han syftar på. Alltså begär du något du vet är omöjligt. Eftersom ingen har betalat för ett sånt spektakel.
Citera
2021-08-27, 23:59
Medlem
Citat:
Du frågar ju hur den skulle se ut. Alltså en beskrivning. Sen när då får den så vill du genast veta vilken platt cirkel han syftar på. Alltså begär du något du vet är omöjligt. Eftersom ingen har betalat för ett sånt spektakel.

Hur vet han hur något ska se ut utan att ha ett exempel att peka på? Förklara.
Citera
2021-08-28, 00:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur vet han hur något ska se ut utan att ha ett exempel att peka på? Förklara.

Men då var ju frågan oärligt ställd, eftersom du vet att denna cirkel inte existerar.
Citera
2021-08-28, 00:07
Medlem
Mafiabhoys avatar
Är det någon som vet vilket alternativ här inne på tråden som leder i stödjan om sin teori, alltså vilka är flest, flat earthers eller nasa-runkare??
Citera
2021-08-28, 00:07
Medlem
Citat:
Men då var ju frågan oärligt ställd, eftersom du vet att denna cirkel inte existerar.

Min fråga är:
Om en sådan cirkel skulle existera, vilket självklart är möjligt, hur skulle det se ut från där jag står i mitten och tittar mig omkring?

Jag har fått svar från Wille att han inte vet. Håller du med honom, så kan du bara säga det.
Citera
2021-08-28, 00:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Min fråga är:
Om en sådan cirkel skulle existera, vilket självklart är möjligt, hur skulle det se ut från där jag står i mitten och tittar mig omkring?

Jag har fått svar från Wille att han inte vet. Håller du med honom, så kan du bara säga det.

Nej, i princip omöjligt eftersom det inte finns nån anledning att konstruera denna plats. Föreställer mig till exempel att det skulle vara extremt kostsamt att anlägga en helt platt yta av den storleken. Och den skulle göras för att en ljugande dåre på internet skulle vilja veta hur den ser ut.
Citera
2021-08-28, 00:13
Medlem
svartenQQQs avatar
Att ni bara orkar, va, är månen solen mars och alla andra platta,, det är ju så dumt att man skäms....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in