2021-08-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du skulle se såväl toppen som botten på ett högt objekt. Du skulle se såväl botten som toppen på en båt. Du skulle inte kunna mäta upp en kurvatur.

Du kanske inte riktigt vill förstå det men vi kan faktiskt mäta upp kurvan...

Vilken platt yta med en diameter på 10 mil är det du tittar på när du påstår dig veta hur det ska se ut? Visa mig är du snäll.
Senast redigerad av Dendummasillen 2021-08-27 kl. 22:22.
Citera
2021-08-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Om du vet hur det skulle se ut så kan du väl visa mig?

Hela tråden är full med exempel på hur det skulle se ut. Men du är inte mottaglig, du får acceptera att du är lite eljest.
Citera
2021-08-27, 22:24
Medlem
Citat:
Hela tråden är full med exempel på hur det skulle se ut. Men du är inte mottaglig, du får acceptera att du är lite eljest.

Har inte sett ett enda exempel på hur det skulle se ut. Var god visa mig.
Citera
2021-08-27, 22:39
Medlem
Citat:
Har inte sett ett enda exempel på hur det skulle se ut. Var god visa mig.

Det finns hundratals med bevis för att jorden inte är platt och tråden har tusentals inlägg där dessa diskuteras om och om igen. Du får nog lov att acceptera att du inte är mottaglig.

Och vad du borde lära dig är att jordens form inte avgörs vad du förstår och inte förstår. Jorden är är en sfär oavsett om du begriper det eller inte.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-08-27 kl. 22:41.
Citera
2021-08-27, 22:43
Medlem
Citat:
Det finns hundratals med bevis för att jorden inte är platt och tråden har tusentals inlägg där dessa diskuteras om och om igen. Du får nog lov att acceptera att du inte är mottaglig.

Och vad du borde lära dig är att jordens form inte avgörs vad du förstår och inte förstår. Jorden är är en sfär oavsett om du begriper det eller inte.

Vilket svamligt svar. Kan du inte visa mig, så säg det bara.
Citera
2021-08-27, 22:48
Medlem
Citat:
Vilket svamligt svar. Kan du inte visa mig, så säg det bara.

Nej jag kan inte visa dig en platt cirkel på 10 mil. Ingen kan visa dig det, det existerar inte. Det är bara en våt dröm som du går igång på.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-08-27 kl. 22:58.
Citera
2021-08-27, 23:11
Medlem
Citat:
Nej jag kan inte visa dig en platt cirkel på 10 mil. Ingen kan visa dig det, det existerar inte. Det är bara en våt dröm som du går igång på.

Okej, tack för ditt ärliga svar.

"En våt dröm" - vilken larvig respons på en förfrågan hur någonting möjligen skulle kunna se ut. Du pratar som om idén med en platt cirkel med en diameter på 10 mil är en omöjlighet. Trams.
Citera
2021-08-27, 23:20
Medlem
Citat:

"En våt dröm" - vilken larvig respons på en förfrågan hur någonting möjligen skulle kunna se ut. ...

Jag har förklarat hur det skulle se ut. Du skulle t.ex kunna se de nedre delarna av Turning Torso och du skulle se solen 24 timmar om dygnet.

Citat:
... Du pratar som om idén med en platt cirkel med en diameter på 10 mil är en omöjlighet. Trams.

Ja det är en omöjlighet eftersom jorden inte är platt. Och nej det är inte trams, det är verkligheten.
Citera
2021-08-27, 23:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

"En våt dröm" - vilken larvig respons på en förfrågan hur någonting möjligen skulle kunna se ut. Du pratar som om idén med en platt cirkel med en diameter på 10 mil är en omöjlighet. Trams.

Klart du fattar att det inte finns en helt plan cirkel med fem mils radie. Varför skulle någon konstruera en sådan? Vilket skulle syftet vara?
Citera
2021-08-27, 23:32
Medlem
Citat:
Jag har förklarat hur det skulle se ut. Du skulle t.ex kunna se de nedre delarna av Turning Torso och du skulle se solen 24 timmar om dygnet.

Ja det är en omöjlighet eftersom jorden inte är platt. Och nej det är inte trams, det är verkligheten.

Du har förklarat utan att visa mig ett exempel på hur det skulle se ut.

Det är en omöjlighet på jorden om den skulle vara en snurrande boll, ja. Är det vad jag frågar om? Sluta larva dig.

Du har gett mig ditt svar, du vet inte hur det skulle se ut. Jag tackar för svaret, och skrattar lite lätt åt att du låtsas veta hur det skulle se ut.
Citera
2021-08-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Klart du fattar att det inte finns en helt plan cirkel med fem mils radie. Varför skulle någon konstruera en sådan? Vilket skulle syftet vara?

Jag frågar inte om det enligt dig finns eller inte finns, jag frågar hur en sådan skulle se ut från där jag står i mitten av en sådan och tittar mig omkring.
Citera
2021-08-27, 23:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag frågar inte om det enligt dig finns eller inte finns, jag frågar hur en sådan skulle se ut från där jag står i mitten av en sådan och tittar mig omkring.

WilleGarwin gav dig ett svar men det dög ju inte åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in