Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-27, 21:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är män djur?

Människor är djur ja. Vi är däggdjur.

Vissa menar att vi är en avbild av Gud. Vet inte om jag vill dra det så långt. Men visst är vi fascinerande och högst upp på näringskedjan.
Citera
2021-08-27, 21:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Hade du varit någorlunda feminin och attraktiv så hade du inte slösat din tid på ett manligt forum. Alla brudar på detta forum ser ut som Kakan Hermansson och luktar som Özz Nujen. Har aldrig hört normala tjejer prata om FB. EVER!!!!!!

FYI: Jag antar bara att Özz Nujen luktar illa då han ser ut som en illaluktande Orangutang. 🦧

Min favorit macka 👇🏻
https://en.wikipedia.org/wiki/Reuben_sandwich

Hej då fatso.

HAHAHAH vilken härlig fjortis kommentar.

Näh DU luktar illa och är ful thihihihi..... fatso......
Senast redigerad av Jenny9 2021-08-27 kl. 21:35.
Citera
2021-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Hur kan du ”tvingas” till något du startade frivilligt. Genom att ha sex.

Det är som att säga att knarkare tvingas att bli kriminella för att finansiera sitt missbruk när man började knarka frivilligt.

Missbruka inte ordet tvång. När man blir tvingad till nåt har man inget eget val.

Före vecka 10 är kallas det embryo. Sen foster. Aborter får göras t.o.m. vecka 22.

Du hade ingen koll på definitionerna på ”foster” och ”embryo”.

Du drog nåt ur röven men skriver dessutom Lär dig fatta det tack

Har du funderat på din egen okunnighet och dryga ton med tanke på din signatur:

-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen-

Ja men fine! då dumpar vi det nyfödda oönskade spädbarnet på farsan, och hävdar att nä han är inte TVINGAD att ta hand om sina oönskade barn, eller försöker du säga att dessa män inte "hade sex"?

De allra flesta aborter i Sverige ca 85% görs före vecka 9, och 59% görs före vecka 7.
Alltså stämmer det jag skrev, de allra flesta aborter gäller embryon. Embryon som för övrigt är ca 1-2 cm stort, så barn?
Citera
2021-08-27, 21:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Människor är djur ja. Vi är däggdjur.

Vissa menar att vi är en avbild av Gud. Vet inte om jag vill dra det så långt. Men visst är vi fascinerande och högst upp på näringskedjan.
Är män och kvinnor lika?
Citera
2021-08-27, 21:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Det skulle inte förvåna mig. Du blir väl kallad Rambo-Jenny i händelse av krig. Bäst vi hukar oss, för nu laddar hon om.

Nåh nu ska du inte bli hånfull bara för att du inte har koll på historien och inte är allmänbildad.
Citera
2021-08-27, 21:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Är män och kvinnor lika?

Lika? Vad syftar du på?

Män och kvinnor ser olika ut om det är det du menar.
Citera
2021-08-27, 21:38
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Nåh nu ska du inte bli hånfull bara för att du inte har koll på historien och inte är allmänbildad.

Njäsch, feministhistorier har man väl hört så det räcker nu. Är man inte mogen för att förstå skämt, så är man heller inte mogen för att rösta.
Citera
2021-08-27, 21:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja men fine! då dumpar vi det nyfödda oönskade spädbarnet på farsan, och hävdar att nä han är inte TVINGAD att ta hand om sina oönskade barn, eller försöker du säga att dessa män inte "hade sex"?

De allra flesta aborter i Sverige ca 85% görs före vecka 9, och 59% görs före vecka 7.
Alltså stämmer det jag skrev, de allra flesta aborter gäller embryon. Embryon som för övrigt är ca 1-2 cm stort, så barn?
Dumpa på farsan? Han har inget att säga över huvud taget (enligt lagstiftning och sådana som du). Om barnet ska leva eller ej är helt upp till modern. Vill modern att barnet ska leva kan vi gå till nästa steg. Men vi pratar inte om det.
Citera
2021-08-27, 21:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Njäsch, feministhistorier har man väl hört så det räcker nu. Är man inte mogen för att förstå skämt, så är man heller inte mogen för att rösta.

: )) "feministhistorier"....

Jag bemötte dig med sarkasm, förlåt, det var nog över din fattningsförmåga. Förstår man inte sarkasm bör man inte ha rösträtt heller.
Citera
2021-08-27, 21:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Lika? Vad syftar du på?

Män och kvinnor ser olika ut om det är det du menar.

Du skrev:

Citat:
Amen män är ju inte kloka nånstans. Nej ingen rösträtt för män heller oavsett etnicitet eller ålder.

Du gör ju uppenbart skillnad på män och kvinnor.
Citera
2021-08-27, 21:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du skrev:

Du gör ju uppenbart skillnad på män och kvinnor.

Till skillnad från alla dem som vill ta ifrån kvinnor deras rösträtt menar du?
Som alla mina kommentarer i hela denna tråden varit svar på.
Citera
2021-08-27, 21:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja och i vilka yrkesroller finns dessa genier menar du?

Edit: kom på några yrken som vem som helst inte klarar nämligen de konstnärliga. Till exempel skådespelare, konstnär och musiker kan inte vem som helst bli.

Konstnärliga yrken klarar alla av men resultatet är i hög grad subjektivt. Att designa komplexa IT-system klarar däremot inte alla av rent objektivt. Jag har däremot inte skrivit något om "genier" men om kompetens som inte alla kan skaffa sig även om de utbildar och tränar sig. Du visar alltså återigen upp hur svag din förmåga att ta till dig information är så något avancerat IT-jobb blir det aldrig för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in