2021-08-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Läste någonstans att man forskade på ett nasalt vaccin så jo det är en massa saker på gång, hoppet ska vi inte tappa.

Nasalt vaccin är smart pga att det ger antikroppar i luftvägarna vilket inte sprutvaccin gör. Det är sannolikt en av faktorerna som gör att naturlig immunitet är så mycket bättre, det klipper viruset vid ingången. Dock är jag lite skeptisk till Novavax som väl är kandidaten i nässprejsform. Novavax innehåller spikprotein som odlats i malar(insekten). Vill man spruta in spikprotein i näsan?
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-08-27 kl. 20:20.
Citera
2021-08-27, 20:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nasalt vaccin är smart pga att det ger antikroppar i luftvägarna vilket inte vaccin gör. Det är sannolikt en av faktorerna som gör att naturlig immunitet är så mycket bättre, det klipper viruset vid ingången. Dock är jag lite skeptisk till Novavax som väl är kandidaten i nässprejsform. Novavax innehåller spikprotein som odlats i malar(insekten). Vill man spruta in spikprotein i näsan?

Jag vet faktiskt inte vilken tillverkare det var, tror det var något Israeliskt företag.
Citera
2021-08-27, 20:17
Medlem
Citat:
Med avsluta pandemin menar jag ta bort restriktionerna, viruset försvinner inte om inte alla vaxxar sig eller drar på sig naturlig immunitet genom infektion. Israelerna har vaccinerat en miljon med en tredje spruta, inte hört något speciellt där om biverkningar, har du hört något?

Nej, inte hört något. Förutom att andra sprutan ger mer biverkningar och att de som haft covid får 2-4ggr mer biverkningar av sprutan. Det tyder på att vaccinets biverkningar ökar när immunförsvaret redan har reagerat på spikproteinet. Inte mer än så, en misstanke som måste falsifieras.
Citera
2021-08-27, 20:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej, inte hört något. Förutom att andra sprutan ger mer biverkningar och att de som haft covid får 2-4ggr mer biverkningar av sprutan. Det tyder på att vaccinets biverkningar ökar när immunförsvaret redan har reagerat på spikproteinet. Inte mer än så, en misstanke som måste falsifieras.

Jag känner ett par som haft infektionen och vaccinerat sig med pfizers vaccin, de hade bara det klassiska ont i armen symtomet. De jobbar inom vården.
Citera
2021-08-27, 20:36
Medlem
Citat:
Jag känner ett par som haft infektionen och vaccinerat sig med pfizers vaccin, de hade bara det klassiska ont i armen symtomet. De jobbar inom vården.

Jag också, jag ser liknande biverkningar hos naturligt immuna som de som inte haft covid. En kollega som inte haft covid var sjuk i två veckor efter andra sprutan. Min bror som haft covid kände knappt något. Men statistiken säger 2-4 ggr mer biverkningar för naturligt immuna.

Svårt att hitta källan till siffrorna nu, men jag vet att FHM har nämnt det.
Citera
2021-08-27, 20:41
Medlem
Citat:
Läste någonstans att man forskade på ett nasalt vaccin så jo det är en massa saker på gång, hoppet ska vi inte tappa.

Verkligen! Hoppas!

Ja tack å lov saknas de inte pengar till forskning i dessa områden. Så nåt lär väl hända men sen förstår man också lite som en av forskningschefen för pzifer (svensk) att även med typ oändligt med pengar så äre jävligt svårt. Allt ser så jävla bra ut i labb å sen när man går på fas 3 på människor så funkar det inte. Måste vara rejält slitsamt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag också, jag ser liknande biverkningar hos naturligt immuna som de som inte haft covid. En kollega som inte haft covid var sjuk i två veckor efter andra sprutan. Min bror som haft covid kände knappt något. Men statistiken säger 2-4 ggr mer biverkningar för naturligt immuna.

Svårt att hitta källan till siffrorna nu, men jag vet att FHM har nämnt det.

Ja det kan vara så, har en polare som i princip aldrig är sjuk, han städar spyor när resten av familjen ligger i vinterkräksjukan som han verkar vara immun mot. Han däckades i 3 dagar av vaccinet.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det är lite oklart hur det ser ut med vaccin först och sedan infektion, men sannolikt så blir det samma som infektion och sedan vaccin efter. 2 doser efter infektion finns det dock inget vetenskapligt stöd för, en dos ger mycket mer antikroppar än enbart 2 doser vaccin. Och effekten av vax efter infektion är mycket liten, troligtvis onödig.

Tror jag inte på. Vaccindoser efter en genomgången infektion torde öka antalet antikroppar, dock ej mer långvarig T- cells imunitet och lite andra immun-mekanismer. Men det verkar som att vi får vänta på mer forskning om detta.
Citera
2021-08-27, 20:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Verkligen! Hoppas!

Ja tack å lov saknas de inte pengar till forskning i dessa områden. Så nåt lär väl hända men sen förstår man också lite som en av forskningschefen för pzifer (svensk) att även med typ oändligt med pengar så äre jävligt svårt. Allt ser så jävla bra ut i labb å sen när man går på fas 3 på människor så funkar det inte. Måste vara rejält slitsamt.

Ja det är en svår och lång process, jag har själv arbetat i medicinbranschen. Var det pfizer gubben som sommarpratade du tänker på, jag ska nog leta upp det och lyssna på det?
Citera
2021-08-27, 20:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
*nämnvärd utsträckning*

Japp. Klart hälften är nämnvärt.
Citera
2021-08-27, 20:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vaxx i all är men... naturlig immunitet är inget att skoja bort längre.

https://spectator.org/a-victory-for-natural-immunity-and-sanity/

Du duckar frågorna när de inte passar.
Citera
2021-08-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Japp. Klart hälften är nämnvärt.
Jag skulle nog nu lägga större vikt på antalet kontra % när det är låga antal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera