2021-08-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
The largest real-world analysis comparing natural immunity -- gained from an earlier infection -- to the protection provided by one of the most potent vaccines currently in use.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-27/previous-covid-prevents-delta-infection-better-than-pfizer-shot

Naturlig immunitet är alltså bättre än 2 sprutor vaccin. Intressant.
Det är T-cellsimmuniteten som är minst lika viktig, och den får man inte genom vaccinet som därmed har ett kortvarigare skydd. Skyddet mot delta är dock oklar, men verkar vara mycket kraftigt reducerad.
Utvecklingen i Israel styrker den slutsatsen.
Vet inte hur genomgången infektion av den tidigare mutationen står emot delta
Finns data på det?
Citera
2021-08-27, 19:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har inga problem med att vara labbråtta för ett kinesiskt lab-framställt virus som rymt genom att först ha smittat ned en fladdermus? Poängen är att flera under 60 har avlidit som alla hade det gemensamt att de var ovaccinerade. Sjukdomen är bevisligen farlig för människor eftersom så många avlider. Även de under 60. Israel har inte särskilt många fler vaccinerade än vad Sverige har. Fortfarande är en mycket stor andel av den israeliska befolkningen ovaccinerade. Man har sett samma trend även där. Det är de ovaccinerade som står för sjukhusinläggningarna och dödsfallen.

Du vägrar även vaccin mot stelkramp, TBE osv? Du tar förstås inte heller antibiotika om du skulle drabbas av lunginflammation då du hellre vill skaffa dig "naturlig immunitet"? Eller är det bara rörande covid det är så bra med denna naturliga nedsmittning? Eller duger "Big Pharma" i andra sammanhang?

Vaxx i all är men... naturlig immunitet är inget att skoja bort längre.

https://spectator.org/a-victory-for-natural-immunity-and-sanity/
Citera
2021-08-27, 19:51
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har tyvärr ingen spåkula men hoppas på att vaccinerna gör sitt jobb, annars sitter vi verkligen i skiten. Förr eller senare uppnås ju flockimmunitet på ett eller annat sätt. Ju fler som vägrar vaccinera sig ju längre lär det ta. Det är precis som det varit genom hela pandemin, folk vägrar följa rekommendationerna och smittan får härja fritt.

Vaccinerna kommer att göra sitt jobb men inte det jobb du och alla andra vaccinförespråkare på FB propagerar för. Vintern kommer att bli "intressant".
Citera
2021-08-27, 19:54
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr ingen spåkula men hoppas på att vaccinerna gör sitt jobb, annars sitter vi verkligen i skiten. Förr eller senare uppnås ju flockimmunitet på ett eller annat sätt. Ju fler som vägrar vaccinera sig ju längre lär det ta. Det är precis som det varit genom hela pandemin, folk vägrar följa rekommendationerna och smittan får härja fritt.

Vaccinen gör inte att det går snabbare, skyddet avtar ju efter 3-10 veckor. Alla kommer bli infekterade, vaccinerad eller ej. Låt oss anta att vaccinen förhindrar infektion till 100%, då innebär det att tiden förskjuts 3-10 veckor per person innan de kan bli infekterade. Eftersom naturlig immunitet är det som kommer ge flockimmunitet, vilket vaccinen inte kan, så förskjuter du flockimmuniteten minst 3-10 veckor per person. Det tar alltså längre tid att få stopp på pandemin om vi vaccinerar jämfört med att inte massvaccinera.

”Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2.”

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01642-1/fulltext
Citera
2021-08-27, 19:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Vaccinerna kommer att göra sitt jobb men inte det jobb du och alla andra vaccinförespråkare på FB propagerar för. Vintern kommer att bli "intressant".

Du får gärna utveckla vad du menar.
Citera
2021-08-27, 19:58
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är T-cellsimmuniteten som är minst lika viktig, och den får man inte genom vaccinet som därmed har ett kortvarigare skydd. Skyddet mot delta är dock oklar, men verkar vara mycket kraftigt reducerad.
Utvecklingen i Israel styrker den slutsatsen.
Vet inte hur genomgången infektion av den tidigare mutationen står emot delta
Finns data på det?

Jag är ingen expert på området men som jag ser det berövar vaccinationsprogrammet en stor del av befolkningen möjligheten att uppnå naturlig immunitet för att istället bli beroende av vaccin och booster-sprutor som skall tas med jämna mellanrum.

Jag kan förstå att riskgrupper och äldre behöver vaccineras men för alla andra så är det väl frågan om vaccinationsprogrammet inte gör mer skada än nytta.
Senast redigerad av HAARP 2021-08-27 kl. 20:01.
Citera
2021-08-27, 20:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vaccinen gör inte att det går snabbare, skyddet avtar ju efter 3-10 veckor. Alla kommer bli infekterade, vaccinerad eller ej. Låt oss anta att vaccinen förhindrar infektion till 100%, då innebär det att tiden förskjuts 3-10 veckor per person innan de kan bli infekterade. Eftersom naturlig immunitet är det som kommer ge flockimmunitet, vilket vaccinen inte kan, så förskjuter du flockimmuniteten minst 3-10 veckor per person. Det tar alltså längre tid att få stopp på pandemin om vi vaccinerar jämfört med att inte massvaccinera.

”Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2.”

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01642-1/fulltext

Det är bättre att vara vaccinerad om man skulle bli infekterad, vaccinen konstruerades för att undgå svår sjukdom och död. Din lilla lancetartikel har även följande text som du utelämnade:

Citat:
These data are consistent with the decline in Spike-antibody and neutralising antibody levels observed after infection, although memory B-cell populations appear to be maintained.
Citera
2021-08-27, 20:04
Medlem
Citat:

Innan hoppet dör men jag är rädd för att delta kommer piska oss medialt och på sjukhus på ett sätt där folk inte kommer tro på vaccinnen trots dess effekt. Man ser de man vill se å om effekten inte blir 100% så tycker folk de är bajs.

Jag tror allt likna influensen mer och mer.

Förhoppningsvis kommer fler vapen!

https://www.lakemedelsvarlden.se/il-6-hammare-mot-svar-covid-19-granskas-av-ema/

-IL-6-hämmare mot svår covid-19 granskas av EMA
I studier har tocilizumab visat en liten men statistiskt signifikant minskning av dödlighet i sjukdomen.

https://www.lakemedelsvarlden.se/fas-iii-studie-om-molnupiravir-inledd-i-sverige/

-Tablettbehandling mot covid-19 testas i Sverige
En fas III-studie av det antivirala läkemedlet molnupiravir har inletts i flera länder i världen.
Citera
2021-08-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag är ingen expert på området men som jag ser berövar vaccinationsprogrammet en stor del av befolkningen möjligheten att uppnå naturlig immunitet för att istället bli beroende av vaccin och booster-sprutor som skall tas med jämna mellanrum.

Jag kan förstå att riskgrupper och äldre behöver vaccineras men för alla andra så är det väl frågan om vaccinationsprogrammet inte gör mer skada än nytta.
Jag är inne på samma linje där. Laddade i väg minst tio frågor i expressens coronachatt i dag som berörde frågor om delta/vaccinet immunitet/smittspridning, vaccinerade/ovaccinerade, men konstaterar att damen hellre svarar på om någon som är orolig för utebliven körsång och liknande mer ovidkommande frågeställningar.
Sedan nämnde hon något om konspirationsteoretiker som var tröttsamma och oönskade.
”Du som är ovaccinerad driver smittan, och utgör ett hot mot samhället” var budskapet som skulle trummas in. Kavla upp!
Tror inte att de når de sista 20 procenten på det sättet.
Citera
2021-08-27, 20:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Innan hoppet dör men jag är rädd för att delta kommer piska oss medialt och på sjukhus på ett sätt där folk inte kommer tro på vaccinnen trots dess effekt. Man ser de man vill se å om effekten inte blir 100% så tycker folk de är bajs.

Jag tror allt likna influensen mer och mer.

Förhoppningsvis kommer fler vapen!

https://www.lakemedelsvarlden.se/il-6-hammare-mot-svar-covid-19-granskas-av-ema/

-IL-6-hämmare mot svår covid-19 granskas av EMA
I studier har tocilizumab visat en liten men statistiskt signifikant minskning av dödlighet i sjukdomen.

https://www.lakemedelsvarlden.se/fas-iii-studie-om-molnupiravir-inledd-i-sverige/

-Tablettbehandling mot covid-19 testas i Sverige
En fas III-studie av det antivirala läkemedlet molnupiravir har inletts i flera länder i världen.

Läste någonstans att man forskade på ett nasalt vaccin så jo det är en massa saker på gång, hoppet ska vi inte tappa.
Citera
2021-08-27, 20:09
Medlem
Citat:
Det är bättre att vara vaccinerad om man skulle bli infekterad, vaccinen konstruerades för att undgå svår sjukdom och död. Din lilla lancetartikel har även följande text som du utelämnade:

För de som löper risk för allvarlig sjukdom så har du rätt, och det är min bestämda åsikt att vi bör vaccinera riskgrupper även om skyddet avtar efter 3-10 veckor. Ge dem 4 sprutor om året om det behövs och biverkningarna inte ökar. De har ändå inget alternativ och jag tror inte de säger emot. Dock verkar det som att biverkningarna kan öka för varje spruta, det är också något att hålla ögonen på.

Men du skrev att vaccinen skulle avsluta pandemin snabbare, och det finns inget som tyder på det. Tvärtom, det ser ut som vi förlänger pandemin med vaccinen.
Citera
2021-08-27, 20:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
För de som löper risk för allvarlig sjukdom så har du rätt, och det är min bestämda åsikt att vi bör vaccinera riskgrupper även om skyddet avtar efter 3-10 veckor. Ge dem 4 sprutor om året om det behövs och biverkningarna inte ökar. De har ändå inget alternativ och jag tror inte de säger emot. Dock verkar det som att biverkningarna kan öka för varje spruta, det är också något att hålla ögonen på.

Men du skrev att vaccinen skulle avsluta pandemin snabbare, och det finns inget som tyder på det. Tvärtom, det ser ut som vi förlänger pandemin med vaccinen.

Med avsluta pandemin menar jag ta bort restriktionerna, viruset försvinner inte om inte alla vaxxar sig eller drar på sig naturlig immunitet genom infektion. Israelerna har vaccinerat en miljon med en tredje spruta, inte hört något speciellt där om biverkningar, har du hört något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in