2021-08-27, 18:23
Medlem
Hej!

Min son ska döpas vid ca 7 månader ålder och tänkte att han kunde hålla sitt eget välkomsttal med hjälp av deepfake. Är detta möjligt? Bör man göra detta även om man kan? Är det "trashigt"?

Diskutera!

Mvh,
Thug
Citera
2021-08-27, 18:29
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGALLCAPS
Hej!

Min son ska döpas vid ca 7 månader ålder och tänkte att han kunde hålla sitt eget välkomsttal med hjälp av deepfake. Är detta möjligt? Bör man göra detta även om man kan? Är det "trashigt"?

Diskutera!

Mvh,
Thug

Äsch det låter väl som en kul idé?

Om jag vore du skulle jag skicka ut inbjudningskort med det vanliga OCH en Qr-kod som länkar till hans välkomsttal eller inbjudan med. På det sättet kan farmor och farfar och dom andra som inte är bekväma med Qr och länkar ha ett kort dom kan behålla OCH om det skulle kännas litet ostigt så är det ju ändå nåt som händer liksom innan själva dopet och ni kan hålla det rätt traditionellt väl på plats.

Så om det blir hit, blir det skoj för släkt och vänner som dom kan snacka om innan, och om det blir kackigt så är det ingen ko på isen. En sorts win-win

EDIT: dop kan ju vara litet långrandiga för folk utanför dom närmaste så att låta det gå undan och köra ett vanligt dop IRL kan vara sunt menar jag men utan att för den stryka iden med deepfaken
Citera
2021-08-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Äsch det låter väl som en kul idé?

Om jag vore du skulle jag skicka ut inbjudningskort med det vanliga OCH en Qr-kod som länkar till hans välkomsttal eller inbjudan med. På det sättet kan farmor och farfar och dom andra som inte är bekväma med Qr och länkar ha ett kort dom kan behålla OCH om det skulle kännas litet ostigt så är det ju ändå nåt som händer liksom innan själva dopet och ni kan hålla det rätt traditionellt väl på plats.

Så om det blir hit, blir det skoj för släkt och vänner som dom kan snacka om innan, och om det blir kackigt så är det ingen ko på isen. En sorts win-win

EDIT: dop kan ju vara litet långrandiga för folk utanför dom närmaste så att låta det gå undan och köra ett vanligt dop IRL kan vara sunt menar jag men utan att för den stryka iden med deepfaken

Ber om ursäkt, borde ha varit lite tydligare Dopkorten är redan skickade och min tanke är väl isåfall att hyra in en tv till själva "lokalen" som man går till efter man varit i kyrkan. Annars hade den där idén men en Qr-kod varit guld värt! Följer dina resonemang helt och hade verkligen varit en win-win som du säger. Få bli till nästa barn!

Med situationen som sådan undrar jag dock hur man faktiskt hade gått tillväga för att skapa en deepfake? Hade jag själv spelat in ett tal och lagt mitt barns ansikte "ovanpå"? Har du någon aning om hur isåfall?
Citera
2021-08-27, 19:09
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGALLCAPS
Med situationen som sådan undrar jag dock hur man faktiskt hade gått tillväga för att skapa en deepfake? Hade jag själv spelat in ett tal och lagt mitt barns ansikte "ovanpå"? Har du någon aning om hur isåfall?

Har du ens testat söka på det? Det finns väldigt många guider, här är en bra guide på Youtube som jag tycker går igenom ett av programmen man kan använda rätt grundligt.
https://www.youtube.com/watch?v=t59gRbpYMiY
Citera
2021-08-27, 23:18
Medlem
Kan ju vara en idé. Ligger rätt bra i tiden med t.ex. (Wombo.ai). Jag har aldrig hört om någon som använt tekniken för ditt tilltänkta syfte, så jag gissar att du skulle vara bland de första.
Citera
2021-08-31, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Har du ens testat söka på det? Det finns väldigt många guider, här är en bra guide på Youtube som jag tycker går igenom ett av programmen man kan använda rätt grundligt.
https://www.youtube.com/watch?v=t59gRbpYMiY

Var självfallet det första jag gjorde då jag också tänkte att det skulle finnas flertal guider. Dock verkar det som om jag var så långt ifrån (kunskapsmässigt) att t.o.m. mina sökningar var för dåliga
Citera
2021-08-31, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyscripter
Kan ju vara en idé. Ligger rätt bra i tiden med t.ex. (Wombo.ai). Jag har aldrig hört om någon som använt tekniken för ditt tilltänkta syfte, så jag gissar att du skulle vara bland de första.

Yes, perfekt! Ska testa detta program nu. Grymt, tack!

edit: Har bara kollat igenom programmet som snabbast och testat det med en befintlig låt. Frågan är ju dock om det går att lägga in egen text, hmmm. Får leka runt lite
Senast redigerad av OMGALLCAPS 2021-08-31 kl. 06:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in