Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Kan du inte be dina vänner att berätta lite om KM då, hur han är som person osv. Har varit i princip tyst om det i tråden, ingen tycks veta eller vill berätta något om denne anonyme elektriker.
I övrigt är ditt resonemang intressant. Jag tror att han har blivit ofrivilligt indragen i det här och är oskyldig till att ha bragt Helena om livet.
Grejen är att jag har lyssnat runt gällande honom. Han verkar inte ha några direkt ovänner eller ha gjort något väsen av sig. Störda människor har en drös med ovänner. Störd skulle han vara om han gjort sig skyldig till att beröva Helena livet och om det varit en olycka, ej klivit fram senare.
Att dyka djupare känns respektlöst gällande honom då han fått stå ut med mycket. Jag vill inte bidra till mer olycka.
Jag kan ju inte vara säker på att han är oskyldig men i min känsla så går det inte ihop.
All tystnad runt om honom beror nog snarare på att folk inte köper detta med att han skulle varit delaktig i försvinnandet.
Hade han varit ett svin eller om folk trott att han vore skyldig så kan du skriva upp att här hade poppat upp nya användare från höger och vänster för länge sedan.
Kände bara att allt detta med att han kom upp på tapeten igen fick mig att vilja ventilera mina tankar kring det.