2021-08-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jag känner till att stress påverkar immunförsvaret, menar du att det är ny kunskap?
Nej men det såg ut att vara det för dig, därför jag frågade dig.
Citera
2021-08-27, 14:57
Medlem
Citat:
Vad är det för svammel om 30 år? Jag har inte sagt något om 30 år.
När du lärt dig att tolka saker och ting kommer du förstå att det var ett svar till surtruten. Skönt att veta att du inte håller med han där iaf.

Citat:
Det står i det här inlägget, jag hade till och med strukit under only så att inte ens du skulle missa det, men du är kanske blind också?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag ska översätta meningen till Svenska till dig:

"Realtids RT-PCR Diagnostik panel, procedur som först introducerades Februari 2020 för detektion av Sars-Cov2 enbart."

På vilket sätt skulle pcr-testet inte ha fungerat menar du?

Jag är helt med på att man gav PCR-testet ett EUA för att dett skulle upptäcka Covid-19 endast. Det har jag redan förklarat. Nu gällde det om du kunde bekräfta att det EUA man nu dragit tillbaka funkade som det var tänkt. Låt oss ta in hela citatet också:

"After December 31, 2021, CDC will withdraw the request to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for Emergency Use Authorization (EUA) of the CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only. CDC is providing this advance notice for clinical laboratories to have adequate time to select and implement one of the many FDA-authorized alternatives."
Citera
2021-08-27, 14:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De ligger på iva för att de har bakomliggande sjukdomar i de allra flesta fall. Lika bra att tala klarspråk så alla vet att det inte är läge att gå runt med hängmage när det råder pandemi.

Hur mycket läste du SIR:s rapportering innan pandemin?

Ok, jag trodde de låg där för att de drabbats av ett virus, tänk så fel man kan ha.

Inte speciellt mycket, gör det inte nu heller.
Citera
2021-08-27, 14:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
De ligger på iva för att de har bakomliggande sjukdomar i de allra flesta fall. Lika bra att tala klarspråk så alla vet att det inte är läge att gå runt med hängmage när det råder pandemi.

Hur mycket läste du SIR:s rapportering innan pandemin?
Om du kollar i SIR så ser du att 284 personer lagts in på på IVA sedan den 1 juni och att 36 % av dessa saknar bakomliggande sjukdommar.

Klarspråk är alltså att många som nu läggs in på IVA har bakomliggande sjukdommar, men at 36 % saknar det.

Räknat från 1 maj är det 26 % utan bakomliggande sjukdom av 980 inlagda på IVA.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-27 kl. 15:14.
Citera
2021-08-27, 15:03
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
99% tror jag inte stämmer.

Enligt Johan Carlson tidigare i dag så är 90% av de alvarligt sjuka ovaccinerade.
– Israel sticker ju ut, och inger viss oro. Men vi ser inte det här i andra länder, säger Carlson och framhåller att 90 procent av de allvarligt sjuka i Sverige är ovaccinerade.
https://www.svd.se/johan-carlson-tidsfraga-innan-sverige-kan-oppna

Om man tittar på SIR under augusti så är 82% ovaccinerade av de som vårdas på IVA. 5% är dok okänt.

Av de som då avled på IVA i augusti så är 60% ovaccinerade, 20% fullvaccinerade och 20% okänt.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.vtfstart

99% är en överdrift. Johan Carlsons 90% är också lite överdrivet men ganska nära.

Tror Johan Carlsson att det som har hänt i Israel inte kan hända i andra länder?

Det påminner om Folkhälsomyndighetens resonemang förut, att det som hade hänt i Kina inte skulle hända i Sverige. Vad är det egentligen för stollar som styr Folkhälsomyndigheten? Tror dom att viruset ändrar egenskaper när det passerar gränsen till Sverige?
Citera
2021-08-27, 15:04
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om du kollar i SIR så ser du att 980 personer lagts in på på IVA sedan den 1 maj och att 26 % av dessa saknar bakomliggande sjukdommar.

Klarspråk är alltså att de flesta som nu läggs in på IVA har bakomliggande sjukdommar, men at 25 % saknar det.
https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.riskgrupp

Väljer jag 1 maj - idag och Riskgrupp: ingen så filtreras samtliga bort. 0.0% inlagda.

Blir det något fel eller är det så här landet ligger? Man vet ju knappt vad man ska tro idag.
Citera
2021-08-27, 15:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om du kollar i SIR så ser du att 980 personer lagts in på på IVA sedan den 1 maj och att 26 % av dessa saknar bakomliggande sjukdommar.

Klarspråk är alltså att de flesta som nu läggs in på IVA har bakomliggande sjukdommar, men at 25 % saknar det.

Konstigt. Jag får upp 81,2% har bakomliggande sjukdomar. Och medelåldern är omkring 62 år. Eller är det för hela pandemin?
Citera
2021-08-27, 15:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
När du lärt dig att tolka saker och ting kommer du förstå att det var ett svar till surtruten. Skönt att veta att du inte håller med han där iaf.

Jag är helt med på att man gav PCR-testet ett EUA för att dett skulle upptäcka Covid-19 endast. Det har jag redan förklarat. Nu gällde det om du kunde bekräfta att det EUA man nu dragit tillbaka funkade som det var tänkt. Låt oss ta in hela citatet också:

"After December 31, 2021, CDC will withdraw the request to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for Emergency Use Authorization (EUA) of the CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only. CDC is providing this advance notice for clinical laboratories to have adequate time to select and implement one of the many FDA-authorized alternatives."

Nu svamlar du till det igen. Vad gäller Emergency Use Authorization (EUA), så är det ett nödgodkännande av i detta fallet ett test (PCR) och det fungerade också utmärkt då man nu använt testet i mer än ett år. Då man övergår till ett nytt test så drar man tillbaka det gamla EUA:t vilket innebär att labben måste börja använda det nya testet.
Citera
2021-08-27, 15:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Konstigt. Jag får upp 81,2% har bakomliggande sjukdomar. Och medelåldern är omkring 62 år. Eller är det för hela pandemin?
Du får väl upp den information du sökt!!
Citera
2021-08-27, 15:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok, jag trodde de låg där för att de drabbats av ett virus, tänk så fel man kan ha.

Inte speciellt mycket, gör det inte nu heller.

Du fattar inte vad det handlar om. Enbart viruset har inte dödat särskilt många. Det är livsstilssjukdomar i kombination med viruset som dödat folk och merparten är över 80 år. Och det är därför det är så viktigt att prata om varför så många dör. Ofta är det helt i onödan...

att inte prata om det är strutsbeteende. Men men... du får ha hängmage hur mycket du vill för mig. Det är ditt liv och din hälsa som du riskerar inte min.
Citera
2021-08-27, 15:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.riskgrupp

Väljer jag 1 maj - idag och Riskgrupp: ingen så filtreras samtliga bort. 0.0% inlagda.

Blir det något fel eller är det så här landet ligger? Man vet ju knappt vad man ska tro idag.
Om du utgår från en mall där riskgrupperna är framfitrerade så blir naturligtvis resultatet noll om du då exkluderar riskgrupperna.
Citera
2021-08-27, 15:13
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Haha, nej det är inte så man gör din infantila idiot.

Processen ser ut såhär;

1. The microorganism must be identified in all individuals affected by the disease, but not in healthy individuals.

2. The microorganism can be isolated from the diseased individual and grown in culture.

3. When introduced into a healthy individual, the cultured microorganism must cause disease.

4.The microorganism must then be re-isolated from the experimental host, and found to be identical to the original microorganism.

Man har INTE visat att Sars Cov-2 enbart befinner sig i sjuka individer. Man använder metoder såsom elektron mikroskop för att isolera virus och INTE med PCR tester, för vad sa vetenskapsmännen när de tog lungprover av patienter och körde de genom PCR testet i Kina? De sa;

“Further development of accurate and rapid methods to identify unknown respiratory pathogens is still needed … our study does not fulfill Koch’s postulates.”

Koch studerade bakterier för 130 år sedan. Sars-cov-2 är ett virus. För 130 år sedan visste man inte om att virus fanns.

Därför finns inte virus idag?

Schas med dig till konspirationsforumet, där du kan slänga dig med vetenskapstermer du inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in