2021-08-27, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Diskussionen gällde ”den där flickan” som syftar på vittnet som var med vid kontraktsskrivningen.

Att du inte kan dra slutsatsen om vem som åsyftas ger dig inga pluspoäng utan förpassar dig ner i källaren tillsammans med alla andra incellidioter som inte tåler att kvinnor kan ha bra utbildning och vara chefer. Att du i din anomymitet får sitta och kräka ur dig skit om kvinnor på Flashback känns som ett misslyckat liv.

Vilket utomordentligt fånigt och tafatt försök att smeta ner någon med något som vederbörande inte alls uttryckt. Man anar desperationen som du känner när du måste ta till så fula och lätt avslöjade knep, för att beskydda en politiker som helt uppenbart har en störd moralisk kompass.

Ebba har trampat på en äldre-äldre man med funktionshinder inom syn, hörsel och kognition, genom att pressa, övertala och isolera honom tillsammans med sina vältaliga influencers. Att Ebbas kön skulle vara en förmildrande omständighet för hennes oempatiska och svinaktiga beteende, är snarare det som är ett hån mot kvinnosläktet. Skit är liksom skit, oavsett kön!
2021-08-27, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som väntat kom drevet i Aftonbladet igång igen, Anders Lindberg har startat upp igen och försöker piska upp opinionen mot Ebba Busch.

Som jag skrev igår, det är fullt förståeligt att Uppsala Tingsrätt lägger tre hela dagar på ett ärende som egentligen inte tar mer än fem minuter att avgöra för kritiken i media kommer att bli massiv när Ebba Busch får rätt.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig

Vad han egentligen borde skriva om är om vi ska införa ett system som belönar utpressare som driver sina fall via media.
Javisst! Media brukar väl alltid ställa sig på den starkares sida...

Denna artikel kommer alltså innan rättegången är igång och vittnesmålen kommit fram. Om du tycker att drevet mot Ebba är stort nu, vänta bara tills hur det kommer att se ut när media sätter tänderna i vittnesmålen om hur hon behandlat den multihandikappade åldringen.

För övrigt, var kommer ditt förakt för den tredje statsmakten ifrån. Är det dåligt att de avslöjar psykopatiska partiledare? Det tycker inte jag.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-27 kl. 13:21.
2021-08-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
”Den där flickan” svarade på en fråga från Expressens närgångna reporter.
Hur mycket har både ombud, Esbjörn och hans vittnen yttrat sig i media egentligen.
Vilka är då skräpvittnen och yttrat sig mest olämpligt om pågående tvist?
Ska vi göra en lista över dessa olämpliga vittnen i tvisten?
Hedrande nog hamnar ”den där flickan” näst näst längst ner av tvistens alla vittnen.
Före ”den flickan” som kontaktade honom om att Ebba ville köpa det han ville sälja.
Sist på olämplig listan hamnar givetvis ”hon är ingen dam”s mamma.
(Vad gäller en midsommarnattsdröm är det din våta dröm och inget annat.)

Glädjande ändå att du ger din äkta åsikt om att vittnen, ombud, parter brer ut sig och sprider sina åsikter, genom att ge ut uppgifter och uttala sig i media innan en rättegång.

Du är dummare än vad som framkommit av dina tidigare inlägg. Jag medger villigt att jag tycker medias engagemang borgar för en objektiv bevisvärdering, av det slag som hör hemma i en rättsstat.

Därför gör det igen skada att parterna framför sina inställningar offentligt. Vi får veta hur Ebba Busch politikern ser på ägandet, i alla led ner till den minsta kackerlacka som har något hon vill äga. Det är inte bara statskassan som rinner mellan fingrarna på politiker när pensionerna stulits från medborgare, till deras olika projekt. Nu är det ett privat projekt där en politiker löser sitt eget livspussel.

Det Ebba Busch kallar för "rättslös" om hon inte segrar mot Esbjörn, kallar jag för maktmissbruk, eftersom hon går in i domstol med den trovärdighet hon har som partiledare för KD. Vi ser hur hon krossar folk på motpartsidan, och hur denna politiker ser på förtal, likt ett privilegium reserverat bara för henne.

Vi ser hur lite stigmatiserat detta agerande hon visar upp, är i de kretsar som hejar på henne, utan en tanke på att hennes bostad ska skaffas genom tvång, där hon segrar i en infekterad tvist mot en åldring i grannskapet.

Vi får genom media veta hur Esbjörn mår när han drabbas av juridik, på en nivå han inte förstår. En smickrande bekantskap blev en mardröm de sista åren han har kvar i livet.

Men vi vill inte veta på förhand, genom media, vad "sanningsvittnen" tycker om hur en tingsrätt ska döma. Det ska "den där flickan", hålla käft om i det fall hon vill fortsätta vara vännina med "den där andra flickan". Nu vet vi att hon har åsikter om detta köp, att hon inser att Ebba Busch borde ha en förlikning. Det tolkar jag som en lojaltetskonflikt, mellan vänskap och sanningen, om vad hon iakttog efter de hade knackat på Esbjörns dörr.
2021-08-27, 13:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Han äldre syn på man och kvinna lyser igenom ett flertalet gånger.
För oss som har haft kontakt med den äldre generationen så är det vanligt att kvinnans uppgift är att sköta hem och barn och mannens jobb att försörja.
Det är också det som man ser i Barrys utredning där han inte är van i köket och att han gärna låter sig bli serverad med mat och andra bekvämligheter.
Att han hamnade hos M-gård i samtid med hans sambo blev oförmögen att hjälpa honom spär ytterligare på detta.
Kan vara i detta senarie den oskrivna överenskommelsen jag skrubbar dig rygg om du skrubbar min.
Hon är därmed ett steg närmre att få ärva huset när hans frånträde skulle komma , precis som dom andra fastigheterna hon fått ärva.
Detta talar mycket för hennes protester mot hans försäljning av huset till EB. underpris eller inte!

På tal om skrubba kan du skrubba fram tidslinjen med datum igen?
Helst med datum då generalfullmakt för MPL och fullmakt för Binninge skrevs.
MPL har nämligen fått generalfullmakt och beställt Barrys utredning innan Binninge blev ombud.
Så det står klart att MPL kontaktade honom för att just han skulle bli ombud för Esbjörn.
Men blev han ombud först efter att Barrys utredning också hade gjorts?
2021-08-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Denna artikel kommer alltså innan rättegången är igång och vittnesmålen kommit fram. Om du tycker att drevet mot Ebba är stort nu, vänta bara tills hur det kommer att se ut när media sätter tänderna i vittnesmålen om hur hon behandlat den multihandikappade åldringen.

Eller vänta till media sätter tänderna i juridiken, där politikerna Ebba vill ha en dom, som ersätter ett köpebrev för att få lagfart. Hon vet att hon inte frivilligt kan få ett undertecknat köpebrev av Esbjörn enligt formkraven i JB.

En dom på att hon har bättre rätt till Esbjörns fastighet vill hon ha, utan att ha inbetalat eller säkrat köpeskillingen enligt ordalydelsen, i det skitavtal hon prackade på Esbjörn!

Det avtal hon vill att domstolen ska fastställa som bindande, är ett avtal som hon själv inte följt. Köpeskilling skulle vara den enda anknytningen hon har till fastigheterna, och sedan följer hon inte avtalet själv, eftersom avtalsvillkoren inte är tillräckligt ensidiga till hennes fördel.
2021-08-27, 13:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
MPL har nämligen fått generalfullmakt och beställt Barrys utredning innan Binninge blev ombud.
Så det står klart att MPL kontaktade honom för att just han skulle bli ombud för Esbjörn.

I första Expressenartikeln ("Ebba Buschs hot – dra Esbjörn, 81, till domstol"), nämns han som ombud:

"Vad som utspelade sig under veckorna fram till att kontraktet skrevs har Expressen inte lyckats reda ut.

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det”, skriver hans ombud Johan Binninge i ett protestbrev till Ebba Buschs advokat."

Så han blev nog ombud innan Barrys utredning, om än inte med fullmakt.
2021-08-27, 13:56
Medlem
Citat:

Generalfullmakten är daterad 1 december 2020, God man är sökt 3 december 2020.

Enligt Esbjörns ombud så har Pernroth-Lullma haft hand om Esbjörns ekonomi sedan september 2020, så dem har kört på i 4 månader utan att ha en fullmakt.

Ångerbrevet är daterat till 3/9, så troligtvis har Esbjörn inte haft någonting att säga till om fr.om det datumet.
2021-08-27, 14:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Ombud blev väl Binninge i slutet på september i samband med ränksmiderierna på Facebook, rättegångsfullmakten kom däremot säkert senare.
2021-08-27, 14:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:

I första artikeln så omskrivs Binninge som ombud för Esb och han var om jag inte minns fel redan tidigt ute och skrev 1a brevet till Katrin!

Jag har fel dator nu jag får kolla det andra när jag kommer hem till helgen!
2021-08-27, 14:05
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

För övrigt, var kommer ditt förakt för den tredje statsmakten ifrån. Är det dåligt att de avslöjar psykopatiska partiledare? Det tycker inte jag.
Se markerade orden. Varför framställer ni som är "Team Esb" honom som sämre än vad han är?
Senast redigerad av JoseyWales 2021-08-27 kl. 14:07. Anledning: Förtydligande
2021-08-27, 14:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
I första artikeln så omskrivs Binninge som ombud för Esb och han var om jag inte minns fel redan tidigt ute och skrev 1a brevet till Katrin!

Jag har fel dator nu jag får kolla det andra när jag kommer hem till helgen!

https://imgur.com/a/FGPO3vL

Den 2 oktober enligt din tidslinje.
2021-08-27, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Se markerade orden. Varför framställer ni som är "Team Esb" honom som sämre än vad han är?
Jag företräder bara för mig själv, så vänligen blanda inte ihop mig med någon annans åsikter.

Att Esbjörn är en åldring med flera olika funktionshinder (syn, hörsel, kognition) är fakta. Funktionshinder är samma sak som handikapp och multi betyder flera.

Således inget märklig alls. Du borde snarare fråga dig varför du vill blunda för Esbjörns svårigheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in