2021-08-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Du kan inte skriva som du tidigare har gjort citat: "Så klart att du var på fyndplatsen och såg LW:s kropp" ... slut citat/ Det är inte alls klart för dig,

detta sagt med anledning av, att du inte vet eller känner till om jag var på fyndplatsen och såg den avlidna människokroppen bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället någon gång under Lördagen den 19 Maj 2018, det är endast något som jag skriftligt har berättat för bland annat dig i L*na Wesstr*m-tråden, och dessutom sagt, så vet du inte vem jag är.

■ 2: ) Det är som jag tidigare har skrivit och påpekat, att du har verkligen förkärlek tillika din vana trogen till att chargera och använda persiflage, du kan helt enkelt inte avhålla dig från sådant, om det nu får dig att må bättre ?

■ 3: ) Den frågan har jag tidigare lämnat svar på i L*na Wesstr*m-tråden.

■ 4: ) Du har inte läst de tidigare skrivna textstyckena tillräckligt noggrant i mina postade inlägg gällande vad jag berättat om hur den upptäckta och avlidna människokroppen:s ansikte och huvud såg ut vid det aktuella tillfället.

Tillägg till ovan skrivet: Jag berättade om, att jag tidigare hade skrivit i L*na Wesstr*m-tråden om hur brottsoffret:s ansikte och huvud såg ut vilket jag gjorde en tid, före det, att Kammaråklagaren Å*a H*ding slutligen gick ut med sin berättelse till allmänheten.

■ 5: ) Beträffande vad jag tidigare skrivit om brottsoffret L*na Wesstr*m:s en knäskål och det tillhygget som brukades av gärningspersonen vid det aktuella tillfället, det har du tidigare fått en noggrann förklaring till.

Till ovan skrivet: Du har klart och tydligt visat att du inte tar till dig vad jag tidigare har förklarat gällande ditt osannfärdiga påstående beträffande gärningspersonen och tillhygget samt L*na Wesstr*m:s ena knäskål.
Du bryr dig inte, du går din egen väg, enbart för att mucka gräl i L*na Wesstr*m-tråden med mig som din medpostare.

■ 6: ) Jag kommer senare framåt att återkomma till just dessa två flickor som kom gåendes med sina cyklar och tills dess, får du helt enkelt vara god att vänta.

Mvh/JM.

I rättsläkare Aleksandra Ls detaljerade rapport står det inte ett ord om att Lena fick slag över sina knän.
Citera
2021-08-27, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag behöver tid för att svara på ditt inlägg eftersom du anmärker att jag har skrivit felaktigheter om exempelvis blod i sängen osv.

Abslout, vi har inte bråttom.
Jag vill bara säga att jag inte anmärker på att du skrivit felaktigheter. jag frågade vad du menade, och det innebär att du kan ha rätt. jag kan ha glömt det. Det har gått lång tid och mycket fakta har matats in. En del glömmar man helt enkel. Bra om du hittar det du nämner.

Citat:
Jag vill bara svara på en bit av ditt inlägg angående ''SD ljuger och döljer fakta från polisen''.
Så här ligger det till att i fall den misstänkte ljuger eller döljer fakta det ska ändå inte tolkas till den misstänktes nackdel av rätten. Detta enligt högsta domstolen.
Anledningen som HD har resonerat omkring är att den misstänkte kan ljuga av olika anledningar eller dölja fakta av olika anledningar.
Om SD ljuger och döljer fakta då ska det ändå inte vara skälig att binda honom till brottet för det.
Eftersom det är åklagarens uppgift att presentra bevis och fakta (inte bara spekulationer) som binder den misstänkte till brottsplatsen och brottet.
Den misstänktes lögner eller döljande av fakta ska inte påverka bedömningen enligt högsta domstolen. Det är bara åkl bevisning som gäller.

Ja, så är det om jag fattat det hela rätt.

Och åklagaren har alltså hela bevisningsbördan som det heter. I det här fallet, som du nämner, handlar det om att SD i förhör har tagit upp att Lena blöder vid sex. Och då har åklagaren också inte bara rätt att kolla om detta stämmer. Åklagaren ska vara obejektiv och även utredan sådant som är til fördel för den misstänkte. I det här fallet kunde det ha stämt och varit till fördel för SD om man nu hade hittat blod på flera ställen, vilket skulle ha undergrävt bevisningen från kanske både tvättlucka och skor.

Nu visade det sig att det inte hittades något blod från Lena vare sig på trosor, trosskydd som använts efter sex från både SD och andra, inget annat vittne kunde vittna om blodigt sex och barnmorska som vittnade om att allt såg normalt ut.

SD är motbevisad, även om han har rätt att ljuga, så har även ålagaren rätt att visa att det inte stämmer.

Det betyder att SDs förklaringar till varför blod fanns här och där, inte kan förklaras av ymniga underlivsblödningar. Åklagarens bevisning kan man på sätt och vis stärkas indirekt genom att SD ljuger här. Man kan inte bara bortse från hans förklaring, utan man kan se att det inte finns lika många trovärdiga förklaringar kvar till hur blodet kommit dit, eftersom det nu är utrett att blodet inte kan komma från ev sexakter dom emellan.

Här kommer SD med en ny förklaring och rätten sätter inte tilltro till den förklaringen:

Från HR:s dom/29

Citat:
I det här fallet läser vi bevisning som jag inte ens kan hitta rätt ord för om jag ska vara artig.
Åkl påstår bland annat att BOs blod finns i GMs skor (nån droppe). Den tekniska bedömningen är att det är osannolikt att GM ska vara invlverad i attacken och inte få mer en droppe blod på sina skor. Det skulle vara orimligt enligt experterna.
Åkl påstår därefter att skorna måste vara tvättade i tvättmaskin och en del blod har sugits in i plösen.
De tekniska experterna avfärdera denna teori (spekulation i högsta grad) och drar slutsatsen att skorna har inte alls blivit tvättade i en tvättmaskin. Det kan däremot handla om att skorna blivit handtvättade. Men eftesom en hel del av SDs blod finns i skorna då skulle det vara väldigt osannolikt att GM försökt handtvätta skorna och lyckats få bort BOs blod från skorna men inte eget blod !!!
Som du ser åkl bevisning är långt ifrån fakta. De kan knappast användas som incidenter heller.
Enligt de tekniska undersökningarna av brottsplatsen, gärningsmannen skor skulle vara full av blod. Chansen att de blåa skorna varit på BP verkar vara mindre noll. Men de finns ändå i bevisningen !
om man går i botten i varje del av bevisningen då märker man att de har inte bättre kvalitet ena jämfört med andra. Utan hela bevisningen har samma kvalitet.

Bild på insidan av plösen:

https://www.bildtagg.se/bild/0vvrnk73o39pcgnhp5pspoyt

Det är fläck 192 och 193 som visat sig positiva för Lenas DNA. För mig är det tydliga fläckar, som också kunnat identifieras som blod, men ej kunnat påvisas att det är Lenas blod, men hennes DNA har kunnat identifieras. Inte så små fläckar, och visst ser de suddiga ut, ilksom att de har utsatts för väta? Till och med tvätt? Då eftersom man inte kan identifiera något blod som motsvarar fläckarna på utsidan, eller hur?

https://www.flashback.org/sp75395636

Såvitt jag vet har aldrig åklagaren påtstått att skorna skulle vara maskintvättade? Hon frågar expertvittnet, och det beror på att hon måste vara neutral och inte ställa ledande frågor. Öpnna frågor är det som gäller.

Nu vet vi att SD har haft skorna i sin ägo fram till 21/6 (???), då de hittades på F*olketorp i ett uterum. Det kan förstås innebära att SD har blött på sina skor efter det, men det kan också betyda att hans eget sår från mordet har runnit ner på plösen.

Från en logg som SD gjorde efter mordet. Om jag inte missminner mig skrev han något liknande:
Hoppas ingen dj-el tror något annat (typ), då angående att han rivit sig i samband med geocaching. Har tyvärr enbart bilden kvar, och inte loggtexten eller datum.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dbdeac90-ae07-4f14-9f78-f60a655d3d04.jpg
Citera
2021-08-27, 13:40
Medlem
■ Yodinnan [ HD ] och den 8 Maj 2018 samt 6 dagar före det att hennes rival L*na Wesstr*m blev bragt om livet bakom ett bullerplank.

■ Citat HD: "Solen skiner 🌞 och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns gott om tid för reflektioner och många tankar 🙏 hinner passera i min hjärna

■ Tänk 🙏 hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar" ... slut citat/

■ 6 dagar efter blev L*na Wesstr*m bragt om livet.

■ Citat HD: "Hoppas hon är död" ... slut citat/

■ 1: ) L*na Wesstr*m är död.

■ 2: ) Svar samt citat från St*fan Davidss*n:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ 3: ) Citat St*fan Davidss*n: "Dom har ingenting på mig" ... slut citat/

■ 4: ) Citat St*fan Davidss*n: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat/

■ 5: ) Varför kände sig St*fan Davidss*n så säker på sin sak genom sina då, gjorda uttryckanden ?

■ Trappinspektionen som St*fan Davidss*n tillfälligt gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ Ett smart drag av St*fan Davidss*n som gjorde, att man inom polisen, inte fick reda på hur och varför L*na Wesstr*m plötsligt lämnade sin bostadsrätt på Byal*gsg*tan 4 Adam klockan 23:23:43.

■ Mycket ligger vilandes i människors sätt att uttrycka sig vilket ignoreras av många människor.

Tillägg: Många av trådens medlemmar har uttryckt sig i skrift, att St*fan Davidss*n var en feg människa som tog sitt eget liv.

Det krävs ett oerhört ! mod av en mänsklig varelse för att begå ett självmord, det krävs en bestämd och en orubblig vilja för att begå ett självmord, det vill säga, St*fan Davidss*n var absolut inte en feg person som plötsligt var bestämd över att ta sitt liv.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-27, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ingen anledning att tro att det handlade om geocashing. Hon var dessutom mycket angelägen om att bli klar med presenterna.
Nä, någon som hon hoppades skulle komma trots diffusa svar till henne har överraskat henne mitt i arbetet. Knackat på fönstret, som han brukade.

Ja, trots att Lena skriver 22:55 till SD att hon pysslar med presenterna och att hon hoppas att det tar mindre än en timme och att SD skriver 23:01 till Lena att han nyss kommit hem och har lite måsten, så går Lena ut från sitt hem 23:23.

Lena blir nog lite överraskad.
Jag tror inte heller att det handlar om geocaching.

Kanske blev det ett bråk och Lena ville varken väcka A eller grannar.
Citera
2021-08-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag behöver tid för att svara på ditt inlägg eftersom du anmärker att jag har skrivit felaktigheter om exempelvis blod i sängen osv.
Jag vill bara svara på en bit av ditt inlägg angående ''SD ljuger och döljer fakta från polisen''.
Så här ligger det till att i fall den misstänkte ljuger eller döljer fakta det ska ändå inte tolkas till den misstänktes nackdel av rätten. Detta enligt högsta domstolen.
Anledningen som HD har resonerat omkring är att den misstänkte kan ljuga av olika anledningar eller dölja fakta av olika anledningar.
Om SD ljuger och döljer fakta då ska det ändå inte vara skälig att binda honom till brottet för det.
Eftersom det är åklagarens uppgift att presentra bevis och fakta (inte bara spekulationer) som binder den misstänkte till brottsplatsen och brottet.
Den misstänktes lögner eller döljande av fakta ska inte påverka bedömningen enligt högsta domstolen. Det är bara åkl bevisning som gäller.
I det här fallet läser vi bevisning som jag inte ens kan hitta rätt ord för om jag ska vara artig.
Åkl påstår bland annat att BOs blod finns i GMs skor (nån droppe). Den tekniska bedömningen är att det är osannolikt att GM ska vara invlverad i attacken och inte få mer en droppe blod på sina skor. Det skulle vara orimligt enligt experterna.
Åkl påstår därefter att skorna måste vara tvättade i tvättmaskin och en del blod har sugits in i plösen.
De tekniska experterna avfärdera denna teori (spekulation i högsta grad) och drar slutsatsen att skorna har inte alls blivit tvättade i en tvättmaskin. Det kan däremot handla om att skorna blivit handtvättade. Men eftesom en hel del av SDs blod finns i skorna då skulle det vara väldigt osannolikt att GM försökt handtvätta skorna och lyckats få bort BOs blod från skorna men inte eget blod !!!
Som du ser åkl bevisning är långt ifrån fakta. De kan knappast användas som incidenter heller.
Enligt de tekniska undersökningarna av brottsplatsen, gärningsmannen skor skulle vara full av blod. Chansen att de blåa skorna varit på BP verkar vara mindre noll. Men de finns ändå i bevisningen !
om man går i botten i varje del av bevisningen då märker man att de har inte bättre kvalitet ena jämfört med andra. Utan hela bevisningen har samma kvalitet.

Det fetade: varför då? GM kan ha använt skoskydd, något som diskuterats här tidigare. Skorna har antagligen tvättats för hand och LWs utspädda blod/dna har hamnat inuti plösen.
Lägger man ihop alla bevis och indicier så får man samma utfall som en enig hovrätt fick.
Citera
2021-08-27, 14:11
Medlem
Bland det mest graverande för SD är att hans dna fanns på LWs ring trots att utredningen visat att LW både handdiskat, tvättat sig och haft mycket nära kontakt med flera andra personer (bl a två män). Enbart SDs dna fanns på ringen vid mordtillfället. De hade ju inte träffats, enl honom.
Citera
2021-08-27, 14:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon var besatt, inte kär. Det är jag säker på. Samma med SD. Men en gång i tiden var det säkert kärlek.

Hon sa själv att hon var galet kär i SD. Därför tror jag inte på att hon gått vidare.
Citera
2021-08-27, 14:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Du kan inte skriva som du tidigare har gjort citat: "Så klart att du var på fyndplatsen och såg LW:s kropp" ... slut citat/ Det är inte alls klart för dig,

detta sagt med anledning av, att du inte vet eller känner till om jag var på fyndplatsen och såg den avlidna människokroppen bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället någon gång under Lördagen den 19 Maj 2018, det är endast något som jag skriftligt har berättat för bland annat dig i L*na Wesstr*m-tråden, och dessutom sagt, så vet du inte vem jag är.

■ 2: ) Det är som jag tidigare har skrivit och påpekat, att du har verkligen förkärlek tillika din vana trogen till att chargera och använda persiflage, du kan helt enkelt inte avhålla dig från sådant, om det nu får dig att må bättre ?

■ 3: ) Den frågan har jag tidigare lämnat svar på i L*na Wesstr*m-tråden.

■ 4: ) Du har inte läst de tidigare skrivna textstyckena tillräckligt noggrant i mina postade inlägg gällande vad jag berättat om hur den upptäckta och avlidna människokroppen:s ansikte och huvud såg ut vid det aktuella tillfället.

Tillägg till ovan skrivet: Jag berättade om, att jag tidigare hade skrivit i L*na Wesstr*m-tråden om hur brottsoffret:s ansikte och huvud såg ut vilket jag gjorde en tid, före det, att Kammaråklagaren Å*a H*ding slutligen gick ut med sin berättelse till allmänheten.

■ 5: ) Beträffande vad jag tidigare skrivit om brottsoffret L*na Wesstr*m:s en knäskål och det tillhygget som brukades av gärningspersonen vid det aktuella tillfället, det har du tidigare fått en noggrann förklaring till.

Till ovan skrivet: Du har klart och tydligt visat att du inte tar till dig vad jag tidigare har förklarat gällande ditt osannfärdiga påstående beträffande gärningspersonen och tillhygget samt L*na Wesstr*m:s ena knäskål.
Du bryr dig inte, du går din egen väg, enbart för att mucka gräl i L*na Wesstr*m-tråden med mig som din medpostare.

■ 6: ) Jag kommer senare framåt att återkomma till just dessa två flickor som kom gåendes med sina cyklar och tills dess, får du helt enkelt vara god att vänta.

Mvh/JM.

Nja. Att påpeka att en skribent far med osanningar och konfrontera denne med egna påståenden är knappast att "mucka gräl". Det är liksom inte mitt fel att du tvångsmässigt ljuger och tramsar sönder mordtrådar.

I övrigt tycker jag att du ska visa offren i den här historien lite respekt och sluta förstöra tråden. Sök hjälp.
Citera
2021-08-27, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är BS som Ls flying monkeys sprider i tråden. Hon mördades för att hon vägrade släppa SD och för att hon gav sig på HD.
Se där. Då kan du ju släppa alternativa gärningspersoner. Du har just pekat ut SD med HD i centrum. 👍

Du missar dock en hel del.
Saken är den att SD är lika bindande ang LW. Han släpper inte henne heller och de har sex på hans jobb helgen innan mord.

Du missar även hur HD beter sig.
Ljuger och ligger. Framställer sig som ett offer, tuggar om brist på tillit med är otrogen i äktenskapet, tar gift man och ljuger fortsatt om sexet.

Så skärp dig med ditt enögda projicerande.
De är tre personer i ett triangeldrama varav värst är den som ser död som lösning på problem - och det är för djävligt om det även finns pådrivande krafter bakom.
Citera
2021-08-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nja. Att påpeka att en skribent far med osanningar och konfrontera denne med egna påståenden är knappast att "mucka gräl". Det är liksom inte mitt fel att du tvångsmässigt ljuger och tramsar sönder mordtrådar.

I övrigt tycker jag att du ska visa offren i den här historien lite respekt och sluta förstöra tråden. Sök hjälp.
h
Senast redigerad av Grubbelman 2021-08-27 kl. 14:48.
Citera
2021-08-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon sa själv att hon var galet kär i SD. Därför tror jag inte på att hon gått vidare.
Det handlar om när i tiden, du är helt insnöad, uppenbarligen
Citera
2021-08-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ingen anledning att tro att det handlade om geocashing. Hon var dessutom mycket angelägen om att bli klar med presenterna.
Nä, någon som hon hoppades skulle komma trots diffusa svar till henne har överraskat henne mitt i arbetet. Knackat på fönstret, som han brukade.
Det kan vara georelaterat, iallra högsta grad, iom Stefan påkallar hennes uppmärksamhet, säger sig ha riggat för hennes kommande cache, home soft home, att han kan hjälpa henne att få upp den, hopp i skorna, det går fort. Väl på plats går allt överstyr.
Jag är övertygad om att HD var vid planket, hon såg in till Lena. Hade koll.
Hon ville att Lena skulle försvinna från hennes liv.
Så hon var där, eller kom dit och slog med domkraftskaftet, det är min övertygelse.
Stefan hade nog tänkt hota henne, men HD tog chansen, trodde att de skulle ha sex och gjorde slag i saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in