2021-08-27, 08:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag inte alls. Nope.

"Galet kär i SD" är hennes egna ord.
Citera
2021-08-27, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lärt sig att inte ha förhållanden med gifta män.
Lärt sig att inte lägga tid och energi på meningslösa saker, som GC, för att få bekräftelse och ära från andra.
Lärt sig att inte slösa bort sitt liv på en man som inte älskade henne.
Lärt sig att visa respekt för andra människor.
Lärt sig att hon inte hade rätt att bestämma över andra människor.
Lärt sig att världen inte kretsar runt henne.
Lärt sig att komma ihåg att hennes tre barn rimligen borde ha betytt mer än den minst sagt sunkiga relationen hon under åratal hade med en man som inte brydde sig det minsta om henne.
Citera
2021-08-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att det allra mesta som har kommit fram om MGM och den före detta MGK inte är något annat än hörsägen och byskvaller från folk som vill MGM och den före detta MGK väldigt illa, folk som har agg mot dom av någon egendomlig anledning.

Jag tror i själva verket att MGM är en mycket rättfärdig person som alltid gör det rätta, jag tror att MGM är väldigt rättsinnad och sålunda är en person som tänker rätt och som alltid har riktiga åsikter, jag tror även att MGM är en rättskaffens person, det vill säga att MGM är rättrådig, laglydig och etisk samt ärlig.

Jag tror även att det faktiskt var BO:et som fördärvade MGM och den före detta MGK:s äktenskap. BO:et hade gett sig katten på att få MGM helt och hållet för sig själv trotts att BO:et var fullt medveten om att MGM var gift och hade två barn. Jag tror att MGM har fått utstå mycket lidande på grund av att BO:et inte ville lämna MGM och dennes äktenskap i fred.

U. separerade sig från BO:et på grund av att BO:et hade ett onormalt beteende och inte gick att leva med under normal förhållanden, så även U. fick nog utstå en hel del obehag från BO:et då dom levde tillsammans.

Som jag tidigare sagt så är jag nu mera mycket övertygad om att MVM och huvamannen ligger bakom detta mordet på BO:et och att både huvamannen och MVM kände BO:et väldigt väl.

Mvh/ @JokerMannen

Inlägg 2020-06-21 kl 18.26 sid 8988

Märkligt inlägg från någon som säger sig ha insyn i utredningen från början!

Vad jag har sett så var inte dessa (MVM och huvamannen) av något större intresse i utredningen.

Du skriver att du är/var vän med LW.

Vid denna tid (2020) gör du ett inlägg ang LW "som man bäddar får man ligga" (bland allt skit du skrev om LW).

Blev ni vänner efter hennes död?
Citera
2021-08-27, 08:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var återigen STEFAN som inte kunde leva med tanken att förlora sitt övertag om Lena. Desdutom hade H lämnat honom i skrift genom äktenskapsskillnad samt bokstavligen genom egen lägenhet
Citat:
Det var återigen STEFAN som inte kunde leva med tanken att förlora sitt övertag om Lena.

Det är BS som Ls flying monkeys sprider i tråden. Hon mördades för att hon vägrade släppa SD och för att hon gav sig på HD.
Citera
2021-08-27, 08:57
Medlem
Reviewss avatar
Exempel på SD:s loggtexter där det verkar klia i fingrarna på honom; vissa saker måste få bli sagda, om än mellan raderna.

4 sept -18: "two devils and their knees..." https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2bcade33-90fd-409b-99d1-948f055a3d80_l.jpg

Känsla av samhörighet?

25 juli -18: "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge?"

FTF-jakt som syftar på H:s målmedvetna loggande av FTF:er, inklusive "Ord som beskriver världen", för att uppnå en obruten serie inför USA-resan?

12 maj -19: "Passerade hindret lätt och började söka av. Hann riva mig i huvudet ett par gånger, men efter ett par minuter eller så var den lilla jäkeln i mina händer. Tack för cachen!"

Platsen påminner om brottsplatsens omgivning med stängsel och motorväg. Två dagar innan årsdagen.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/11096211-ea44-46f0-b148-6c45c1a0e891.jpg

21:47 "infångad": https://coord.info/GLYMXAG1
22:07 "tagen": https://coord.info/GLYMXKRH

7 sept -18: "A place I will remember a long time. We walked in to the place and tried to take in everything. It was hard. So many lifes. So many humans. Took the obligatory photo and started to walk back. Had a look in the app again, but saw that the picture was gone for just me. I ran back without Systerhax and took a new photo with the official GC-app. Checked one more time that the picture was stil there after pressing save. Everything looked ok. But now, when I'm creating the online log from the draft, there is no picture attached. Think it might has something to do with the poor reception in that area. Enclose a print screen from my google timeline. It shows that we were there 12 minutes on the right location. Hope it's ok. TFTC"

Hur lång tid uppehöll han sig bakom planket den 14 maj? 12 min.
Dålig täckning i området den 7 sept, likaså den 14 maj.
Citera
2021-08-27, 08:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"

@ Jokermannen ❗

Så klart du var på fyndplatsen och såg LW:s kropp. Iklädd trenchcoat och med ett sömnhärjat, sorgset ansiktsuttryck a'la Rolf Lassgård kan tänkas.

Fråga: vad hände med alla dom där klädesplaggen du såg på fyndplatsen? Och tror du att dom hade flyttat LW så att hon låg på mage när du fick se henne, och inte på sidan såsom hon låg när hon hittades?

Men din initierade kunskap om att LW:s ansikte var "sönderslaget och uppsvullet" imponerar. Vem kunde ana det när vi bara visste att hon blivit "utsatt för kraftigt yttre våld"?

Hur var det med knäskålarna då, som du i din första - initierade - mordskildring utsatte för kraftigt våld så att offret "sjönk ner på knä"?

Men ok: orkar inte gräva i din posthistorik mer (kilometervis med svammel), så jag är villig att ge dig ett påstående som sedan bekräftats: de efterlysta cykelvittnena identifierades. Grymt! 👍
Senast redigerad av Betongbaletten 2021-08-27 kl. 09:01.
Citera
2021-08-27, 09:11
Medlem
Stefans senaste inloggning på sin geocachesida var 08/26/2021 lever liket? Vem kan tänkas vara och fiffla med hans sida? En vild gissning?
Citera
2021-08-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Exempel på SD:s loggtexter där det verkar klia i fingrarna på honom; vissa saker måste få bli sagda, om än mellan raderna.

4 sept -18: "two devils and their knees..." https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2bcade33-90fd-409b-99d1-948f055a3d80_l.jpg

Känsla av samhörighet?

25 juli -18: "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge?"

FTF-jakt som syftar på H:s målmedvetna loggande av FTF:er, inklusive "Ord som beskriver världen", för att uppnå en obruten serie inför USA-resan?

12 maj -19: "Passerade hindret lätt och började söka av. Hann riva mig i huvudet ett par gånger, men efter ett par minuter eller så var den lilla jäkeln i mina händer. Tack för cachen!"

Platsen påminner om brottsplatsens omgivning med stängsel och motorväg. Två dagar innan årsdagen.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/11096211-ea44-46f0-b148-6c45c1a0e891.jpg

21:47 "infångad": https://coord.info/GLYMXAG1
22:07 "tagen": https://coord.info/GLYMXKRH

7 sept -18: "A place I will remember a long time. We walked in to the place and tried to take in everything. It was hard. So many lifes. So many humans. Took the obligatory photo and started to walk back. Had a look in the app again, but saw that the picture was gone for just me. I ran back without Systerhax and took a new photo with the official GC-app. Checked one more time that the picture was stil there after pressing save. Everything looked ok. But now, when I'm creating the online log from the draft, there is no picture attached. Think it might has something to do with the poor reception in that area. Enclose a print screen from my google timeline. It shows that we were there 12 minutes on the right location. Hope it's ok. TFTC"

Hur lång tid uppehöll han sig bakom planket den 14 maj? 12 min.
Dålig täckning i området den 7 sept, likaså den 14 maj.
Han gillade att skriva mllan raderna, så detta är en typ av erkännande.
Helt i stil med Stefan
Citera
2021-08-27, 09:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om du läser LWs konversationer med SD och andra vid den tiden så ser du att hon enbart ville reta SD och HD.

Det blev konsekvensen av att hon jobbat tillsammans med älskaren när frun avslöjade dem. Men LW ville inte ta konsekvenser. Hon skyllde istället ifrån sig på andra. Lite självrannsakan hade varit nyttigare.

Du verkar ha koll på var man kan läsa om det.
Skulle du kunna hinta om i vilken AB jag kan hitta det, om du har det aktuellt.

(Det vore intressant att läsa konversation runt dessa aktuella datum, men på min hårddisk, både fysisk och mental, är det lite oordning just nu.)
Citera
2021-08-27, 09:39
Medlem
Citat:
Du är ju inte klok. Hon var galet kär i honom och vägrade släppa honom. Därför mördades hon.

Samma händelser med en normal man och hon hade varit vid liv. Tyvärr visade sig SD vara en sjuk människa.
Citera
2021-08-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
@JokerMannen, en sak som skiljer 'dalaans' uppgifter från dina egna och 'Moralensväktares' är att de nya uppgifter som 'dalaan' förde in i tråden (att polisen larmades om skrik under natten) senare visade sig vara riktiga.

Åtminstone har inte jag sett några unika uppgifter från dig eller MV som sedan har bekräftats, men jag kanske har missat något?
Kanske tänker du: ”Hur skall vi veta att ett budskap inte kommer från Herren?” När profeten har talat i Herrens namn men hans ord inte slår in och går i uppfyllelse, då kommer det budskapet inte från Herren.
Femte Mosebok 18:20-22

Ytterligare ett inlägg från ts Draifos...

Som visar ev trovärdighet och hur olika de uppfattats tidigt i tråden.

Vid den tiden var det dalaan som hade det största förtroendet... och som enl mig står sig fortfarande.
Citera
2021-08-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag just läst om förhör med AW.
Det stämmer inte riktigt det du skriver.
AW hör att LW låser dörren.
Sen hör han att hon borstar tänderna.
Hon låser alltså inifrån.
Så enkelt var det inte. Förhöret kan tolkas på två olika sätt.
Version 1. Låser dörren sen borstar tänderna.
Version 2. Borstar tänderna först sen låser dörren.
Den andra versionen är mer troligt eftersom om man utgår från version 1 då måste hon öppnat kodlåset för att ta sig ut.
Då skulle i så fall barnet hört det oxå.
Tidsintervallet i så fall är väldigt tight.
Så att säga version 2 låter met rimligt.
Det finns åtminstone god anledning att tvivla på version 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in