2021-08-27, 13:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Matrix och matrix. Ska man läsa vad som står utan att lägga till känslor får du gärna förklara hur du tolkar meningen:

"facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses."

Själv tycker jag det betyder att man ska ha ett test som kan upptäcka och skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus. Det skulle alltså kunna betyda att PCR-testet man haft tidigare inte kan skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus. Som sagt, gör gärna ett försök att översätta meningen och förklara hur du får det till att bekräfta att PCR testet kunde skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus, för att i min värld skulle det kunna betyda bägge och, dom har helt enkelt lämnat det öppet för tolkning istället för att vara tydliga.
PCR-tekniken används sedan 30 år, bla. i rättsmedicinska undersökningar, så nog är tekniken kapabel att skilja mellan influensavirus och coronavirus som är helt olika varandra.
Citera
2021-08-27, 13:10
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag undrar också vad du just du menar med att isolera viruset.
Just darorer fungerar inte alls för att isolera ett virus enligt vad man vanligtvis menar med isolera ett virus, därav frågan.

Intressant att du säger det för mig veterligen är det just genom en datorsimulering som man isolerat Sars Cov-2, och på inga andra sätt.

Så, hur vet du att Sars Cov-2 existerar?
Citera
2021-08-27, 13:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Har man isolerat Sars-Cov2 som INTE är en datorsimulering, ja eller nej?

Jag vet inte ens vad du menar med den frågan. Men man tar en provsticka och svabbar i nasi pharynx och sen gör man en helgenomsekvensering så att man ser vilken typ av virus det är.
Citera
2021-08-27, 13:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Matrix och matrix. Ska man läsa vad som står utan att lägga till känslor får du gärna förklara hur du tolkar meningen:

"facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses."

Själv tycker jag det betyder att man ska ha ett test som kan upptäcka och skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus. Det skulle alltså kunna betyda att PCR-testet man haft tidigare inte kan skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus. Som sagt, gör gärna ett försök att översätta meningen och förklara hur du får det till att bekräfta att PCR testet kunde skilja på SARS-COV-2 och Influensa virus, för att i min värld skulle det kunna betyda bägge och, dom har helt enkelt lämnat det öppet för tolkning istället för att vara tydliga.

”Bevis” som verkar stödja konspirationsteorin är en av flera ingredienser för att lura folk att tro på konspirationsteorier.

Avsikten med dokumentet är att man ska läsa och förstå hela innehållet, inte att man ska plocka ut en enstaka mening, översätta den till svenska och sedan tolka den så att det passar det man tror på.
Citera
2021-08-27, 13:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ett antikroppstest gör du också bara en gång. Har du antikroppar efter genomgången sjukdom så har du med stor sannolikhet T-cells immunitet också. Enda anledningen att göra ett T-cellstest är ju om du var sjuk förra våren och dina antikroppar har spolats ut och du vill veta om det var covid19 du drabbades av då. Det är gratis att vaccinera sig.

Hur många gör dessa tester en gång på en skala? Personligen har jag bara gjort 3 tester totalt. Covidtest, antikroppstest och T-celler. Mer än så tänker jag inte testa mig. Nu får det vara nog med dårskaperna.
Citera
2021-08-27, 13:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur många gör dessa tester en gång på en skala? Personligen har jag bara gjort 3 tester totalt. Covidtest, antikroppstest och T-celler. Mer än så tänker jag inte testa mig. Nu får det vara nog med dårskaperna.

Jag har gjort ett antikroppstest förra sommaren och ett covidtest, nu har jag vaccinerat mig. Du verkar helt slutkörd av ditt testande.
Citera
2021-08-27, 13:20
Medlem
Läser att Danmark nu planerar ta bort i stort sett alla restriktioner.
Ett steg mot ny hantering där man inser att detta virus blir vi inte av med?
Ett sjifte mot att koncentrera sig på riskgrupperna istället för hela samhället?
Citera
2021-08-27, 13:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har gjort ett antikroppstest förra sommaren och ett covidtest, nu har jag vaccinerat mig. Du verkar helt slutkörd av ditt testande.

Ja jag vill inte bidra mer till denna cirkus. Om alla skulle sluta testa sig skulle "pandemin" klinga av sannolikt. Finns ingen anledning att rapportera anta case, när det finns vacciner som fungerar och nästan ingen ligger på sjukan längre.
Citera
2021-08-27, 13:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant utveckling i Danmark tack vare deras höga vaccinationstäckning. Å andra sidan har alltid Danmark varit snabbare än Sverige på att öppna upp när smittspridningen är låg. Om inget dramatiskt händer i höst i Danmark så kanske Sverige kan göra likadant.

Man undrar vad stjärnorna i vetcov säger om galningarna i Danmark nu..
Citera
2021-08-27, 13:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Intressant att du säger det för mig veterligen är det just genom en datorsimulering som man isolerat Sars Cov-2, och på inga andra sätt.

Så, hur vet du att Sars Cov-2 existerar?
Du vet uppenbarligen inte hur man isolerar ett virus eller vad det innebär.

När man isolerar ett virus gör man i princip samma sak som när man isolerar en människa, man "plockar ut" viruset och "stänger in det" så att man bara har just det viruset man vill studera. När man gjort det kan man odla fram mera virus av just den sortens virus man isolerat.

Detta är ett typiskt laboratoriearbete och en dator har man ingen nytta av.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-27 kl. 13:39.
Citera
2021-08-27, 13:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Läser att Danmark nu planerar ta bort i stort sett alla restriktioner.
Ett steg mot ny hantering där man inser att detta virus blir vi inte av med?
Ett sjifte mot att koncentrera sig på riskgrupperna istället för hela samhället?
Det handlar ju om att man anser sig fått kontroll på smittan tack vare hög vaccineringsgrad. 80% av alla från 12 år är nu fullvaccinerade
Citera
2021-08-27, 13:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant utveckling i Danmark tack vare deras höga vaccinationstäckning. Å andra sidan har alltid Danmark varit snabbare än Sverige på att öppna upp när smittspridningen är låg. Om inget dramatiskt händer i höst i Danmark så kanske Sverige kan göra likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Man undrar vad stjärnorna i vetcov säger om galningarna i Danmark nu..
Det är uppenbart att man inte klarar av att fatta snabba beslut i regeringen och på FoHM.
Danmark har varit steget före Sverige hela tiden, eller det är mera så att Danmark gått i mål när Sverige knappt gått ur startblocken.

Det ska bli intressant att läsa vad coronakommisionen kommer fram till om regeringens och myndigheternas extrema saktfärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in