2021-08-27, 09:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vaccinet är en bluff som inte fungerar.. Jo tjena..

Hur förklarar folie-gänget detta?
Tillfälligheter? Konspiration?

”Statistik från Västra Götalandsregionen visar att ingen av de som vårdades med covid-19 på regionens intensivvårdsavdelningar i juni och juli var fullvaccinerad, rapporterar P4 Göteborg.
Av de som vårdades utanför iva var 73 procent ovaccinerade.
– Blir man sjukhusfall och svårt sjuk, då är det i princip att man inte är vaccinerad, säger regionens smittskyddsläkare Peter Nolskog till P4-kanalen.”

Jag skulle vilja se djupare statistik på det där.

Hur många av de inlagda hade genomgått infektion tidigare?
BMI?
Bakomliggande sjukdomar?

Att bara dela upp i vaccinerade och ovaccinerade säger ingenting och stinker propaganda.

Visst är det bra att riskgrupper vaccinerar sig, men att de som redan haft sjukdomen ska göra det är inte lika självklart.

Tvärtom verkar det som att naturlig immunitet ger ett mycket bättre skydd än vaccinerna.

Och det är inte så lite bättre enligt en studie från israel...

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1

Vad det borde pratas om är hur vi kan bli av med de onödiga bakomliggande sjukdomarna..

https://www.cdc.gov/pcd/issues/2021/21_0123.htm
Citera
2021-08-27, 09:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De finns, i början på epidemin såg jag en familj där alla hade visir och munskydd, ganska små barn, det var nästan läge att göra en orosanmälan. Jag hoppas att de för barnens skull har lugnat ner sig.

Jag har sett många barn med munskydd. Finns ju barn som är rädda för viruset och inte vill få sina liv förstörda med ett okänt kinesiskt fladdermusvirus. Vi måste ta deras rädsla och oro på allvar och själva göra det bästa för att skydda oss. Ett bra sätt är att vaccinera oss.
Citera
2021-08-27, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är samma teorier som brukar föras fram rörande vaccinet, bland annat av dig. De som lyckades göra barn förra året var sannolikt oinfekterade. Har du gamla antikroppar är det inte säkert att de kommer hjälpa mot ett muterat virus.

Nej man behöver förmodligen uppdatera immunförsvaret regelbundet genom exponering, likt andra coronavirus som cirkulerar. Som sir Andrew Pollard, direktör vid oxford vaccine group uttrycker det:

”Ultimately what happened with these other coronaviruses is that although you get a gradual escape, because we are getting re-infected so frequently, we actually keep up.”

De som bygger upp ett bra immunförsvar tidigt kommer ha stor nytta i framtiden. Vissa gömmer sig och försöker boosta immunförsvaret med ett 50% effektivt vaccin. Time will tell.
Citera
2021-08-27, 09:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Nej man behöver förmodligen uppdatera immunförsvaret regelbundet genom exponering, likt andra coronavirus som cirkulerar. Som sir Andrew Pollard, direktör vid oxford vaccine group uttrycker det:

”Ultimately what happened with these other coronaviruses is that although you get a gradual escape, because we are getting re-infected so frequently, we actually keep up.”

De som bygger upp ett bra immunförsvar tidigt kommer ha stor nytta i framtiden. Vissa gömmer sig och försöker boosta immunförsvaret med ett 50% effektivt vaccin. Time will tell.

Japp. Time will tell. I dagsläget är 99% av de som nu läggs in på sjukhus, IVA och sedan avlider ovaccinerade. Om förhållandet blir det omvända i framtiden återstår att se, men jag tvivlar - starkt.
Citera
2021-08-27, 09:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Nu var det inte mig du svarade men jag känner mig manad att svara här.

Du har ingen pålitlig källa men skriver att det knappast är svårt att räkna ut vilken grupp som importerar covid.

Du baserar det på att några av dina vänner vaccinerat sig för att kunna resa och så antar du att "högfrekvensresenärer" inte orkar testa sig inför varje resa och därför måste vara vaccinerade. Förstår jag rätt?

Det är mycket antaganden här, inga som helst källor eller grunder att stå på utan enbart dina personliga åsikter och möjliga "spaningar" i din bekantskapskrets.

Dessutom kastade du ur dig felaktigheter i inlägget innan. Okunskap eller försöker du medvetet sprida felaktigheter?

Vill du spekulera så lägg till "Jag tror det är...", "Enligt mina personliga spaningar ser det ut att vara..."

Nu framstår du bara som ytterligare en arg antivaxxare som är skraj och förbannad på samhället vilket du kanske inte är.

Önskar dig en trevlig fredag.
Jag önskar dig det samma, och man får såklart svara på vilka inlägg man vill.

Nu gör jag absolut ingen hemlighet av att jag inte tänker delta i det pågående vaccin-experimentet, så om det kvalificerar mig som "antivaxxare" skall jag fortsättningsvis, med stolthet titulera mig som det.

Däremot är jag varken skraj eller förbannad på samhället. Jag lever mitt liv precis som vanligt och kunde inte bry mig mindre om pandemin. Däremot tycker jag det är djupt beklagligt att man i det här skedet förstör samhället med alla meningslösa restriktioner.
Hade man gjort det i början av pandemin, när vi inte hade en aning om hur farlig sjukdomen egentligen är, skulle jag haft full förståelse för det. Det skulle till och med varit önskvärt, men i inledningsskedet var det "tvätta händerna" som gällde.
Citera
2021-08-27, 09:50
Medlem
Sunimods avatar
Här är aktuella uppgifter om hur viktigt det är att vaccinera sig.
Motståndarna till vaccinet ser givetvis andra ord och siffror än vad som står i rapporten.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/
Citera
2021-08-27, 09:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Japp. Time will tell. I dagsläget är 99% av de som nu läggs in på sjukhus, IVA och sedan avlider ovaccinerade. Om förhållandet blir det omvända i framtiden återstår att se, men jag tvivlar - starkt.
Det där är helt enkelt inte sant. Senaste siffrorna jag såg är från Israel, och där är numera majoriteten av de intensivvårdade och avlidna fullvaccinerade.
Citera
2021-08-27, 09:54
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
99% tror jag inte stämmer.

Enligt Johan Carlson tidigare i dag så är 90% av de alvarligt sjuka ovaccinerade.
– Israel sticker ju ut, och inger viss oro. Men vi ser inte det här i andra länder, säger Carlson och framhåller att 90 procent av de allvarligt sjuka i Sverige är ovaccinerade.
https://www.svd.se/johan-carlson-tidsfraga-innan-sverige-kan-oppna

Om man tittar på SIR under augusti så är 82% ovaccinerade av de som vårdas på IVA. 5% är dok okänt.

Av de som då avled på IVA i augusti så är 60% ovaccinerade, 20% fullvaccinerade och 20% okänt.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.vtfstart

99% är en överdrift. Johan Carlsons 90% är också lite överdrivet men ganska nära.
Citera
2021-08-27, 09:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det där är helt enkelt inte sant. Senaste siffrorna jag såg är från Israel, och där är numera majoriteten av de intensivvårdade och avlidna fullvaccinerade.

Intressant. Har du någon länk? Såg siffror från Sverige och där var det inte en käft under 60 som behövde vård fullvaccinerad.
Citera
2021-08-27, 09:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
99% tror jag inte stämmer.

Enligt Johan Carlson tidigare i dag så är 90% av de alvarligt sjuka ovaccinerade.
– Israel sticker ju ut, och inger viss oro. Men vi ser inte det här i andra länder, säger Carlson och framhåller att 90 procent av de allvarligt sjuka i Sverige är ovaccinerade.
https://www.svd.se/johan-carlson-tidsfraga-innan-sverige-kan-oppna

Om man tittar på SIR under augusti så är 82% ovaccinerade av de som vårdas på IVA. 5% är dok okänt.

Av de som då avled på IVA i augusti så är 60% ovaccinerade, 20% fullvaccinerade och 20% okänt.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.vtfstart

99% är en överdrift. Johan Carlsons 90% är också lite överdrivet men ganska nära.

Jag kan köpa 90% på totalnivå. Sedan ska man komma ihåg att vaccinen biter sämre på äldre människor. Tittar man under 60 år fanns det för en tid sedan inte ett enda fall av person på IVA som var fullvaccinerad.
Citera
2021-08-27, 10:04
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag kan köpa 90% på totalnivå. Sedan ska man komma ihåg att vaccinen biter sämre på äldre människor. Tittar man under 60 år fanns det för en tid sedan inte ett enda fall av person på IVA som var fullvaccinerad.

Jag var tvungen och titta. Det stämmer fortfarande.

I augusti personer under 60 år på IVA enligt SIR så är 86,9% ovaccinerade, 0% fullvaccinerade och 6,6% ofullständigt vaccinerade och slutligen 6,6% okänt.

De som avled som var under 60 år under augusti var 100% ovaccinerade.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-08-27 kl. 10:11.
Citera
2021-08-27, 10:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Nej, viruset eller mutationer har ännu inte isolerats förutom i datorsimulering. Detta vet vi eftersom Alberta provinsen i Kanada öppnade upp sin lockdown av den enkla anledningen att staten inte kunde bevisa att viruset ö.h.t existerar.

Hur kommer det sig att Sverige, utan masker och lockdown inte har en massa likhögar eller fulla sjukhus?
Vet du vad det innebär att isolera ett virus????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in