Citat:
Ursprungligen postat av
Enelalm
Nu var det inte mig du svarade men jag känner mig manad att svara här.
Du har ingen pålitlig källa men skriver att det knappast är svårt att räkna ut vilken grupp som importerar covid.
Du baserar det på att några av dina vänner vaccinerat sig för att kunna resa och så antar du att "högfrekvensresenärer" inte orkar testa sig inför varje resa och därför måste vara vaccinerade. Förstår jag rätt?
Det är mycket antaganden här, inga som helst källor eller grunder att stå på utan enbart dina personliga åsikter och möjliga "spaningar" i din bekantskapskrets.
Dessutom kastade du ur dig felaktigheter i inlägget innan. Okunskap eller försöker du medvetet sprida felaktigheter?
Vill du spekulera så lägg till "Jag tror det är...", "Enligt mina personliga spaningar ser det ut att vara..."
Nu framstår du bara som ytterligare en arg antivaxxare som är skraj och förbannad på samhället vilket du kanske inte är.
Önskar dig en trevlig fredag.
Jag önskar dig det samma, och man får såklart svara på vilka inlägg man vill.
Nu gör jag absolut ingen hemlighet av att jag inte tänker delta i det pågående vaccin-experimentet, så om det kvalificerar mig som "antivaxxare" skall jag fortsättningsvis, med stolthet titulera mig som det.
Däremot är jag varken skraj eller förbannad på samhället. Jag lever mitt liv precis som vanligt och kunde inte bry mig mindre om pandemin. Däremot tycker jag det är djupt beklagligt att man i det här skedet förstör samhället med alla meningslösa restriktioner.
Hade man gjort det
i början av pandemin, när vi inte hade en aning om hur farlig sjukdomen egentligen är, skulle jag haft full förståelse för det. Det skulle till och med varit önskvärt, men i inledningsskedet var det "tvätta händerna" som gällde.