2021-08-26, 20:06
Medlem
horses avatar
Hej,

skulle torka mitt tjack i mikron, nu när jag tar ut det ser det ut som det bildats kristaller/glasbitar i.

Vad fan kan det vara och är det safe att stoppa i näsan?
Citera
2021-08-26, 21:29
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianTheLucid
Jag har fått tag på något kletigt vitt tjack nu och jag vet inte vad det är för något och hur man använder det? Har en extrem affelukt också så dubbelzip behövs. Kan någon förklara? Har bara hanterat torrt vitt eller gult tidigare.

Du har fått det rått och blöt, det du ska göra är att skära upp zippåsen med affet skrapa av allting så gott det går ner på en talrik eller någon plan yta som du sedan kan få upp det lätt också. Smeta/bre ut det så gott det går med ett kort eller kniv så det blir en tunn fin yta tjack. Låt det ligga i rumstemperatur tills det har torkat.
Alternativt köra det i mikron om du inte orkar vänta går alldeles utmärkt det med.
Citera
2021-08-27, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Hej,

skulle torka mitt tjack i mikron, nu när jag tar ut det ser det ut som det bildats kristaller/glasbitar i.

Vad fan kan det vara och är det safe att stoppa i näsan?
Det går inte att köra i micron, du värmer bara tallriken i micron och sedan lägger upp på en tallrik för att skynda på torknings processen.
Hur länge körde du det i micron? De gånger det klantats till det här har det exploderat inom en minut.

Det är så mycket olika precursors och cutting agents i nu för tiden så jag vet inte vilken av dessa som bildar kristaller om det värms i micron.

Men om du ger mig en beskrivning på hur länge, typ av tallrik (ja, det gör skillnad) och hur hög värme du körde på så kan jag försöka ta reda på det.
Citera
2021-08-27, 05:44
Medlem
Är det någon som vet vad som stannar kvar efter en dubbel aceton tvätt?
Enligt de ytterst opålitliga hemma testning reagents så fick jag kvar Amph och någon från 2C familjen.
Citera
2021-08-27, 08:36
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Är det någon som vet vad som stannar kvar efter en dubbel aceton tvätt?
Enligt de ytterst opålitliga hemma testning reagents så fick jag kvar Amph och någon från 2C familjen.

Det som stannar kvar är det som inte löser sig i aceton. Men det var väl rätt uppenbart :P

Amfetamin och de flesta RCs b.la.
Citera
2021-08-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianTheLucid
Jag har fått tag på något kletigt vitt tjack nu och jag vet inte vad det är för något och hur man använder det? Har en extrem affelukt också så dubbelzip behövs. Kan någon förklara? Har bara hanterat torrt vitt eller gult tidigare.

Jag skulle rekommendera att lägga in det i frysen ett tag. Sedan när tjacket fryst kan du börja dela upp det. Ett annat alternativ är att helt enkelt ta en tesked och skopa upp önskad mängd för att sedermera svälja det.
Senast redigerad av MbNa 2021-08-29 kl. 01:15.
Citera
2021-08-29, 14:32
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Det går inte att köra i micron, du värmer bara tallriken i micron och sedan lägger upp på en tallrik för att skynda på torknings processen.
Hur länge körde du det i micron? De gånger det klantats till det här har det exploderat inom en minut.

Det är så mycket olika precursors och cutting agents i nu för tiden så jag vet inte vilken av dessa som bildar kristaller om det värms i micron.

Men om du ger mig en beskrivning på hur länge, typ av tallrik (ja, det gör skillnad) och hur hög värme du körde på så kan jag försöka ta reda på det.

typ 5min 600w på Ikea tallrik i porslin?.

Du menar att det hade kunnat smälla?

https://anonfiles.com/fez0f0Eau7/unnamed_jpg

Ser ut sådär.
Citera
2021-08-29, 15:59
Medlem
19As avatar
Det var då en jävla massa krånglande med frysboxar, mikrovågsugnar och jag vet inte allt.

För er som inte hajjade Xanyo’s beskrivning följer nedan en utökad beskrivning på lätt tjackpundarsvenska:

Börja med att tömma påsen på tjack, t.ex med en sked. Eller slita sönder den och skrapa ur den så gott det går. Tjacket läggs sedan på en tallrik, glasskiva eller annan lämplig plan yta. Eventuellt skrapa av de tjackrester som fastnat på det verktyg som använts .Lägg sedan undan påsen och låt de sista resterna du inte fick loss torka för sig själv utan inblandning av maskiner, processer och trolleri. Den ska bara ligga helt naturellt på bordet.

*
Nu när tjacksmeten ligger på sin plana yta, smeta ut klumpen med t.ex ett plastkort. Precis på samma sätt som du spacklar en vägg: https://imgur.com/a/nTwsYJB
Ju tunnare desto bättre. Låt tjacket vila ett par minuter. I vanlig sensommarsvensk rumstemperatur.
Tag sedan ett plastkort eller knivblad (typ brytbladskniv, ej smörkniv) och skrapa loss tjacket från ytan. Skrapa ihop en hög och hacka det så det börjar anta pulverform.
Är det fortfarande för klibbigt/blött? Gå tillbaka till asterisken ovan och repetera stegen en eller flera gånger tills du är nöjd.

Under tiden du krånglat med att smeta och hacka så har de sista resterna i påsen torkat tillräckligt så du kan bara knöla ihop den och gnugga den i händerna så lossnar de sista resterna ur den. Töm ut den lilla mängd pulver som bildats i förpackningen och blanda ihop med tjacket du tidigare smetade ut och hackade ner till pulver.

Alternativt knyt ett snöre i den och använd den på samma sätt som en te-påse används idtället för att gnugga. I med påsen i någon slags behållare innehållandes vätska som sedan dricks upp av den person som önskar sig ett amfetaminrus. HÅLL I SNÖRET!!
Citera
2021-08-30, 09:09
Medlem
napsterspys avatar

Jag brukar köra aceton tvätt först innan jag går genom de steg du beskrev.
Citera
2021-08-30, 09:27
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy

Jag brukar köra aceton tvätt först innan jag går genom de steg du beskrev.

Det kanske är lite för tidigt att gå igenom den processen.
Jag tänker att eftersom senaste sidorna har handlat om hur man ska plocka ut sin vara från den lilla påsen så är det på tok för riskabelt att blanda in brandfarliga kemikalier, lättantändliga filter mm.

Det har känts lite som: https://i.imgur.com/SjXeIdr.png
Citera
2021-08-30, 23:27
Medlem
Tänkte beställa amfetamin på FS för första gången. Behöver energi och få mycket gjort men vill bara hålla igång en dag och förhoppningsvis sova på natten. Behöver tentaplugga och göra diverse renoveringar i lägenheten men vill bara ha EN dag med tempo. Hur mycket är bra att börja med och hur länge bör energin vara igång? Riskerar jag en AT på en liten dos?
Behöver lite feedback och förslag om hur jag ska göra. Vill inte vara vaken i över ett dygn. Tar hellre amfetamin två separata tillfällen med nyktra dagar emellan. Funkar det?
Citera
2021-08-30, 23:47
Medlem
Skölj ner en 0.1a och testa bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här