2021-08-26, 23:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Varför då? Smittan finns ju redan precis överallt, och de som är ängsliga har ju redan vaccinerat sig. Varför har vi över huvud taget några restriktioner kvar kan man undra...
Det är ju på order av Illuminati, eller om det kanske är för att hålla smittspridningen nere så att vården får lite lugn och ro.
Citera
2021-08-26, 23:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju på order av Illuminati, eller om det kanske är för att hålla smittspridningen nere så att vården får lite lugn och ro.
Men det är ju vaccinerade personer som kan resa fritt, då måste det ju vara de som drar hem smitta och inte vi ovaccinerade som vackert får stanna hemma? Eller hur var det nu med vaccinerna, fungerar de för att bromsa smittspridningen eller inte?
Citera
2021-08-27, 00:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Smittspridningen är samma som förra året vid samma tidpunkt eller värre.

Jag frågor ”varför värre”, ” säg inte ”deltan”” du säger: ”delta”. Jag säger, ”delta” är BS, vaccinen fungerar inte” ” du säger lalalalala vaccinet är effektivt”.

Du är efterbliven.
Du vägrar att inse att en SARS-COV2 variant som resulterar i 1000 gånger fler viruspartiklar i luftvägarna i början av en infektion, i jämförelse med det ursprungliga SARS-COV2 viruset, naturligtvis, resulterar i en ökad smittspridning, trots, vaccin och sommarklimat.

Kanske du behöver bli 1000 gånger mindre efterbliven, för att få in det i din skalle!
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-08-27 kl. 00:12.
Citera
2021-08-27, 00:15
Medlem
Citat:
Men det är ju vaccinerade personer som kan resa fritt, då måste det ju vara de som drar hem smitta och inte vi ovaccinerade som vackert får stanna hemma? Eller hur var det nu med vaccinerna, fungerar de för att bromsa smittspridningen eller inte?
Säg det. I ena fallet, Italien, alla restriktioner är kvar oavsett om man vaccinerat sig eller inte. Besöket på museet innebar: vakten tar tempen, i kassan gäller ”green pass” och sedan måste man ha munskydd.
Å andra sidan, Spanien, enligt rapport från några 22-åringar kom de in i landet med en halv vaccination + ngt test och sedan var det full fart på klubbarna (utan munblöja).
Citera
2021-08-27, 00:28
Medlem
Citat:

Negativt pcr-prov har mig veterligen fungerat bra att resa med till många länder. Känner till en hel del som varit bland annat Grekland utan en enda dos vaccin under sommaren.

Och in i Sverige kommer du utan prov som medborgare. Vaccin eller inte.
Citera
2021-08-27, 00:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Säg det. I ena fallet, Italien, alla restriktioner är kvar oavsett om man vaccinerat sig eller inte. Besöket på museet innebar: vakten tar tempen, i kassan gäller ”green pass” och sedan måste man ha munskydd.
Å andra sidan, Spanien, enligt rapport från några 22-åringar kom de in i landet med en halv vaccination + ngt test och sedan var det full fart på klubbarna.
Mina grannar, huvudsakligen tillhörande öfvre medelklassen, trängde sig hur som helst så långt fram i vaccinationskön de förmådde. Bonuspoängen hos flygbolagen hade förstås inte kunnat utnyttjas på ett tag och det gick minsann inte för sig, så omedelbart efter spruta nummer två påbörjades förbrukandet av dessa genom att man for på semesterresor till utlandet.

Inte kan jag veta om det är pga. det plötsligen ohämmade utlandsresandet som större delen av barnen på vår gata nu smittats av corona, men jag kan konstatera att jag med gott samvete fortsätter att leva mitt liv precis som vanligt, alldeles utan att bry mig om några som helst restriktioner. Att varken min familj eller jag själv verkar bli smittade ser jag som ytterligare ett tecken på att vi är immuna efter genomgången infektion i början av förra året.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-08-27 kl. 00:36.
Citera
2021-08-27, 01:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Med tanke på att bara 0,001-0,36% (0,0015-0,5% risk om vi justerar upp efter deltans smittsamhet bland de som genomgått sjukdom) har återinfekterats på ett år i UK enligt PHE när ca 10% av befolkningen bekräftats smittade så kan man nog dra slutsatsen att effektiviteten är något starkare än de 30-50% vaccinet ligger på i UK och Israel efter några månader enligt REACT och israeliska myndigheter.

Kanske beror på att kroppens immunförsvar är så mycket mer komplext än antikroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det låter som en skojig lek. Jag har rotat fram 2 inlägg från 19:e augusti 2020:

Vem hade rätt, och vem hade fel?

Ja, vi är ju nu i den fjärde vågen and still counting…….
Citera
2021-08-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
För er som tycker att vaccinering är meningslöst eller rentav farligt: UK, som använder sig mycket av Astra-zenicas vaccin, som inte är så effektivt emot smittspridningen när det kommer till Delta-varianten.

Antalet nya fall rapporterade Covid-19 fall per dag, (7 dagars snitt) i julas: ca 60 000.

Antalet nya fall rapporterade Covid-19 fall per dag, (7 dagars snitt) nu: ca 30 000.

Antalet avlidna i/med Covid-19 per dag, (7 dagars snitt) i julas: ca 1 200
.
Antalet avlidna i/med Covid-19 per dag, (7 dagars snitt), nu:

Källa: Worldometer

Gör gärna en liknade jämförelse för Sverige.
Imponerar inte, du får jämföra samma årstider, då blir det helt andra siffror!
Citera
2021-08-27, 03:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu har det gått över 1,5 år och det har inte hänt ett skit mer än att jag hade lätt feber i en vecka förra året. Så varför skulle det hända något nu när jag har påvisade antikroppar och dessutom t-celler.

Ev kan du utveckla cancer på sikt. Sterilitet och missbildade spermier. Tror inte du har några antikroppar kvar och t-celler vet du inget om, då det inte testas. Utsätts du för deltaviruset blir du sannolikt sjuk igen. I värsta fall svårt sjuk.
Citera
2021-08-27, 04:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Att det skulle krävas att man är vaccinerad för att kunna resa har du nog missuppfattat.
Det går bra att resa med ett negativt test också.

Tro inte på allt du läser på obskyra webbsidor utan ta reda på fakta själv.

Har du någon information om vilka som drar hem smitta (vaccinerade/ovaccinerade och kanske även ålder) från utlandet och om de oftast bara blir sjuka själva eller om de smittar andra också?
Citera
2021-08-27, 04:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad menar du med pusha? Är det inte frivilligt redan idag?

Jo tack och lov är det frivilligt i vårt land, men det höjs röster från vissa politiska partier om att införa vaccinpass.
Citera
2021-08-27, 04:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Har man äntligen isolerat Covid 19 viruset förrutom i en datorsimulation ännu?

Vart är likhögarna?

Vart är alla fulla sjukhus?
Var ligger grottan du tillbrinfat 1,5 år i?

Viruset är isolerat.
Hur menar du att man skulle kunna isolera viruset mha. "datorsimulation"?

Likhögar har vi inte haft i Sverige vad jag vet, du får nog leta likhögar utomlands.

De fulla sjukhusen är tömda för tillfället, och så tror jag det förblir i Sverige (min gissning).

, men har muterar och även mutationerna är isolerade.
Hur skulle man annars kunnat ta reda på att det rör sig om mutationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in