2021-08-26, 23:56
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
PK är/har varit med i NMR, jag för min del skulle inte lita på någon med sådana "övertygelser"

Har svårt att se att politisk hemmahörande, vänster lr höger, även åt de mer extrema hållet, skulle ha någon påverkan på hur man förhåller sig till ett fall som detta. PK skulle väl i så fall propagera för att det måste varit en med invandrarbakgrund so är GM.

Det finns väl däremot en del övrigt i PKs tidigare liv o leverne som gör att han inte direkt framstår som den mest pålitliga o ärliga vittnet. Kan inte se att han direkt har något att vinna på att ljuga om händelsen med PUs nattpåhälsning, möjligen någon privat vendetta.
Citera
2021-08-27, 00:06
Medlem
Sockerhalss avatar
Claes hade EN han umgicks med på komvux. Gubben Kvarne-vång. Då boende på Hästskovägen. Död idag. Jag kom på det nu. Skriver det jag kommer på.
Citera
2021-08-27, 00:11
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Claes hade EN han umgicks med på komvux. Gubben Kvarne-vång. Då boende på Hästskovägen. Död idag. Jag kom på det nu. Skriver det jag kommer på.

Du verkar veta en del, kan du säga om det är
CL i denna video?

https://www.tv4play.se/program/castens-hörna/försvunna-helena-andersson-många-frivilliga-letar-efter-försvunna-helena/3193000
Citera
2021-08-27, 00:21
Medlem
Vad hände med MaHå och hans kusin Jejo som diskuterats 2 gg tidigare i tråden här?? Enligt tråden har MaHå varit på förhör en gg. Var de möjligtvis på hotellet den kvällen samt vad hade de för sorts bil isf?? Jag tror att de båda bor i Gullspång numera.
Citera
2021-08-27, 00:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Så den här minnesluckan KM(?) har består alltså av en långpromenad som inledningsvis företogs i riktning bort från hemmet? Är det i så fall inte troligare att han var närvarande vid sammanstötningen med CL och att det som utspelade sig då på något sätt är anledningen att han hållt tyst alla år?

För det första är jag ytterst tveksam till att KM följde med HA över bron.

För det andra betvivlar jag att CL skulle sikta in sig på ett "offer" som hade manligt sällskap. Hade så varit fallet hade han bara kört förbi, det är min fasta övertygelse.

Så nej, jag tror inte alls på att KM var närvarande vid en ev. sammanstötning mellan HA och CL.
Citera
2021-08-27, 01:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Så den här minnesluckan KM(?) har består alltså av en långpromenad som inledningsvis företogs i riktning bort från hemmet? Är det i så fall inte troligare att han var närvarande vid sammanstötningen med CL och att det som utspelade sig då på något sätt är anledningen att han hållt tyst alla år?

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
För det första är jag ytterst tveksam till att KM följde med HA över bron.

För det andra betvivlar jag att CL skulle sikta in sig på ett "offer" som hade manligt sällskap. Hade så varit fallet hade han bara kört förbi, det är min fasta övertygelse.

Så nej, jag tror inte alls på att KM var närvarande vid en ev. sammanstötning mellan HA och CL.

+100 på den, Judaland! Varför skulle KM helt plötsligt ha "övergett" Helena, när han äntligen fick lite ensamtid med henne?! Nej, KM var där, alltid, och sedan dök någon upp - men nu kan det helt plötsligt inte vara CL, enligt Pudelfrillan. Inte ens Stenmark hade hängt med i de här svängarna!

Allt sammanvägt talar för att KM gick med Helena mot hemmet. Det finns faktiskt ingenting som talar emot. Vägen gick via inflyttningsfesten, via taxiresan, via Stadt, via Marieholmsbron ...
Citera
2021-08-27, 01:48
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Du verkar veta en del, kan du säga om det är
CL i denna video?

https://www.tv4play.se/program/castens-hörna/försvunna-helena-andersson-många-frivilliga-letar-efter-försvunna-helena/3193000

Nej jag ser inte honom. Jag vet heller inte hur han såg ut 92. Jag stötte på honom på 2000-talet som granne. Det jag vet om Claes o komvux har en jobbarkompis berättat.
Senast redigerad av Sockerhals 2021-08-27 kl. 01:52.
Citera
2021-08-27, 01:52
Medlem
Kan brovittnet (finns det någon som sett henne där) ha sagt att det var en man med pilotglasögon för att rädda någon annan?

Jag har försökt läsa ikapp så mycket som möjligt för att se om det redan är avhandlat men har absolut inte varit med från början.
Citera
2021-08-27, 02:21
Avslutad
Tror inte folk på den kvinnan som var ute med sin hund ? Hon hörde ju 2 aggressiva mans röster + kände ingen Helenas röst
Citera
2021-08-27, 02:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
+100 på den, Judaland! Varför skulle KM helt plötsligt ha "övergett" Helena, när han äntligen fick lite ensamtid med henne?! Nej, KM var där, alltid, och sedan dök någon upp - men nu kan det helt plötsligt inte vara CL, enligt Pudelfrillan. Inte ens Stenmark hade hängt med i de här svängarna!

Nej KM var inte där. Tror du själv att den skygga ensamvargen CL hade sett HA som ett lämpligt offer om hon kom gåendes 02:10 på natten med manligt sällskap?

Nej det är klart att du har svårt att hänga med i svängarna, du åker ju störtlopp med skygglappar!

Citat:
Allt sammanvägt talar för att KM gick med Helena mot hemmet. Det finns faktiskt ingenting som talar emot. Vägen gick via inflyttningsfesten, via taxiresan, via Stadt, via Marieholmsbron ...

Nej Ugglan allt talar inte för det scenariot. Det finns många andra alternativ. Hur kan du få det till att det måste ha gått till just på det viset? Du besitter ett unikt tunnelseende av sällan skådat slag 😲
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-27 kl. 02:40.
Citera
2021-08-27, 02:28
Medlem
Zylfidens avatar
Jag håller med. Försöker läsa ikapp i tråden, men oerhört många inlägg och inte lätt att hitta all info. Skulle någon som varit aktiv en längre tid kunna hänvisa till ett bra inlägg med en sammanfattning? Vore tacksam. Om inte kanske någon kan uppdatera mig lite. Några frågor jag skulle vilja ställa är;

Är KM mannen med Pilotglasögon? Jobbade han som elektriker eller vem var det? Någon som vet vilket område elektrikern jobbade inom, hade som jour område typ? Områden jag hört om är sjukhuset har jag för mig?
Någon hade koppling till Sotenäs flygflottilj, vem?
Det fanns någon som var jägare också har jag för mig, är det CL?
Vem ägde en vit bil, som det har pratats om?
Det var ett par som skjutsade Helena till Stadshotellet, vart tog dom vägen sedan? Hur kom Ulrika hem? Åkte hon med i bilen till stan? Någon mer i så fall? Pernilla?

Jag skulle vara tacksam om någon kunde uppdatera som har bra koll här i tråden. En sak till, Leif G W tror ju att det är fler än EN gärningsman, någon som vet vilka han misstänker, eller är det okända personer? Är det endast män som varit misstänkta, ingen kvinna? Till sist, vem har dom plockat in nu?

Tack på förhand!
Zylfiden
Citera
2021-08-27, 03:57
Medlem
Citat:

Hur rimligt är detta scenariot som du beskriver? Har någon man någonsin attackerat en kvinna i närvaron av en annan man? Skulle tro att detta scenario är lika med noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in