Citat:
Ursprungligen postat av
Zenses
Hej! Jag vill lämna in ett anonymt tips i tråden då jag har en känsla av att det kanske kan vara hjälpande information med tanke på senaste spåren.
Jag var på en fest hos en äldre kvinna i Mariestad för ca 15 år sedan, hon svamlade och berättade en historia om Helena fallet som då inte kändes så trovärdig men kanske kan vara till hjälp?
Minnet är lite vagt sedan dess men vill berätta vad hon sa och vad jag minns.
Denna kvinnan hade misstankar om en specifik man i Mariestad, då ett träd/buske var flyttat på hans mammas tomt strax efter försvinnandet av Helena, kanske är det den trädgården dom har grävt i.
Hon pratade också om att mannen tränade kampsport och trodde att det var en olycka som hade skett, att han kan ha utfört något grepp eller liknande på skojj som gick snett och Helena dog, och att han sedan grävt ner kroppen i mammans trädgård och flyttat på ett träd för att säkra platsen. Vet inte hur väl dom har grävt och vad som har hittats.
Kvinnan sa att hon tipsat till polis men att det ej togs på allvar, kanske hon inte var så trovärdig i sin karaktär men detta var vad hon sade, kanske det ligger något i det!
Du vet om att man även kan lämna anonyma tips till polisen?
Tänker att det du nu berättar kan vara väldigt intressant för polisen, särskilt nu när de är i grävtagen.
Att polisutredningen skötts dåligt från början har gjort att man haft konstiga fokus och mycket har missats genom åren. Det är både sorgligt för alla inblandade och jäkligt dålig valuta för skattepengarna kan man tycka.