Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det låter helt sannolikt, ja! Och du, då? Du vill ju få det till att random Claes Levin kommer åkande och får syn på Helena. Kan du möjligen förklara skillnaden för mig varför det skulle vara osannolikt att KM går med Helena mot hennes hem (se nedan) när en bil dyker upp, men att det skulle vara helt sannolikt att random CL kommer åkande och i ensamt majestät tar livet av Helena?
Om KM nu var så tänd på HA att han var tvungen att följa efter henne bör han även vara hennes baneman. På en så pass kort sträcka hinner man knappast klämma in något ytterligare i scenariot. Men KM (mannen med pilotglasögon) är uppenbarligen inte gärningsmannen eftersom hans DNA inte matchade något av spåren på HA 's sko!
Att du sen även vill ha in PU i ekvationen som gärningsman tillsammans med KM som något slags "ögonvittne" köper jag helt enkelt inte. Du får tro vad du vill så tror jag vad jag vill.
Att Helena går ensam och CL som är på jakt efter ett offer får syn på henne i närheten av kohagen och stigen är mer sannolikt enligt mig. Samma sak med efterspelet, allt blir enklare med en gärningsman.