Citat:
Ja, det är lika där. Hade det varit vid ett enda tillfälle som hon sagt att bilen var bronsfärgad, så är det en sak. Men när hon vid tre olika tillfällen lämnade samma vittnesuppgift om färgen, då framstår det som att hon var säker på färgen då. Att hon i dag hävdar att färgen på bilen var vit och nu senast ev. en Ford Sierra (?), det framkallar frågetecken hos i alla fall mig. Det är inte omöjligt att hon omedvetet påverkats av andra, uppgifter i media osv - OM nu inte felet av okänd anledning ligger hos polisen, som ljuger om hennes vittnesmål, har skrivit fel alla tre gångerna eller så. Men är det sannolikt?
Den här bilen är givetvis intressant. Om det nu däremot är korrekt med en Ford Sierra, lr för all del en annan modell i samma storlek, så känns den kanske lite för stor för att passa grabbarnas (på Hällristningsvägen) beskrivning "mindre ljus bil med avhugget bakparti. Sierra var inte någon stor bil direkt men tveksamt om den skulle uppfattats som mindre, speciellt inte kombin, som väl var den enda varianten med rails.
Man kan spekulera i om denna bil kanske inte hade med händelsen att göra, vilket inte helt kan uteslutas, även om ingen vad vi vet kommit fram som ägare till bilen. Ett annat alternativ är ju att GM, förmodligen då två, av någon anledning bytt bil när de återvänt för att göra någon typ av städåtgärd, eventuellt hämta kroppen.
Angående Sierra så har jag för mig att den modellen främst nämnts I samband med den först misstänkte, o häktade, Erik Anderse*n. (Någon gång med BW).