2021-08-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Tjejer tar av sig skor om de vill springa hem efter en utekväll definitivt i skogsområden. Antar att den som rövade bort Helena missade skorna i stridens hette.
Ja, det låter logiskt. Man springer snabbare och jag tror det är en instinkt. Jag och en kompis gjorde det och lyckades komma undan, trots stor rädsla var det första vi tänkte på att slänga av oss skorna och löpa.
Senast redigerad av Cassirer21 2021-08-26 kl. 19:53.
Citera
2021-08-26, 19:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det kan klart vara precis som du säger men det finns förhållandevis mycket lite blod på platsen och skulle han täcka för olycka borde han väl snarare tagit med sig skorna istället för och kasta iväg dem kan tyckas.

Denne BjBe har diskuterats en del i tråden. Jag tror väldigt få insatta har honom speciellt högt upp på listan över misstänkta. Han ska tydligen gått hem den natten då han tydligen varit nära att bli påkörd av killar som "körde rally" på Ekuddenvägen och varit tvungen att kasta sig i diket o därmed fått vissa lättare blessyrer.

Uppgifter i tråden påstår att han vid tiden körde en vit/ljus Audi 80, så vitt ja ninns.
Citera
2021-08-26, 19:58
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Jag tror detta blir alldeles för komplicerat. GW med vänner har komplicerat detta fall i åratal genom att försöka blanda in flera gärningsmän.

När unga kvinnor blir överfallna sena kvällar och nätter så rör det sig ALLTID, med endast några få undantag om ett sexuellt motiv. Och nästan alltid är det en ensam gärningsman.

Så jag tänker anta att detta rör sig om en ensam gärningsman och ett sexuellt motiv. Helena kan ha blivit dödad antingen på plats eller indragen i en bil levandes.

Exakt, där slog du huvudet på spiken.
Citera
2021-08-26, 20:00
Medlem
Undrar vilken tid BjBe var ute och gick där på natten...Jag tänker blessyrer efter att ha slängt sig i...diket...
Citera
2021-08-26, 20:02
Avslutad
Att hemvårdspersonal läcker är inte konstigt.
Jag hade en kk som läckte lite kuliga detaljer om sin brukare. Jag hade ingen aning vem hon pratade om men om jag verkligen velat så hade jag kunnat ta reda på mer.
Citera
2021-08-26, 20:03
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Isåfall underminerar det brovittnets vittnesmål ganska ordentligt.

Jag ser gärna att olika teorier och vinklar lyfts fram och diskuteras. Men personligen lutar jag åt att vi har med en gärningsman att göra som inte var på stadt denna kväll utan snarare var på ”jakt” med sin bil efter en kvinna att förgripa sig på.

Gärningspersonen kan vara en som vid Engla fallet och vid Emelie Meng fallet. En person från någon annan ort på genomresa.
Citera
2021-08-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Gärningspersonen kan vara en som vid Engla fallet och vid Emelie Meng fallet. En person från någon annan ort på genomresa.

Helt enig med dig. Kom faktiskt till och med att tänka på likheterna med Emelie Meng när jag skrev det inlägget.
Citera
2021-08-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
klart det är aktuellt vad en gm gör i sitt liv 30 år senare. Annars vore det inte mycket att diskutera.
Om han har samvete kanske. Jag anser att det är ett sjukt beteende iaf. Jag vet en kille som i slutet av 80-talet jobbade med försäkringar som satte i system att kolla in brudar på stans innekrog för att sedan vänta in dem. En tjej blev jagad med bil på en cykelbana av denna karl. En annan blev nedslagen nära sitt hem. När hon ramlade blev killen rädd och drog stammande iväg. Båda klarade sig som tur var. Det ryktades om att denna kille var gift så han hade tjej men ändå jagade han andra.
Citera
2021-08-26, 20:06
Medlem
Bra input! Ekuddens camping nedanför...
Citera
2021-08-26, 20:08
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Helt enig med dig. Kom faktiskt till och med att tänka på likheterna med Emelie Meng när jag skrev det inlägget.

Finns det fler fall med likheter?
Senast redigerad av greta-forveten 2021-08-26 kl. 20:08. Anledning: Stavfel
Citera
2021-08-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Something1
Den som berättade för mej har bott granne med CL förrut. Hen var vittne till detta, arbetssätt då hen ibland fick vänta i trappuppgången, när de backade ut , alltid två st och CL var ofta synlig i dörren.

Okej, varför skriver du att han är kvinnofientlig och utagerande isåfall? Hur har din bekanta märkt detta?
Citera
2021-08-26, 20:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror detta blir alldeles för komplicerat. GW med vänner har komplicerat detta fall i åratal genom att försöka blanda in flera gärningsmän.

När unga kvinnor blir överfallna sena kvällar och nätter så rör det sig ALLTID, med endast några få undantag om ett sexuellt motiv. Och nästan alltid är det en ensam gärningsman.

Så jag tänker anta att detta rör sig om en ensam gärningsman och ett sexuellt motiv. Helena kan ha blivit dödad antingen på plats eller indragen i en bil levandes.

Delar din syn på det hela, man ska inte krångla till det som professorn brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in