Citat:
Enligt FoHM så tillhör barn inga givna riskgrupper lika tydligt som de som är vuxna. Usch! Döda barn vill vi slippa.
Hur ska man göra för att skydda barnen? Min instinktiva känsla, är att man bör undvika att ge barn vacciner som inte har studerats noggrant över tid. Men jag vill inte att man utsätter barn för ett virus som vi inte vet långtidseffekterna av.
Dom barn som har dött, hur många av dom har tillhört riskgrupper som kan identifieras? Skulle det fungera att ge vaccin till barn som man vet tillhör någon riskgrupp?
Hur ska man göra för att skydda barnen? Min instinktiva känsla, är att man bör undvika att ge barn vacciner som inte har studerats noggrant över tid. Men jag vill inte att man utsätter barn för ett virus som vi inte vet långtidseffekterna av.
Dom barn som har dött, hur många av dom har tillhört riskgrupper som kan identifieras? Skulle det fungera att ge vaccin till barn som man vet tillhör någon riskgrupp?
Riskgrupper bland barn och ungaSom känt är ju de barn som drabbats av MIS-C friska.
Enligt svenska data har man hittills inte kunnat definiera riskgrupper för allvarlig
covid-19 bland barn, på samma sätt som bland vuxna. Enligt Barnläkarföreningens
delföreningar har man inte sett någon ökad risk för att insjukna i covid-19 hos barn
med t.ex. hjärtsjukdom, organ- eller stamcellstransplantation. Den grupp barn som
barn-reumatologerna anger som möjlig riskgrupp för allvarlig covid-19 är de barn
och unga med den extremt ovanliga diagnosen APC-1-brist (15).
Majoriteten av barnen som drabbats av mis-c hade ingahttps://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/56ce20d2420c4e5aa0b17e708b13862d/covid-19-vaccination-barn-sarskilda-grupper-ungdomar-16-ar.pdf
underliggande sjukdomar.
På IVA har det ju avlidit 6st barn var av 3st inte hade någon känd riskfaktor. Men man kanske bör nämna att en av dem var under ett år.
Så att veta vilka barn som kommer att drabbas är svårt. Men det finns väl fler alternativ en att låta alla barn och ungdomar smittas eller vaccinera dem?
. Lite självkritik ? Långsökt så det skulle kunna bli pinsam tystnad i ett samtal med samma argument, då alla fattar att du är ett nutcase som gått in i en religiös övertro på sanningen