Citat:
Här ingår de bekanta patronerna från Dorotea, Floby, Örkelljunga och Luleå.
Samtliga är tillverkade i november 1979 eller januari 1980, vilket betyder flikmärkning RA eller PM.
Utanför denna 22-i-topp kommer ytterligare några PM. Roerligs favorit MF kommer på 48:e plats. Med tanke på att hela listan alltså har nästan 1500 placeringar så måste det anses som likt.
Men inte lika likt som PM eller RA. Eller LE (=maj 1976).
Samtliga är tillverkade i november 1979 eller januari 1980, vilket betyder flikmärkning RA eller PM.
Utanför denna 22-i-topp kommer ytterligare några PM. Roerligs favorit MF kommer på 48:e plats. Med tanke på att hela listan alltså har nästan 1500 placeringar så måste det anses som likt.
Men inte lika likt som PM eller RA. Eller LE (=maj 1976).
Det räcker att vara tillräckligt lik för att kunna vara härrörande från samma ask eller tillverkning. Är man över den tröskeln, så spelar topplaceringarna ingen roll.
Är en kula som fanns på APK tiden före mordet det, så är det mycket intressant. Att det finns andra som ligger än närmre är användbar info. Men de fanns inte på skytteklubben, vad vi vet.
RA är nog min "favorit" annars.
Dessa olika kulor har dock aldrig mätts i samma kvoter, så är nog svårt säga jättemycket oavsett metod. Men med procentuell överensstämmelse "placerar sig" MF_1 som en snitt-PM_7. Inte som de högsta. Det visar ju dock att MF_1 kan komma från samma tillverkning som en mordkula, vill jag mena. Nu gällde detta förvisso jämförelse med den försåtliga PM_9:an.
(Gjorde ett par snabba slag här och MF_1 överensstämmer 99,765% i snitt tre kvoter med palmekula 1. MF_1:s överensstämmelse i ett snitt av palmekula 1 och 2 är 99,866%)
Min poäng är ivf att MF_1 är betydligt mer intressant än andra kulor och värd väldigt mkt mer övervägande. Men det skall sannerligen bli rätt.
Vad säger "din" metod om detta?