2021-08-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om killen inte mådde så bra?
Vad vet vi om hur DA. s psykiska tillstånd?.
Det är spekulationer och det är inget hans vönner/anhöriga har bekräftat
Jag vet också att det sker många självmord
men det betyder väl inte att det måste vara så i det här fallet?
Även om det också kan vara så

Det jag reagerar på är att så många går ut med att det är självmord utan att veta sanningen

Vad är det som pekar på att DA inte skulle klara av att fullgöra sin plikt på K4?
Finns det något som kan bekräfta att det fanns något problem inom hans yrkeskarrier? Eller är det en gissning av dig.
¨

jag har dragit slutsatsen av självmord när polisen beskriver det som att dom hämtar kvarlevor av en människokropp. Det är ett snyggare sätt att uttrycka det på bara.

Att jobba på K4 är såklart inget jobb för vilken lallare som helst. Det är ett elit regimente där det ställs stora krav. det är urtypen av en arbetsplats där man förväntas vara störst och starkast oavsett vad. och skulle han skaffa sig en sjukskrivning för psykiskt dåligt mående så skulle han entledigas från sitt jobb väldigt snabbt.
Citera
2021-08-26, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast det har ju familjen visst fått, så vad yrar du om? De gick ju ut redan i mars och skrev det på FB

Vad skrev familjen och på vilken fb sida?
Enl föräldr så har de inte fått någon info fr polis /obduktion/ dödsorsak och de väntar fortfarande på svar
Citera
2021-08-26, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
¨

jag har dragit slutsatsen av självmord när polisen beskriver det som att dom hämtar kvarlevor av en människokropp. Det är ett snyggare sätt att uttrycka det på bara.

Att jobba på K4 är såklart inget jobb för vilken lallare som helst. Det är ett elit regimente där det ställs stora krav. det är urtypen av en arbetsplats där man förväntas vara störst och starkast oavsett vad. och skulle han skaffa sig en sjukskrivning för psykiskt dåligt mående så skulle han entledigas från sitt jobb väldigt snabbt.

Men det är bara spekulationer om DA psykiska hälsa..
Ni som säger att DA mådde psykiskt dåligt vad har ni för fakta om det?
Citera
2021-08-26, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har det inte gått att fastställa dödsorsak?
Nej nära anhöriga har inte fått någon rapport fr polis/ obduktion/dödsorsak
Men det kanske inte går eller är svårt att fastställa om man är sprängd?.
Om det nu var mord så måste det vara ett ganska säkert sätt att inte bli upptäckt.
Citera
2021-08-26, 02:47
Medlem
LagomLats avatar
Citat:

Dom som säger det grundar det nog på antagandet att han tagit livet av sig, och därför måste mått psykiskt dåligt innan.

Någon fakta har inte framkommit.

LL
Citera
2021-08-26, 02:48
Medlem
Citat:
¨

Snyggare sätt att uttrycka sig tror jag inte det är
Kroppen var ju sprängd så det blir väl helt enkelt kvarlevor när det inte är en hel kropp dom hittar
Citera
2021-08-26, 11:44
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Så du menar att även nära anhöriga inte får någon nformation om dödsorsak? För i det här fallet så har inte familjen fått någon information alls
Så att mamman gapar om att han är sprängd på egen hand är bara en fantasi då? Det är ju familjen som är den huvudsakliga källan till det påståendet. Och så räcker det ju. Detaljer kring det kommer sannolikt inte att delges.
Citera
2021-08-26, 15:00
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Vad skrev familjen och på vilken fb sida?
Enl föräldr så har de inte fått någon info fr polis /obduktion/ dödsorsak och de väntar fortfarande på svar

Polisens slutsats har ju pappan delgett på FB. Dels att polisen nämnt självmord samt även att han är sprängd.

Jag har även länkat tidigare att NFC har mer att göra än vanligt. Något mord där fyndet gjordes i december 2020 skulle bli klart tidigast nu i augusti 2021 t.ex.

Vad har det gått nu med DA? 5-6 månader?

Dvs. det är inget udda, och det betyder sannolikt absolut ingenting - att det tar lite tid.
Citera
2021-08-26, 18:13
Medlem
Citat:

för att man inte går ut i skogen och tar en handgranat till skallen och blåser av sig själv. eller tycker du att det är något som gemene man gör lite sådär på måfå?

fan vad kul det ska bli ikväll o träffa polarna och grilla och kröka. nej, fan det går inte. jag måste spränga mig själv. va synd. fattar du poängen? hans tanke om kvällens lycka saknades. istället gnuggade tanken på ännu en jobbig tjänstgöring på K4. och det är inte grilla med polarna skojigt.
Citera
2021-08-26, 18:18
Medlem
Citat:
¨

Snyggare sätt att uttrycka sig tror jag inte det är
Kroppen var ju sprängd så det blir väl helt enkelt kvarlevor när det inte är en hel kropp dom hittar
Citera
2021-08-26, 18:20
Medlem
Citat:
för att man inte går ut i skogen och tar en handgranat till skallen och blåser av sig själv. eller tycker du att det är något som gemene man gör lite sådär på måfå?

fan vad kul det ska bli ikväll o träffa polarna och grilla och kröka. nej, fan det går inte. jag måste spränga mig själv. va synd. fattar du poängen? hans tanke om kvällens lycka saknades. istället gnuggade tanken på ännu en jobbig tjänstgöring på K4. och det är inte grilla med polarna skojigt.

Det är fortfarande bara spekulationer
Citera
2021-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Så att mamman gapar om att han är sprängd på egen hand är bara en fantasi då? Det är ju familjen som är den huvudsakliga källan till det påståendet. Och så räcker det ju. Detaljer kring det kommer sannolikt inte att delges.

Sprängd ja det gick mamman ut med men självmord har ingen nära anhörig gått ut med
Det är fortfarande bara spekulationer av folk på sidan här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in