Citat:
Ursprungligen postat av
Frihet2021
Ja så jag som då håller igång och rör på mig och inte har belastat sjukvården en enda gång hittills i mitt liv ska få dåligt samvete för att jag låter bli sprutan ?
Jag ska då behöva förklara mig varför jag inte bryr mig om mina medmänniskor?
Jag har till och med hört galna förslag som att en ovaccinerad ska avsäga sin eventuella vårdplats? Trots all skatt man betalt som gått till annat skit?
Det är läskigt hur snabbt människor kan vändas emot andra människor som bara låter bli att ta ett vaccin just nu.
Media är stor bov i detta drama och jag undrar vad som egentligen försiggår, varför är det så viktigt att man tar sprutan? Såklart förstår jag delen med att minska smittspridningen men om man vänder på det istället.
Jag är ovaccinerad, har haft covid-19 och har antikroppar men åker inte utomlands, på vilket sätt utgör jag en större risk till smittspridning än en vaccinerad som åker utomlands och lever vamos ala playa och ska läxa upp mig?
Sen till debatten som uteblivit varför räcker inte kroppens egna immunförsvar och kroppens egna antikroppar ?
Vi har inte ens pratat om T-celler som en del redan har skydd via mot covid-19.
Tidigt i pandemin så pratades om att en genomgången infektion gav åtminstone 12 månaders skydd, men debatten om kroppens egna försvar har helt uteblivit.
Det har blivit en enorm hets om den här sprutan som nu verkar få ett sämre skydd redan efter 6 månader. Hur många sprutor ska man behöva ta?
Mitt egna immunförsvar räcker tydligen inte längre utan jag ska ändå ta den här sprutan det gör att jag i ärlighetens namn hellre låter bli den, något luktar ju unket.
Väldigt bra skrivet, hela inlägget, fatta hur mycket skatt många som knappt själva behöver nyttja välfärden pumpar in i systemet, år ut och år in, för att betala för alla lata, bekväma, ohälsosamma och egoistiska människors tillgång till välfärden, tandläkare, tandvård, läkarbesök, utredningar, läkemedel, sjukskrivningar o.s.v.
Och ja, man kan se det som
väldigt osolidariskt och egoistiskt att inte vilja minska belastningen på välfärden genom att leva mer hälsosamt och ta hand om sig själv, äta bra och hälsosamt och röra på sig, inte röka och bara dricka måttligt, inte missbruka, varken alkohol eller droger.