2021-08-25, 22:50
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-inget-behov-av-en-tredje-spruta

Blir inga fler doser?
Citera
2021-08-25, 22:51
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Ja så jag som då håller igång och rör på mig och inte har belastat sjukvården en enda gång hittills i mitt liv ska få dåligt samvete för att jag låter bli sprutan ?
Jag ska då behöva förklara mig varför jag inte bryr mig om mina medmänniskor?
Jag har till och med hört galna förslag som att en ovaccinerad ska avsäga sin eventuella vårdplats? Trots all skatt man betalt som gått till annat skit?
Det är läskigt hur snabbt människor kan vändas emot andra människor som bara låter bli att ta ett vaccin just nu.
Media är stor bov i detta drama och jag undrar vad som egentligen försiggår, varför är det så viktigt att man tar sprutan? Såklart förstår jag delen med att minska smittspridningen men om man vänder på det istället.
Jag är ovaccinerad, har haft covid-19 och har antikroppar men åker inte utomlands, på vilket sätt utgör jag en större risk till smittspridning än en vaccinerad som åker utomlands och lever vamos ala playa och ska läxa upp mig?

Sen till debatten som uteblivit varför räcker inte kroppens egna immunförsvar och kroppens egna antikroppar ?
Vi har inte ens pratat om T-celler som en del redan har skydd via mot covid-19.
Tidigt i pandemin så pratades om att en genomgången infektion gav åtminstone 12 månaders skydd, men debatten om kroppens egna försvar har helt uteblivit.
Det har blivit en enorm hets om den här sprutan som nu verkar få ett sämre skydd redan efter 6 månader. Hur många sprutor ska man behöva ta?
Mitt egna immunförsvar räcker tydligen inte längre utan jag ska ändå ta den här sprutan det gör att jag i ärlighetens namn hellre låter bli den, något luktar ju unket.

Väldigt bra skrivet, hela inlägget, fatta hur mycket skatt många som knappt själva behöver nyttja välfärden pumpar in i systemet, år ut och år in, för att betala för alla lata, bekväma, ohälsosamma och egoistiska människors tillgång till välfärden, tandläkare, tandvård, läkarbesök, utredningar, läkemedel, sjukskrivningar o.s.v.

Och ja, man kan se det som väldigt osolidariskt och egoistiskt att inte vilja minska belastningen på välfärden genom att leva mer hälsosamt och ta hand om sig själv, äta bra och hälsosamt och röra på sig, inte röka och bara dricka måttligt, inte missbruka, varken alkohol eller droger.
Citera
2021-08-25, 22:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Är det detta inlägg du tänker på?:
SVT Nyheter Örebro rapporterar att ett covidutbrott pågår på ett äldreboende i Karlskoga.

Socialförvaltningen uppger att en handfull boende är smittade. Samtliga ska vara fullvaccinerade.
Inlägget länkar till Sveriges Television.

Citat från Sveriges Television:
– Det är tyvärr det här som Folkhälsomyndigheten och regionen varnar för. Det gäller att vi är fortsatt lika noga. Man är inte säker även om man är vaccinerad men förhoppningsvis blir man inte allvarligt sjuk, säger Eva Persson, som är kanslichef och stabschef för covid-19 på socialförvaltningen i Karlskoga.
...
Enligt regionens smittskyddsläkare Gunlög Rasmussen ger vaccination ett gott skydd, men inte hundra procent skydd mot att smittas. Äldre och personer med nedsatt immunförsvar kan ha ökad risk att smittas, men förväntas då få mildare sjukdomsbild.
Kommer det att behövas kontinuerliga påfyllnadsdoser av vaccin till riskgrupperna? Kommer Folkhälsomyndigheten att agera innan det är för sent?

Fast enligt Tegnell saknar det vetenskapligt stöd att en tredje dos skulle ha betydelse redan nu.
I Sverige ser vi inte någon ökning av andelen som blir infekterade trots att de är vaccinerade. De fallen ligger konstant på en mycket låg nivå, säger Tegnell till Dagens Nyheter.

Det saknas vetenskapligt stöd för att en tredje dos covid-19-vaccin redan nu skulle ha betydelse när det gäller svår sjukdom och död för fullvaccinerade svenskar. Det säger Anders Tegnell i en intervju med Dagens Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-inget-behov-av-en-tredje-spruta
Det ser helt klart ut som om det inte är aktuellt för Sverige just nu i all fall. Men det är ju inte alltid Tegnell har framfört FoHM ställningstagande. I bland är det ju bara privata åsikter han lyfte fram som t.ex. att barnen skulle ut på bus och godis.

I slutet av Augusti planeras att rapporten om genombrotts infektioner ska uppdateras. Det borde ju nästan troligtvis bli i morgon för de gillar att göra saker på torsdagar. Kanske det framkommer något mer där då?
Citera
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarescenario
Dr Christina Parks talar också om just detta inför kongressen i USA. Vaccinpass är
vansinne med så dåliga vaccin som .tom förvärrar sjukdomsläget för alla framtida varianter av ett virus, vilket dessa vaccin nu visat sig gjort enligt senaste forskningen. Hon sammanfattar läget här. https://youtu.be/Jktvh6k0qys

Tack för länken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Var inte rädd för viruset, det är väldigt milt om du har normal hälsa och är under 70 år.
Nä nä nä, det är det värsta som inträffat i mänsklighetens historia, så det så. Snart påstår du väl att det egentligen bara är en förkylning som är aningen stökigare än de gamla för att den är ny och vi inte har vant oss vid den än. Har du ingen som helst känsla för panik?
Citera
2021-08-25, 23:09
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Fullständigt idiotiskt att inte ta vaccin. Dessvärre får väl vaccinvägrare ett visst understöd av Anders Tegnell. Hörde intervju med honom igår rörande frågan om inte yngre borde ta vaccin. Han tyckte väl kortfattat att det fanns för lite data för det. "Yngre blir ju sällan särskilt svårt sjuka..."
Anmärkningsvärda ord att höra från en statsepidemiolog som rimligen inte borde vara helt obekant med ord som smittkedjor. Tycker ett besök på en covid-avdelning på valfritt sjukhus borde ge tillräcklig data för att rekommendera vaccination även av yngre. Finns ju ingenting som pekar på att vaccinet skulle vara farligt för yngre.

Jag är varken vaccinmotståndare eller förespråkare, men jag tycker nog att det känns rätt så logiskt att ha en viss försiktighet vad gäller vaccination av barn. Att det finns för lite data stämmer ju?!

Jag har själv tagit vaccinet, med viss motvillighet. Och jag skulle inte vilja att mina barn som är under 10 år ska ta det.
Citera
2021-08-25, 23:10
Medlem
virvelbaggs avatar
När det gäller vaccinet och biverkningar är det enbart personer under 16 år det är relevant?

För som jag förstår det är det för osäkerheten om biverkningar man väntar med vaccineringen i gruppen 12-15 år. Är inte den osäkerheten även relevant om man är 16 eller för all del 40 år. Jag kanske kan hålla med om att det inte är fullt så relevant om man är 80 år men orelevant är det ändå inte.
Tegnell: Viktigt veta att det finns få biverkningar för barn
Enligt statsepidemiolog Anders Tegnell är det för tidigt att fatta ett beslut om vaccin till barn under 16 år: – Man måste titta på biverkningssidan, speciellt när det gäller barn.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/news/tegnell-viktigt-veta-att-det-finns-f%C3%A5-biverkningar-f%C3%B6r-barn/vi-AANHeaV
Citera
2021-08-25, 23:14
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Hur gör ni med snoriga ungar och jobb så här vid skolstart? Avkomman är hemma snorig, ont i huvudet men utan feber.

Frågan; Jag har inga symptom men ska jag hålla sig hemma ifrån jobbet eller skulle ni vara okay med att en kollega kom in till kontoret fast det är sjukdom hemma?

Om jag inte hade symtom själv så skulle jag gått till jobbet, och jag skulle inte bry mig eller ens reagera om en kollega jobbade med sjuka barn hemma. Vid den här tiden är ju var och varannan unge snorig.
Citera
2021-08-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Svagbegåvade och MENA är ju bevisligen de som är mest skeptiska..
Men du har nog rätt i att samhället ser nog till att även de på Samhall får sina sprutor.

Det är värre med foliehjärnorna och bruschorna

Nej fel, högutbildade är mest skeptiska, det finns både forskning och framstående personer som uttalat detta, en av dem, Dr Christina Parks påtalar just detta i klippet några inlägg upp. Mitt förra inlägg i tråden.
Citera
2021-08-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Precis, dags att börja skjuta folk som går runt och sprider desinformation från Ryssland och Kina.

Jag tror inte det är från Ryssland, men möjligtvis Kina, men det är också tveksamt. Det är främst ifrån globalisterna, George Soros, Bill Gates, Zuckerberg och gänget, som det negativa och folkfientliga narrativet med censur av sanning kommer i kombination med vaccinpushandet. I Sverige är det Bonnier och regeringen som vi bör hålla ögat på, misstänker jag, men antagligen all media utom "alternativmedia" verkar infiltrerat av samma aktörer.
Citera
2021-08-25, 23:22
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Ryktet i fikarummet säger att många känner att de gjort sitt med vaccin och kommer vägra framtida sprutor. Hur ser det ut hos er?

Majoriteten av de jag pratat med om detta är inte så sugna på årliga vaccinsprutor mot covid. Jag tror inte själv att jag vill ta en tredje dos. Jag har både haft covid och fått vaccin - det får räcka nu.
Citera
2021-08-25, 23:25
Medlem
virvelbaggs avatar
Forskare oroas av uppgifter i hemlig Pfizer-rapport

Förra veckan rapporterade Världen idag att fler unga än väntat har drabbats av hjärtmuskelinflammation, och i vissa fall hjärtsäcksinflammation, efter att ha fått mRNA-vaccin mot covid-19, som Pfizer/Biontech och Moderna.

Vaccinforskare har antagit att det spikprotein som finns i vaccinet till största del skulle stanna kvar i den injicerade muskeln, hävdar Bridle. Men i stället visar denna forskning att proteinet tar sig vidare ut i blodet, där det cirkulerar i upp till fyra veckor efter vaccinationstillfället. Enligt Byram Bridle är detta en rimlig förklaring till de biverkningar som rapporterats i form av blodproppar och hjärtproblem.

Bridle hänvisar också till data från en hemligstämplad Pfizer-rapport, som han och en grupp internationella forskare begärt att få tillgång till genom Japans läkemedelsverk. Rapporten beskriver en japansk studie där man, på uppdrag av Pfizer, undersökt hur spikprotein ansamlats i olika organ och vävnader hos vaccinerade möss.

Spikproteinet i dessa djurförsök kommer både från själva vaccinet och från kroppens egen produktion av proteinet efter vaccination. Via blodcirkulationen ackumuleras detta sedan i bland annat mjälten, benmärgen, levern, binjurarna och i ganska höga koncentrationer i äggstockarna.

– Vi har länge vetat att spikproteinet är ett sjukdomsframkallande protein, säger Byram Bridle i den kanadensiska talkshowen.

Han menar att det nu finns tydliga bevis på att själva vaccinet, plus spikproteinet som produceras av våra muskler, faktiskt tar sig in i blodet.

Enligt den konfidentiella, japanska Pfizer-studien uppmättes de högsta koncentrationerna av spikproteinet i äggstockarna och testiklarna.

Stephanie Seneff, forskare vid Massachusetts tekniska institut, anser att det nu är tydligt att spikprotein från vaccinet transporteras via blodet till olika organ, även till hjärtat och hjärnan.
https://www.varldenidag.se/nyheter/forskare-oroas-av-uppgifter-i-hemlig-pfizer-rapport/repufv!DFCxgrYUBG6GDf5yqvqDeQ/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in